11❤️

1 0 0
                                    

Keesokan paginya, Soobin terbangun dengan rasa kebingungan. Dia tidak dapat berhenti memikirkan ciuman malam tadi dan pengakuan Taehyun. Setiap kali dia menutup mata, bayangan ciuman dan kata-kata Taehyun muncul di fikirannya. Dia perlu mencari jawapan dan cara untuk menyelesaikan kekeliruan yang melanda dirinya.

Soobin memutuskan untuk pergi ke perpustakaan untuk menenangkan fikiran. Mungkin dengan melakukan sesuatu yang rutin dan tidak memikirkan perkara-perkara yang menyusahkan akan membantunya mengatur semula fikirannya. Dia mengambil beberapa buku dan duduk di sudut yang tenang.

Sementara itu, Taehyun merasakan kegelisahan yang sama. Dia tahu dia telah mengungkapkan perasaannya dengan cara yang mendalam dan emosional semalam, tetapi dia tidak tahu bagaimana Soobin akan bertindak balas. Dia memutuskan untuk mencari Soobin di perpustakaan, berharap untuk mendapatkan sedikit penjelasan atau sekurang-kurangnya untuk bertemu dan berbincang dengan lebih lanjut.

Apabila Taehyun masuk ke perpustakaan, dia melihat Soobin duduk di sudut, kelihatan serius membaca buku dan menulis nota. Taehyun menghampiri meja di mana Soobin duduk dan memberikan senyuman lembut.

"Soobin," panggil Taehyun, cuba untuk tidak mengganggu suasana tenang. "Boleh kita cakap sekejap?"

Soobin mengangkat kepala dan melihat Taehyun. Dia tersenyum, tetapi senyuman itu tidak sepenuhnya menghilangkan rasa kebingungannya. "Taehyun, apa yang kau perlukan?"

Taehyun duduk di hadapan Soobin, mengambil tempat yang berdekatan. "Aku cuma mahu bercakap dengan kau tentang apa yang berlaku malam tadi. Aku tahu mungkin kau perlukan masa untuk fikirkan tentang perasaan aku. Tapi aku juga perlu tahu apa yang kau rasa."

Soobin menghela nafas, cuba mencari kata-kata yang tepat. "Taehyun, aku hargai pengakuan kau dan ciuman malam tadi. Tapi aku masih keliru tentang perasaan aku. Aku tak pasti sama ada aku bersedia untuk masuk ke dalam hubungan antara kita yang serius sekarang."

Taehyun mengangguk, memahami kekeliruan Soobin. "Aku faham. Aku tak nak paksa kau atau buat kau rasa stress melampau. Aku cuma nak kau tahu yang aku betul- betul suka dekat kau dan aku bersedia untuk tunggu sehingga kau rasa sudah bersedia."

Soobin mengerutkan dahi, merenung Taehyun dengan penuh perhatian. "Aku terharu dengan kesungguhan kau. Tapi aku perlu masa untuk berfikir dan faham perasaan aku sendiri. Aku harap kau boleh faham dan bagi aku sedikit ruang."

Taehyun memberikan senyuman yang penuh pengertian dan mengangguk. "Aku akan beri kau masa yang kau perlukan, Soobin. Aku akan tunggu dengan sabar. Aku cuma nak kau bahagia."

Soobin tersenyum lega dan berterima kasih kepada Taehyun. "Terima kasih, Taehyun. Aku hargai sokongan dan kesabaran kau. Aku akan cuba untuk fikir semua ni betul - betul, dan buat keputusan yang terbaik."

Mereka berbual sebentar lagi sebelum Taehyun beredar, memberi ruang kepada Soobin untuk menyusun fikirannya. Soobin merasa sedikit lebih tenang setelah perbincangan itu dan cuba untuk kembali ke rutin harian.

Selepas pulang dari perpustakaan, Soobin mendapati dirinya lebih tenang dan lebih jelas tentang apa yang dia inginkan. Dia memutuskan untuk memberi Taehyun ruang yang diperlukan untuk memahami dan mengatur perasaannya sendiri. Walaupun dia masih keliru, dia tahu bahawa dia perlu memberikan perhatian yang sewajarnya kepada perasaan yang sedang berkembang dalam dirinya.

Malam itu, Taehyun berada di biliknya, memikirkan perbincangan yang telah berlaku dan menunggu dengan sabar. Dia tahu bahawa hubungan mereka mungkin memerlukan masa untuk berkembang, tetapi dia bersedia untuk menunggu dan memberikan sokongan penuh kepada Soobin.

Petals of Destiny || TaebinWhere stories live. Discover now