7❤️

1 0 0
                                    

Keesokan Hari

Soobin semakin menjauhkan diri dari Taehyun, merasakan bahawa perasaannya menjadi semakin rumit. Dalam usahanya untuk mencari jawapan dan menyelesaikan kekeliruan, dia memutuskan untuk bertanya kepada Beomgyu mengenai Taehyun. Beomgyu adalah kawan baik Soobin dan mungkin dapat memberikan pandangan yang lebih jelas mengenai Taehyun.

Soobin bertemu dengan Beomgyu di kafe kampus pada waktu rehat petang. Dia memesan secawan kopi dan duduk di meja Beomgyu yang telah menunggu. Setelah beberapa minit berbual tentang perkara-perkara lain, Soobin akhirnya memutuskan untuk bertanya.

"Beomgyu, kau kenal Taehyun, kan? Aku ada rasa sikit ragu-ragu tentang dia. Kau tahu apa-apa pasal dia?" tanya Soobin dengan nada tidak pasti.

Beomgyu merenung Soobin seketika sebelum menjawab. "Taehyun? Dia playboy. Dia suka goda orang dan selalu tukar partner. Jangan terkejut kalau dia nampak mesra dengan ramai orang. Tapi, tu bukan satu rahsia dalam kalangan fakulti kita . Eveyone knows it, btw."

Soobin terkejut dengan jawapan Beomgyu. "Betul ke? Aku tak sangka dia macam tu. Tapi, kenapa dia dekat dengan aku?"

Beomgyu hanya mengangkat bahu, seolah-olah tidak ada jawapan yang pasti. "Mungkin dia memang suka buat orang rasa tertanya-tanya. Tapi kalau kau rasa tak selesa, lebih baik jauhkan diri dari dia."

Soobin berterima kasih kepada Beomgyu atas maklumat itu dan meninggalkan kafe dengan fikiran yang berat. Dia mula merasa bahawa menjauhkan diri dari Taehyun mungkin adalah langkah yang terbaik.

Malam Hari

Pada malam hari, Soobin memutuskan untuk pulang ke biliknya lebih awal. Dia melangkah perlahan-lahan melalui lorong yang sunyi, cuba untuk tidak memikirkan tentang Taehyun atau apa-apa yang berlaku di hari itu. Namun, kebimbangannya tidak lama kemudian menjadi kenyataan.

Ketika Soobin hampir sampai di biliknya, dia tiba-tiba dikelilingi oleh sekumpulan orang yang tidak dikenali. Mereka menutup jalan keluar dan menghampiri Soobin dengan langkah-langkah perlahan dan menakutkan.

Soobin berasa panik dan cuba mencari jalan keluar, tetapi tidak ada jalan untuk melarikan diri. "Aaa.. korang siapa ek? Apa yang korang nak?" tanya Soobin dengan nada cemas.

Tiba-tiba, dari kegelapan, datang seorang lelaki yang kelihatan sangat tenang dan yakin. Dia memakai jaket kulit dan matanya berkilat dengan tegas. Tidak lain tidak bukan, lelaki itu adalah Taehyun.

Dengan langkah pantas, Taehyun mendekati kumpulan itu. "Satu langkah lagi and korang tahu padah dia!  Ouh, jangan sekali - kali berani nak sentuh dia!" kata Taehyun dengan suara yang garang.

Kumpulan itu kelihatan terkejut dan mula bertindak balas, tetapi Taehyun bergerak dengan cepat dan cekap. Dia melawan dengan kepakaran yang mengagumkan, mengatasi lawannya satu demi satu. Setiap gerakan Taehyun penuh dengan ketangkasan dan kecekapan, dan dia menunjukkan kemahiran bertarung yang hebat.

Soobin hanya berdiri di situ, terpegun melihat Taehyun menyelamatkannya dengan penuh gaya. Setelah beberapa minit, kumpulan itu akhirnya melarikan diri, meninggalkan Taehyun dan Soobin sendirian di tempat kejadian.

Selepas aksi bertarung tadi berakhir, Taehyun berjalan mendekati Soobin dengan nafas yang sedikit tercungap-cungap tetapi dengan senyuman tenang di wajahnya. "Kau okay?" tanyanya sambil memeriksa keadaan Soobin.

Soobin mengangguk, masih terkejut dengan apa yang baru berlaku. "Ya, aku okay. Terima kasih, Taehyun."

Taehyun tersenyum lebih lebar, "Aku akan ada untuk kau, Soobin. Jangan ragu-ragu untuk minta tolong kalau kau perlukan."

Soobin merasakan hati kecilnya berdebar kencang. Rasa takut dan cemas yang dia alami sebelumnya kini telah digantikan dengan rasa terharu dan bersyukur. "Aku... aku rasa mungkin aku salah faham tentang kau," kata Soobin dengan nada lembut.

Taehyun mengangkat kening, "Mungkin. Tapi yang penting, kau selamat."

Soobin mengangguk, merasakan berat di hatinya berkurangan sedikit. "Terima kasih sekali lagi, Taehyun. Aku sangat menghargainya."

Taehyun hanya mengangguk dan memandang Soobin dengan penuh perhatian. "Jangan pergi mana-mana malam ini. Aku teman kau. Lebih baik kalau kau pergi ke bilik aku atau minta bantuan sekuriti kampus."

Soobin bersetuju dan mereka berdua berjalan bersama, menuju ke arah bilik Taehyun dengan perasaan yang bercampur aduk. Walaupun suasana malam itu penuh dengan ketegangan, Soobin merasakan sedikit kelegaan kerana Taehyun ada di sisinya.

Petals of Destiny || TaebinWhere stories live. Discover now