Malam itu, Soobin dan Taehyun berada di luar bilik Soobin. Mereka baru sahaja selesai berbincang tentang Joon dan bagaimana Soobin perlu menghadapi situasi tersebut. Ketegangan di antara mereka masih dapat dirasai, dan walaupun mereka telah cuba untuk berfikiran positif, terdapat sesuatu yang masih tergantung dalam udara.
Soobin memandang ke arah lantai, tidak tahu bagaimana untuk mengungkapkan perasaannya. "Taehyun, aku rasa... aku rasa kau terlalu cepat dalam segala-galanya. Kau selalu ada untuk aku, tapi aku masih tak pasti tentang apa yang sebenarnya berlaku antara kita."
Taehyun menarik nafas dalam-dalam, merasakan hatinya dipenuhi dengan emosi yang bercampur aduk. Dia melangkah lebih dekat kepada Soobin, memandang wajahnya yang kelihatan bingung dan cemas. "Soobin, aku faham kau mungkin keliru. Tapi ada something yang aku perlu beritahu kau."
Soobin memandang Taehyun dengan penuh perhatian. "Apa dia?"
Taehyun menghela nafas, cuba untuk menenangkan dirinya. "Sebenarnya, sejak aku kenal dengan kau, aku semakin suka dengan kau. Aku suka cara kau behave, cara kau senyum, dan cara kau buat aku rasa seperti aku penting. Aku tak tahu macam mana nak cakap ni, tapi... aku betul- betul suka kau, Soobin."
Soobin terkejut dengan pengakuan itu. Dia tidak tahu bagaimana untuk menjawab, dan sebelum dia sempat berkata apa-apa, Taehyun mengambil langkah berani dengan mendekatkan wajahnya kepada Soobin. Dia meletakkan tangannya di pipi Soobin, dan tanpa memberi ruang untuk sebarang bantahan, dia memberikan ciuman lembut di bibir Soobin.
Soobin terkejut dan terdiam sejenak, tetapi dalam sekelip mata, dia merasakan perasaan yang mendalam dan hangat yang meluap dalam dirinya. Ciuman itu mungkin singkat, tetapi ia penuh dengan perasaan yang tidak dapat dijelaskan. Dia merasa jantungnya berdegup kencang dan hatinya bergetar.
Selepas ciuman itu, Taehyun melepaskan bibirnya dari bibir Soobin dan memandang wajahnya dengan penuh harapan. "Soobin, aku tahu ni mungkin kejutkan kau, tapi aku betul- betul nak kau tahu yang aku suka kau. Aku tak boleh terus berdiam diri lagi."
Soobin memandang Taehyun dengan mata yang penuh emosi, merasakan ketegangan yang sama dalam hatinya. "Aku... aku tak tahu apa nak kata. Aku tak sangka kau rasa macam tu."
Taehyun memegang tangan Soobin dengan lembut, memberikan senyuman penuh pengertian. "Tak apa kalau kau perlukan masa untuk fikirkan pasal semua ni. Aku cuma nak kau tahu perasaan aku yang sebenar. Aku akan tunggu."
Soobin mengangguk perlahan-lahan, merasakan kelegaan dan ketenangan dalam hati. "Terima kasih sebab jujur dengan aku. Aku perlukan masa untuk fikirkan semuanya."
Mereka berdiri di depan bilik Soobin, saling memandang dengan perasaan yang bercampur aduk. Malam itu mungkin penuh dengan ketegangan dan ketidakpastian, tetapi ciuman dan pengakuan Taehyun telah mengubah sesuatu dalam hubungan mereka. Walaupun jalan yang akan datang masih tidak jelas, Soobin tahu bahawa dia perlu memikirkan tentang apa yang dia rasakan dan bagaimana untuk melangkah ke hadapan.
Sementara itu, Taehyun berdiri di luar bilik Soobin, dengan harapan bahawa perasaannya akan diterima dan hubungan mereka akan menjadi lebih kuat dari sebelumnya. Malam itu, mereka berdua tersimpan dalam fikiran mereka, harapan dan impian untuk masa depan yang mungkin lebih cerah.
YOU ARE READING
Petals of Destiny || Taebin
Teen FictionSoobin, seorang pelajar baru yang pendiam dan misteri, cuba menyesuaikan diri di universiti baru. Dia tidak pernah menyangka bahawa pertemuannya dengan Taehyun, pelajar yang terkenal dengan personaliti ceria dan suka menggoda, akan mengubah hidupnya...