H. 6 🌆

62 3 3
                                    

Stemmen wordt gewaardeerddd

Ik kom thuis. Vandaag ben ik eerder uit dan de rest. Ik pak de kinderwagen uit de garage en haal Linne(3) en Laila(1,5) op van de opvang. Als ik thuis kom zijn de rest wel al thuis. Ik doe de sleutel in het sleutelgat en maak de deur open. Vandaag is het vrijdag, dus eigenlijk wil ik vanmiddag nog even naar de stad om de laatste dingen te kopen voor het reisje. Ook moet Lars(9) nieuwe schoenen, die moest ik ook nog met hem gaan halen. Ik loop naar binnen en roep Lars. Samen gaan we op de fiets naar de stad.

Daar aangekomen bekijk ik het lijstje van wat ik nog moet hebben. Een korte broek, toilettas, een paar topjes met lange mouwen, want anders ziet iedereen mijn littekens, een bikini, maar dat ga ik niet doen, ik gebruik wel als smoes dat ik ongesteld ben, handdoeken want die mag ik van mijn ouders niet van thuis meenemen, zonnebrand, shampoo en conditioner. We lopen als eerst naar de Etos. Daar koop ik zonnebrand, shampoo en conditioner. Dan lopen we naar de schoenenwinkel. Daar passen we een hoop schoenen voor Lars. Als hij goede heeft gevonden betalen we ze. Nu lopen we naar de Hema.

"Hey Leah!" Hoor ik achter me. "Oh God" zegt Lars met een zucht. Ik giechel en draai me om. Daar staat Matthy. "Hey Matthy!" Zeg ik. "Heel leuk dit maar we moeten verder. We hebben nu mijn schoenen dus ik wil nu weer naar huis" Zegt Lars en hij trekt me mee aan mijn arm. "Wacht even Lars. Matthy dit is Lars mijn broertje en Lars dit is Matthy, hij zit bij mij in de klas" zeg ik. "Leuk zo'n reünie maar nu gaan we weer verder." Zegt Lars en hij trekt weer aan mijn arm. "Heb eens wat geduld joh" zeg ik lachend. "Ben je ook nog de laatste spullen aan het halen voor maandag?" Vraag ik aan Matthy. "Ja, wat moet jij nog?" Vraagt hij. "Nog wat kleren en nog wat van de Hema" zeg ik. "Ik ook!" Zegt hij. "Loop anders met ons mee!" Stel ik voor. "Gezellig" zegt hij en met zijn drieën lopen we naar de Hema.

"Wat moet je hebben?" Vraagt Matthy. "Handdoeken en een toilettas" Zeg ik. "Ik moet alleen een toilettas" Zegt hij. We lopen door naar de handdoeken en dan naar de toilettassen. Als we alles hebben lopen we naar de kassa. We betalen en dan lopen we verder.

"Oh wacht even, ik moet nog een cadeautje hebben voor Lucie en Lot" Zeg ik als we langs een intertoys komen. Lars zucht en Matthy giechelt erover. We lopen naar binnen. We lopen meteen door naar de Lego friends. "Lars wat denk je, zullen we 1 groot ding doen of 2 kleine?" Vraag ik. "Weet ik veel, ik weet toch niks van meiden" zegt hij. "Laten we anders 2 grote doen" zeg ik. En ik hurk neer bij de grote sets. Matthy hurkt naast me neer. "Wow, die dingen zijn duur man!" Zegt hij. "Ja, het is ook Lego hè" zeg ik giechelend. Ik pak 2 grote sets, een ziekenhuis en een groot huis. Ze hebben al een hoop dus dit past goed bij hun verzameling! "Dat is bij elkaar €200 hè!" Zegt Matthy. "Ja weet ik. Je word maar 1 keer 10 toch?" Zeg ik lachend. Matthy lacht ook mee. "Kunnen we nu naar huis?" Vraagt Lars ongeduldig. "Nee, we moeten nog wat kleren, nog heel even" zeg ik. Lars rolt met zijn ogen en Matthy moet zijn lach inhouden.

Als we hebben afgerekend lopen we naar de Zara. Daar vind ik een leuk rokje. "Deze ga ik even passen" zeg ik. Matthy en Lars lopen mee. Het is vandaag vrijdag dus het is niet heel druk. Ik ga een pashokje in en kleed me om. Als ik hem aan heb maak ik het gordijn weer open. Lars en Matthy zijn samen aan het kletsen. Super schattig. Dan merkt Matthy dat ik hem aan heb. Hij bekijkt het rokje goed. Het is een kort, wit rokje met lichtblauwe bloemetjes erop. "Die staat je echt leuk!" Zegt Matthy. Ik glimlach. Ik draai een rondje en kijk dan naar mezelf in de spiegel. "Koop je die, dan kunnen we naar huis" zegt Lars. "Hier pak anders maar ff mijn telefoon" zeg ik lachend en ik geef hem mijn telefoon. "Die staat je echt heel leuk Leah" zegt Matthy nog een keer. Ik knik. "Deze koop ik wel" en ik kleed me weer om.

IK GA VANAF DE VOLGENDE HOOFDSTUKKEN EEN ANDERE SCHRIJFMETHODE GEBRUIKEN. IK HOOP DAT JULLIE HET FIJN VINDEN IK VINDT HET ZELF WEL ECHT VEEL FIJNER DUS JA DAT.

Ik had vandaag echt een kut dag op school. Ik zat zelfs zo alleen dat mijn docent naar me toe kwam en vroeg of ik niet bij mijn 'vriendinnen' moest zijn. Ik kon wel janken.

Nou goed met mijn leesboek voor Nederlands gaat het fantastisch ik ben echt al ver dus ik denk dat ik donderdag wel weer een nieuw hoofdstuk kan uploadennn

The smile you give meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu