H. 13 💦

53 5 6
                                    

Stemmen wordt gewaardeerddd
We zijn aangekomen bij de halte. De docenten lopen naar het bord met alle tijden enzo. Na een tijdje komt er een tram aan. "Hier moeten we in. Eruit bij halte ..." Roept onze mentor.

De deuren van de tram openen en iedereen duwt zich in de tram, het is echt chaos! De deuren sluiten weer, iedereen is binnen, alleen heeft niet iedereen een zitplaats.

De tram begint te rijden, en het is niet zo'n rustige start en dat hij steeds sneller gaat, nee! Hij gaat binnen een halve seconden bijna topsnelheid ofzo. Iedereen valt half om.

Ik heb ook geen zitplaats. Ik doe mijn best overeind te blijven staan.

Na een rit van ongeveer 10 minuten roept een mentor door de tram. "Volgende halte eruit!" Roept hij.

De tram komt grof tot stilstand. Iedereen drukt zich uit de tram. Als iedereen eruit is sluiten de deuren weer en rijd hij verder.

"Iedereen even naar je mentor, we gaan kijken of we iedereen hebben!" Roept onze mentor. Ik loop naar hem toe. Daar noemt hij onze namen op.

We lopen naar het waterpark. In de verte kan je het al zien liggen. Ik ga naast Lotte en Amber lopen. Amber zucht al meteen.

"Hebben jullie er zin in?" Vraag ik aan ze. Amber knikt gewoon. "Ik wel hoor! Ze hebben super leuke glijbanen enzo!" Zegt Lotte enthousiast. "En jij?" Voegt ze er nog aan toe.

Ik haal mijn schouders op. "Ik kan niet mee zwemmen" Zeg ik. "Oh, ben je?" Vraagt ze. Ik knik. "Oh vervelend!" Zegt ze medelijdend, maar toch merk ik aan haar dat ze het niet echt meent. "Ja zo vervelend" Zegt Amber geïrriteerd.

We komen aan bij het waterpark. Onze mentor laat ons naar binnen. Ik loop achter Lotte en Amber aan. Amber zucht. "Kom je bij ons zitten?" Vraagt ze geïrriteerd. "Als jullie dat niet erg vinden" Zeg ik

"Nou eigenlijk vinden we dat wel erg, we kunnen nooit een keer gewoon met z'n tweeën zijn" Zegt ze geïrriteerd. Ik kijk naar Lotte, maar ze doet alsof ze niks hoort.

Ik zucht. "Ga naar Matthy ofzo!" Voegt ze er nog aan toe. "Is goed, met hem is het toch gezelliger" Zeg ik en ik draai me om.

"Hey, kom je bij ons liggen?" Vraagt Matthy. ."Als jullie dat goed vinden" Zeg ik. "Tuurlijk! Kom erbij!" Zegt hij enthousiast. Ik leg mijn handdoek op het bedje naast die van hem.

"Zullen we van die paarse!" Roept Milo en hij wijst naar een paarse glijbaan.

Matthy kijkt me aan. "Ga maar" zeg ik giechelend. "Maar dan zit je hier alleen" Zegt hij. Wat is het toch een lieverd!

"Dat maakt mij echt niet uit! Ga nou maar mee voor ze straks alweer beneden zijn" Zeg ik. Hij schenkt me nog een blik van 'bedankt' en hij loopt achter de rest aan.

Het waterpark is buiten en heeft een hoop glijbanen. Het ziet er erg leuk uit. Ik vind het wel jammer dat ik niet mee kan maar daar heb ik zelf voor gezorgd.

Ik klap de parasol boven het ligbedje uit, de zon schijnt fel en het is echt heel erg warm! En al helemaal als je lange mouwen aan hebt!

Ik pak mijn telefoon. Ik besluit om Lotte te appen.

Leah(U)
Die Amber doet echt irritant man. K mag d'r nie echt

Ze zitten niet meer bij hun spullen dus ze zal het niet meteen lezen. Ik kijk het park rond. Bijna iedereen is aan het zwemmen. Er zijn zoveel glijbanen dat er niet eens zo'n lange rijen staan.

Na een tijdje zie ik dat Amber en Lotte terug naar hun spullen lopen. Ze drogen zich af en dan kijkt Lotte op haar telefoon. Ik zie op mijn telefoon dat ze mijn bericht heeft gelezen. Dan doet ze iets wat ik niet van haar had verwacht...

Ze laat haar telefoon aan Amber zien en ze schieten beide in de lach. Ik kijk snel weg, want ik zag dat ze deze kant op gingen kijken

Vanuit mijn ooghoek zie ik dat Amber iets in de oor van Lotte fluistert. Daarna lachen ze. Nu fluistert Lotte iets in de oor van Amber en weer lachen ze.

"Waarom lachen ze?" Ik schrik op. Het was Matthy. "Matt je liet me schrikken" zeg ik lachend. "Oh sorry, maar waarom lachen ze?" Vraagt hij nog een keer. Ik haal mijn schouders op.

Ik kijk naar zijn haren, ze zijn nat. Nat haar is zo aantrekkelijk. En het is nog 10.000x erger als het het haar van Matthy is! Leah stop! Je vindt hem niet leuk!

"Wat kom je eigenlijk doen?" Vraag ik dan. "Even bij jou kijken" Antwoord hij. "Ah wat lief!" Zeg ik. "Ik ben toch ook lief" Zegt hij met een grijns. Ik giechel.

Matthy gaat op zijn ligbed liggen. "Wat was je aan het doen?" Vraagt hij. "Oh ik zat gewoon een beetje op mijn telefoon" Zeg ik.

"Wil je anders overgooien? Ik heb een balletje bij" Stelt hij voor. "Is goed hoor!" Zeg ik en ik sta alvast op. Matthy pakt een bal en we gaan voor onze ligbedden overgooien terwijl we praten over van alles en nog wat.

Mensen vandaag was echt een kut dag. We moesten bij lichamelijke opvoeding 2 teams maken. 2 mensen moesten naar voren komen staan en dan kozen ze om de beurt iemand uit die dan bij hun in het team komt, je snapt het wel. Nou raad eens wie er als laatste werd gekozen? Oh wacht ik zeg het verkeerd. Ik ben helemaal niet gekozen, maar omdat ik de enige was die nog over was moest ik bij het andere team....

937 woorden

The smile you give meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu