H. 14 🎳

44 4 2
                                    

Stemmen zou erg helpennn

"Koen!" Roept Matthy. Ik moet lachen. Koen heeft de bal onderschept toen we aan het overgooien waren.

Koen gooit de bal weer naar mij en loopt naar zijn ligbed. Ook de andere jongens komen uit het water. Matthy en ik gaan weer verder met overgooien.

Dan lopen Lotte en Amber langs. Ik kan hun gezichten niet zien, omdat ze de andere kant op lopen maar zodra ze voorbij mij zijn hoor ik ze giechelen.

Ik zucht in mezelf en gooi de bal weer terug naar Matthy. Matthy heeft het ook gezien. Hij geeft mij zo'n blik van 'wat is er aan de hand?'. Ik geef hem een blik terug van 'weet ik ook niet'.

Na een paar uur roept onze mentor ons weer bij elkaar. We pakken onze spullen en lopen naar de uitgang.

De mentor roept onze namen op. Als we iedereen hebben gaan we het park uit. "Oké, we gaan nu terug naar het hotel. Daar gaan we meteen eten. Daarna heb je 3 kwartier om je klaar te maken voor het bowlen" Verteld de mentor van een andere klas.

We lopen weer naar de tramhalte. De tram stond er al dus we propte onszelf naar binnen. De deuren sluiten en de tram komt in beweging. Ik heb geen zitplaats maar Matthy en de jongens wel. Nou ja, Koen zit bij Milo op schoot en Robbie bij Raoul.

Matthy trekt aan mijn arm. Ik loop naar hem toe en hij klopt op zijn schoot. Ik giechel even en ga dan op zijn schoot zitten.

Na weer een rit van 10 minuten moeten we er weer uit. Iedereen wurgt zich uit de overvolle tram. Onze mentor roept onze namen weer op en daarna lopen we naar het hotel.

Daar aangekomen lopen we meteen door naar de ontbijtzaal, waar we nu dus in gaan avondeten. Ik ga weer met Matthy en zijn vrienden zitten omdat ik niet echt veel zin heb in Lotte en Amber.

"Kom nou, we moeten echt gaan!" Roept Matthy. "Ik ben al klaar!" Roep ik en ik loop snel naar hem toe. We gaan nu bowlen.

We lopen naar beneden naar onze mentor. Hij noemt weer alle namen op en dan vertrekken we. De bowlinghal is erg dichtbij dus we gaan gewoon lopend.

"Oké dus je maakt groepjes van acht personen. Met die deel je samen een baan en tegen hun doe je dus een wedstrijdje. We hebben de banen tot 21:00 dus je hebt 2 uur" Legt de mentor van de andere klas uit als we er zijn.

"Maar wij zijn met 6" Zegt Robbie. Raoul zucht. "Dan moeten er dus nog 2 bij" Zegt hij.

"Wie heeft er nog geen groepje?" Roept onze mentor. Nou al? We steken onze handen op. In mijn ooghoek zie ik dat Lotte en Amber ook hun handen opsteken. Oh god

"Nou dat is mooi, dat komt precies uit, dan mogen jullie bij elkaar!" Zegt onze mentor. Nee nee nee nee nee!

"Mogen wij niet met z'n tweeën meneer?" Vraagt Lotte geïrriteerd. "Nee, het komt zo precies uit!" Zegt hij. Ik zucht. Amber kijkt vies naar me maar ik negeer het.

We lopen naar binnen, wij hebben baan 3. "Matt?" Vraag ik. "Ja?" Vraagt hij. "Ik kan helemaal nie bowlen. K heb t pas 1 keer gedaan" zeg ik met mijn Brabants accent.

"Maar da maakt toch nie uit!" Zegt Matthy die probeert mijn accent na te doen. "Matt!" Zeg ik sarcastisch geïrriteerd en ik geef hem een tik.

"Niks tegen Brabanders!" Roept Robbie die schijnbaar alles heeft gehoord. Ik giechel. "Luister naar je vriend, hij snapt het" zeg ik lachend. Matthy moet ook lachen. In mijn ooghoek zie ik Amber met haar ogen rollen maar ik doe alsof ik het niet heb gezien.

De banen gaan open en we kunnen beginnen. De volgorde is: Raoul, Matthy, Robbie, ik, Koen, Milo, Amber, Lotte.

Ik kan eigenlijk helemaal niet bowlen, ik heb het nog maar 1 keer eerder gedaan en dat was iets van 5 jaar geleden!

Als Robbie is geweest sta ik op. "Ik zou maar niet te veel verwachten" waarschuw ik ze nog even. "Nu ben ik wel benieuwd hoor!" Zegt Milo terwijl ik een bal pak. Ik loop naar voren.

Ik rol de bal over de baan. Hij gaat meteen in de goot. Ik ga echt stuk! En ik ben ook niet de enige, de jongens lachen ook mee. Ik pak een nieuwe bal en laat die ook weer rollen.

Die gaat ook weer bijna meteen in de goot. Ik ga nu echt zo erg stuk! "Nou, je hebt echt talent, dat kan ik wel zien!" Zegt Koen. "Hahaha, zekers!" Zeg ik nog lachend. Ik ga weer naast Robbie zitten.

We zijn al even bezig. Ik sta laatste en de bal gaat bijna elke keer in de goot. Robbie is nu. Hij loopt naar voren en laat de bal rollen. Hij gooit er 3 om.

Dit was al zijn tweede keer dus nu ben ik. Ik pak een bal en loop naar de baan. Ik rol de bal over de baan. Ik heb er 7 om! "Je kan het wel!" Zegt Matthy. Ik schenk hem een glimlach en pak de volgende bal.

Ik laat de bal weer rollen over de baan. Ik heb de andere 3 ook om! Ik heb een spare!

"Hopaaa!" Roep ik blij. Matthy staat op en loopt naar me toe. "Lekker!" Roept hij en hij houd zijn handen omhoog. Ik geef hem blij een high-five.

Amber en Lotte giechelen. "Kijk dan" hoor ik ze zachtjes zeggen. Ze lachen me uit. "Wat lach je nou?" Vraag ik geïrriteerd.

"Dat jij het niet door hebt!" Zegt Lotte. "Dat ik wat niet doorheb?" Vraag ik en ik ga dichterbij ze staan. "Dat echt niemand je mag" zegt Amber lachend.

Onze WiFi doet het niet😭 dus nu zit ik op m'n 4g. Speciaal voor jullie🥰
Hahaha sorry, ik kijk nog ff wanneer ik weer ga uploadennn

997 woorden

The smile you give meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu