Stemmen zou lief zijnnn
Ik wordt wakker van mijn wekker. Ik spring zowat uit bed. Ik stap snel onder de douche en kleed me om. Dan maak ik iedereen wakker die naar school moet. Ik loop naar beneden terwijl ze zich omkleden. Ik smeer voor iedereen boterhammen voor nu en voor de lunch. Ik leg ook voor Levi een paracetamol bij zijn bord met een glas water, hij zal vast nog wel veel pijn hebben. Ook maak ik voor mezelf ontbijt en lunch. Na even heeft iedereen zijn ontbijt op. Ik ga naar boven en ga me klaarmaken, terwijl de rest even voor de tv zit. Als ik me heb klaargemaakt maak ik Linne(3) en Laila (1,5) wakker. Ik geef Laila een flesje en geef Linne een ontbijtje. Dan ga ik met de kinderwagen naar de kinderopvang. Daar zet ik Laila en Linne af en ik loop weer naar huis. Daar is iedereen klaar. Iedereen pakt zijn fiets en we fietsen met z'n alle naar school. Ik zet ze daar af en ga nog even met Levi mee. Ik loop mee naar zijn leraar. Ik leg uit dat hij zijn arm heeft gebroken. Als ik daarmee klaar ben ga ik snel naar mijn fiets toe. Kut! De les begint nu! Ik fiets zo snel als ik kan naar mijn school. Als ik daar aankom loop ik snel naar mijn lokaal. Ik klop op de deur en loop dan binnen.
"Goede eerste indruk Leah, een kwartier te laat op je 2e dag hier" Zegt mijn Natuurkunde docent. "Dus waarom ben je zo laat?" Vraagt hij nog. "Ik moest even mijn broertje afzetten op school, het spijt me" en ik ga naast Robbie zitten. Ik ga echt niet het hele verhaal vertellen, niet zo voor de hele klas. "Hoe was het nog gegaan?" Vraagt Robbie. "Nog lang moeten wachten maar hij had inderdaad zijn arm gebroken" antwoord ik. "Wie heeft zijn arm gebroken?" Vraagt Milo verward. "Mijn broertje" antwoord ik. "Leah, vind je het een goed idee om eerst te laat te komen en dan ook nog mijn les te verstoren?" Roept mijn natuurkunde docent. "Sorry meneer" zeg ik en ik open mijn boek. Robbie legt zijn schrift open zodat ik kan overschrijven. En dat doe ik natuurlijk. "En dus ook niet je huiswerk gemaakt, echt een goede start van het schooljaar" Roept mijn docent weer. Ik leg mijn pen neer en zucht zachtjes. De docent noteert in magister dat ik mijn huiswerk niet af had, ik heb dus een aantekening.
"Waarom was je eigenlijk zo laat?" Vraagt Robbie. "Ik moest nog tegen de leraar van mijn broertje zeggen dat hij zijn arm gebroken had enzo." Antwoord ik. "Nu ben ik er klaar mee. Ga er maar uit!" Roept mijn docent. "Maar meneer, ik vroeg iets aan haar. Ik praatte ook" Zegt Rob. Hij neemt het voor mij op! "Maar jij hebt je huiswerk af en bent niet en kwartier te laat!" Zegt mijn docent. "Maar ik vroeg iets aan haar, en daar gaf ze antwoord op. Het is mijn fout" Zegt Robbie weer. Ik geef hem een vragende blik, maar zijn ogen richten op de docent. "Precies, ze antwoordde. Ze had je maar moeten negeren" Zegt mijn docent. "Wat heeft u tegen haar?" Roept Robbie. "Ga jij maar met haar mee dan!" Roept mijn docent weer. Robbie pakt zijn spullen in. Samen lopen we de klas uit.
"Bedankt maar, waarom deed je dat?" Vraag ik verbaasd als we uit het klaslokaal zijn. "Het was toch ook niet eerlijk. Volgens mij heeft hij echt de pik op jou" zegt hij. "Ja ik denk het ook wel " zeg ik. "Maar waarom vertelde je niet gewoon dat je broertje zijn arm had gebroken en je daarom later was? Dat was toch gewoon een goede reden?" Vraagt hij. "Dat boeit hem toch niet" zeg ik. We lopen naar het leerplein en gaan daar aan een tafel zitten. Robbie geeft me zijn huiswerk en ik schrijf het over.
De bel gaat. Samen lopen we naar de volgende les. Daar ga ik naast Lotte zitten. "Volgens mij heeft hij echt de pik op jou" Zegt ze. Ik haal mijn schouders op als teken dat ik er niet over wil praten. Gelukkig snapt ze het en pakken we onze boeken.
Ik heb t echt zo druk deze week😭. Ik heb echt weinig vrije tijd over maar wat ik over heb gebruik ik om te schrijven🫶
Ik weet niet zeker of ik dit weekend nog een hoofdstuk online kan zetten maar ik zal het proberen!
JE LEEST
The smile you give me
FanficLeah gaat naar een nieuwe school, omdat haar ouders wouden verhuizen. Leah zorgt thuis vaak voor haar broertjes en zusjes waardoor ze weinig tijd heeft voor andere dingen. Haar ouders ziet ze bijna nooit, die zijn altijd aan het werken, ze kan dus w...