Ik loop naar Luc, die de vaatwasser inruimt. "Hoe was je dag?" Vraag ik aan hem en ik ga hem helpen. "Opzich wel oké, laatste jaartje basisschool" Zegt hij. "En die van jou?" Voegt hij er nog aan toe. Ik schenk hem een glimlach. Er vraagt eigenlijk nooit iemand naar mijn dag. Hoe vaak ik het ook aan andere vraag. "Ook wel oké" Zeg ik. "Nog een leuke jongen?" Vraagt hij sarcastisch. Ik voel dat ik begin te blozen. Luc legt wat hij in zijn hand had neer en gaat er goed voor staan. "Vertel me alles" Zegt hij. Hij heeft het ook altijd door. "Nou hij is blond en zijn naam is Matt-" Dan komt Luna(4) binnenstormen. "Leah, Levi(6) is gevallen! Zijn arm zit raar" Roept ze. Ik spring meteen naar buiten. Daar zie ik Levi op de grond zitten met zijn ene hand over zijn andere. "Laat eens zien" zeg ik en ik haal zijn hand weg. Ik schrik. Die is waarschijnlijk gebroken. "Ik bel papa wel" Zegt Luc en hij rent weer naar binnen en komt even later terug met zijn telefoon. Hij geeft hem aan mij.
"Pap je moet naar huis komen. Ik denk dat Levi zijn arm heeft gebroken" Zeg ik. Ik sta een afstandje van ze vandaan en nu is Luc bij Levi. "Ik kan hier niet zomaar weg Leah. Je moet leren zelf problemen op te lossen" Zegt hij streng. "Pap, het gaat hier om jou kind!" Zeg ik lichtelijk geïrriteerd. "Dat maakt me niet uit. Je gaat zelf maar met hem naar het ziekenhuis" en hij hangt op.
Ik loop weer terug. "Kom, we gaan even langs het ziekenhuis." Zeg ik tegen Levi. "Luc, kan jij hier blijven?" Voeg ik er nog aan toe. "Ja komt goed" Zegt hij. Levi en ik gaan lopend naar het ziekenhuis aangezien hij niet echt kan fietsen met 1 hand. Daar aangekomen loop ik naar de balie. Het is erg druk. Heel erg druk. Er huilen allemaal kleine kinderen en er zijn een hoop chagrijnige mensen. "Wat kan ik voor u doen?" Vraagt de vrouw achter de balie. "Mijn broertje is gevallen, en het lijkt alsof hij zijn arm heeft gebroken" Vertel ik en Levi laat braaf zijn hand zien. De vrouw achter de balie geeft ons een icepack. "U kunt in de wachtkamer wachten. Dan zal u vanzelf geholpen worden" Zegt ze. We zoeken een plekje in de overvolle wachtkamer. Dit gaat nog wel even duren. Gelukkig heb ik de i-pad voor hem mee. Hij zit subway surfers te spelen en ik kijk even bij de mensen die me hebben toegevoegd op Snapchat. Dan zie ik 'Robbie' staan. Met eronder 'kleinesmurf040'. Ik accepteer het verzoek en hij is meteen online. Ik vond die vriend van hem, Matthyas heel aardig. En ook wel knap. Maar een klein beetje hoor. Niet echt klein gewoon een beetje. Nee eigenlijk was hij gewoon super aantrekkelijk. Maar helaas heeft hij mij nog niet gevoegd. 'Robbie heeft een chat gestuurd'. Ik klik op de melding.
Robbie
HoiiLeah
HeyyRobbie
Hoe gaat het?Leah
Mmm, ben nu met mijn broertje op de spoedeisende hulpRobbie
Oh, wat is er gebeurd?Leah
Hij is gevallen. Ik denk dat hij zijn arm heeft gebroken maar het duurt volgens mij nog wel ff voordat er een dokter komt. Het is echt super druk!Robbie
Oh wat vervelend! Heb je al wel wat kunnen doen voor school? Je kan morgen anders wel het huiswerk overschrijvenLeah
Wat lief Robbie, dat zou echt heel erg helpen!Robbie
Dan doen we dat. Veel succes nog daar!Leah
Bedankt!We zitten hier al een aantal uur. Luc heeft voor iedereen thuis boterhammen gemaakt als avondeten en wij hebben nog niks op. De i-pad van Levi is leeg en mijn telefoon ook bijna. Ook begint de pijn van Levi steeds meer te worden. Dan na een hoop uren worden we eindelijk geroepen. We staan op en Levi loopt met de dokter voorop. Ze gaan foto's maken en ik moet buiten wachten.
We lopen weer terug naar huis. Hij had inderdaad zijn arm gebroken. Hij heeft nu gips eromheen. Het is al erg laat, 21:00. Als we thuis aankomen liggen alleen Luc(11), Lars(9), Lucie(7) en Lot(7) nog niet in bed. Samen met Luc leg ik ze in bed en dan gaat Luc ook slapen. Ik nog niet. Ik moet nog iets doen. Ik loop naar mijn nachtkastje en pak er een mesje uit. Ik stroop mijn mouw op en zet hem op mijn huid. Ik verdien dit. De eerste dag op school heb ik al meteen verpest! En ook had ik afgesproken dat ik meer was afgevallen voor de eerste schooldag, maar daar heb ik me niet aan gehouden. Ik haal het mesje over mijn arm, naast mijn andere littekens. De hele vakantie was ik clean gebleven maar ik kan het nu niet laten. Ik hoor de voordeur open gaan. Mijn ouders zijn thuis van hun werk. Ze komen altijd laat thuis. Ik druk met een wc-papiertje op mijn snee, zodat het bloeden stopt. Na even doet dat het ook en ik doe de mouw van mijn trui weer naar beneden. Ik maak me klaar om te gaan slapen en zodra mijn hoofd mijn kussen raakt, val ik in slaap.
966 woorden
Ik ga dit weekend naar Parijs dus dan kan ik niets uploaden alleen volgende week heb ik 7 toetsen. 7 fucking toetsen. Maar daar kan ik dus niet voor leren want dan zit ik in Parijs. Maar omdat ik dus niet kan leren heb ik het volgende week echt heel druk. Ik zal proberen een momentje te vinden om nog een hoofdstuk te uploaden maar weet dus niet zeker of dat gaat lukken dus ja dat.
JE LEEST
The smile you give me
FanfictionLeah gaat naar een nieuwe school, omdat haar ouders wouden verhuizen. Leah zorgt thuis vaak voor haar broertjes en zusjes waardoor ze weinig tijd heeft voor andere dingen. Haar ouders ziet ze bijna nooit, die zijn altijd aan het werken, ze kan dus w...