5❤️

1 0 0
                                    

Keesokan Hari

Soobin baru sahaja pulang ke biliknya setelah hari yang melelahkan. Dia duduk di meja belajarnya, membuka begnya, dan mengeluarkan beberapa buku serta nota. Namun, ketika dia membuka laci meja, matanya tertancap pada sehelai surat yang terlipat kemas. Surat itu kelihatan agak usang dan tanpa alamat. Rasa curiga membuatkan Soobin segera membukanya.

Surat itu bertulis tangan dengan tulisan yang keras dan tegas:

"Jangan cuba mendekati Taehyun lagi. Kami tahu apa yang terbaik untuk kau. Jika kau terus mendekatinya, akan ada akibat yang perlu kau tanggung."

Soobin membaca mesej itu dengan perasaan yang bercampur aduk—terkejut dan sedikit takut. Dia tidak tahu siapa yang boleh melakukan ini atau apa maksud ancaman ini. Tetapi dia tahu satu perkara pasti: dia tidak mahu membebankan Taehyun dengan masalah ini. Dia memutuskan untuk menyimpan surat itu sebagai rahsia dan tidak memberitahu Taehyun tentang ancaman tersebut.

Petang Keesokan Harinya

Selepas beberapa jam, Soobin memutuskan untuk pergi ke kafeteria untuk mendapatkan sesuatu untuk dimakan. Dia merasakan bahawa berada di luar bilik akan membantu menenangkan fikirannya. Namun, ketika dia sedang beratur untuk membeli makanan, dia terlihat Taehyun bersama seorang gadis di meja sebelah.

Gadis itu kelihatan ceria dan mesra, ketawa bersama Taehyun yang juga tersenyum lebar. Mereka berbual dengan akrab, seolah-olah sudah lama saling mengenali. Soobin merasakan hati kecilnya mula berdegup lebih kencang dan rasa cemburu mula menguasai dirinya.

Tanpa mahu menunjukkan perasaannya, Soobin mengalihkan pandangannya dan memutuskan untuk duduk di meja yang agak jauh dari Taehyun dan gadis itu. Dia cuba mengalihkan perhatian dengan memerhatikan suasana kafeteria yang sibuk. Namun, bayangan Taehyun bersama gadis itu tetap menghantui fikirannya, membuatkan dia rasa tidak selesa.

Beberapa Jam Kemudian

Setelah beberapa jam berlalu, Soobin mengambil keputusan untuk pergi ke perpustakaan untuk menyiapkan beberapa tugasan. Dia berharap suasana yang tenang di perpustakaan akan membantu menenangkan fikiran yang bercelaru.

Namun, semasa dia sedang mencari buku di rak, dia melihat Taehyun melintas di depan matanya, sekali lagi bersama gadis yang sama dari kafeteria tadi. Mereka berbual mesra dan saling berbisik, ketawa dalam nada yang intim. Soobin tidak dapat menahan rasa cemburunya. Dia cuba untuk tidak mempedulikan, tetapi hatinya terasa pedih.

Soobin memutuskan untuk meninggalkan perpustakaan lebih awal. Ketika dia sedang menuju ke pintu keluar, dia bertembung dengan Taehyun yang baru sahaja meninggalkan rak buku. Taehyun tersenyum ceria ketika melihat Soobin.

"Hei, Soobin! Kau nak pergi mana?" tanya Taehyun dengan nada ceria.

Soobin teragak-agak seketika, cuba untuk tidak menunjukkan rasa cemburunya. "Aku nak balik bilik," jawabnya pendek.

Taehyun mengangguk. "Okay, jumpa kau lagi nanti."

Soobin hanya mengangguk dan segera beredar. Perasaannya bercampur aduk, dan dia tidak tahu bagaimana hendak menghadapi situasi ini. Rasa cemburunya semakin mendalam, dan dia mula bertanya-tanya adakah dia perlu mengubah cara dia mendekati Taehyun.

Malam Hari yang Sama

Malam itu, Soobin cuba untuk tidur tetapi matanya tidak dapat melelapkan mata. Dia teringat akan surat ancaman yang ditemui di biliknya dan melihat kembali kejadian di kafe hari itu di mana dia tengok Taehyun bersama seorang gadis. Dia merasakan rasa cemburu dan rasa terancam yang dialaminya semakin sukar untuk dikendalikan.

Di dalam kegelapan biliknya, Soobin merasakan bahawa dia perlu berbuat sesuatu untuk mengatasi perasaannya dan ancaman yang mungkin mengganggu kehidupannya. Dia perlu membuat keputusan tentang apa yang akan dilakukan seterusnya dan bagaimana untuk menangani situasi ini dengan baik.

Petals of Destiny || TaebinWhere stories live. Discover now