8❤️

1 0 0
                                    

Pagi Hari

Soobin baru sahaja selesai bersarapan di kafeteria dan memutuskan untuk pulang ke biliknya. Minda dan hatinya masih belum sepenuhnya pulih daripada malam sebelumnya, di mana Taehyun menyelamatkannya daripada ancaman sekumpulan orang yang tidak dikenali. Walaupun dia berasa lebih selamat selepas kejadian itu, dia tidak dapat melupakan rasa cemburu dan kekeliruan yang mengganggu fikirannya tentang Taehyun.

Ketika Soobin tiba di biliknya, dia mendapati ada panggilan telefon dari ibunya yang belum dijawab. Dengan hati yang berdebar, dia memutuskan untuk menghubungi ibunya. Dia menarik nafas dalam-dalam dan menekan butang panggilan.

"Hello, ibu," sapanya apabila suara ibunya kedengaran di hujung talian.

"Soobin, ada sesuatu yang penting yang ibu nak beritahu," suara ibunya kedengaran serius. "Bekas teman lelaki kau, Joon, dia datang balik cari kau."

Hati Soobin berdegup kencang. Joon, bekas teman lelaki yang telah meninggalkannya beberapa tahun yang lalu, tiba-tiba muncul semula. Dia tidak tahu apa yang perlu dilakukan. "Kenapa dia cari Soobin, ibu? Apa yang dia nak?"

"Ibu tak tahu apa yang dia nak sebenarnya, tapi dia dah datang ke rumah dan bertanya tentang kamu. Ibu rasa mungkin dia nak bercakap dengan kamu atau mungkin ada alasan lain," jelas ibunya.

Soobin menarik nafas panjang, cuba untuk menenangkan diri. "Okay, ibu. Bin akan fikirkan apa yang perlu dibuat. Terima kasih sebab beritahu."

Setelah menamatkan panggilan, Soobin merasa bingung dan tertekan. Kenangan bersama Joon datang kembali, mengganggu perasaannya dan menjadikannya lebih sukar untuk menghadapi situasi dengan Taehyun. Dia memutuskan untuk berbincang dengan Beomgyu dan mungkin mencari nasihat mengenai cara terbaik untuk menangani kehadiran Joon yang tiba-tiba ini.

Petang Hari

Soobin bertemu dengan Beomgyu di kafe kampus, tempat di mana mereka selalu berbual. Dia memberitahu Beomgyu tentang kemunculan Joon dan bagaimana dia merasa tertekan dengan situasi ini.

"Beomgyu, bekas teman lelaki aku, Joon, datang balik dan cari aku. Aku tak tahu apa yang dia nak, tapi aku rasa stress sangat dan risau," kata Soobin sambil meneguk minuman kopi yang suam.

Beomgyu memandang Soobin dengan penuh simpati. "Aku faham perasaan kau. Kadang-kadang, masa lalu boleh datang semula tanpa diduga. Tapi, yang penting adalah bagaimana kau nak hadap situas macam ni."

"Betul, tapi aku tak tahu macam mana nak berdepan dengan dia lagi. Aku takut dia akan ganggu kehidupan aku sekarang," jawab Soobin dengan nada cemas.

Beomgyu meletakkan tangan di bahu Soobin. "Kalau kau perlukan sokongan atau nasihat, aku ada di sini. Kau tak perlu berdepan dengan semuanya seorang diri. Aku percaya kau boleh handle benda - benda macam ni."

Soobin mengangguk, merasa sedikit lega dengan sokongan Beomgyu. "Terima kasih, Beomgyu. Aku sangat menghargainya."

Malam Hari

Soobin berasa agak tertekan dan memutuskan untuk pulang ke biliknya awal. Ketika dia berjalan ke arah biliknya, dia melihat Taehyun berdiri di luar bilik dengan ekspresi yang agak serius.

"Hai, Soobin," sapa Taehyun dengan lembut. "Kau nampak stress. Ada apa-apa yang berlaku ke?"

Soobin cuba untuk kelihatan tenang. "Aku cuma ada beberapa masalah peribadi. Tak ada apa-apa yang perlu dirisaukan."

Taehyun mengangkat kening, menunjukkan bahawa dia tidak percaya sepenuhnya dengan jawapan itu. "Kau tahu, kalau ada apa-apa yang kau perlukan atau nak cakap, aku ada dekat sini. Jangan ragu-ragu or takut untuk beritahu aku."

Soobin terdiam sebentar, merasakan perasaan hargai yang mendalam terhadap keprihatinan Taehyun. "Terima kasih, Taehyun. Aku akan ingat."

Sebelum Soobin masuk ke biliknya, Taehyun meletakkan tangannya di bahu Soobin, memberikan sedikit dorongan moral. Soobin merasakan kehangatan dari sentuhan Taehyun dan rasa bersyukur kerana dia ada di sisinya.

Dengan hati yang penuh dengan perasaan bercampur baur, Soobin memutuskan untuk menghadapi Joon dan masalah yang dihadapinya dengan cara yang berani dan berprinsip. Dalam hatinya, dia tahu bahawa keputusan yang dibuat hari ini akan mempengaruhi masa depan hubungan dan kehidupannya.

Petals of Destiny || TaebinWhere stories live. Discover now