H. 9 ⛽️

55 4 1
                                    

Stemmen wordt gewaardeerdd

Ik word rustig wakker gemaakt. Er ligt een dekentje over me heen en mijn hoofd ligt niet meer tegen het raam. Ik doe mijn hoofd omhoog. Ik lag op de schouder van Matthy! Hij heeft waarschijnlijk ook het dekentje over me heen gelegd. Ik voel de vlinders in mijn buik.

"We gaan eten" Zegt Matthy. "Hoe lang heb ik geslapen?" Vraag ik verbaasd. "Maar 1 uurtje, maar ik kon je ook niet hier laten verhongeren" zegt Matthy. "Bedankt" zeg ik en ik doe mijn schoenen aan.

Even later komt de bus tot stilstand. Ik leg het dekentje op onze stoelen en neem mijn tas mee. Het dekentje laten we liggen zodat we dadelijk weer weten waar we zaten. We lopen met z'n allen de bus uit.

"Waar gaan we heen?" Vraag ik. "Maccie?" Stelt Milo voor. "Is goed" zeg ik dan en we lopen en naar de Mac.

Aangezien onze bus als eerste was, staat er niet zo'n lange rij. Ik bestel een Mcwrap Honeywell mutsard voordeelmenu. We bestellen alles in 1 keer en dan sturen we een tikkie. Matthy betaald het voor nu.

We zoeken een tafel, die we al snel hebben gevonden. We zetten ons bordje met ons nummer neer en gaan zitten. Ik wou eigenlijk met Lotte en Amber gaan zitten, maar die kon ik niet vinden.

Ik geef Matthy mijn nummer en hij stuurt mij een tikkie. Ik betaal hem en sla zijn nummer op.

Na een kwartier wordt ons eten gebracht. Tijdens het eten zijn we gewoon gezellig aan het kletsen.

Als we alles ophebben lopen we weer terug naar de bus. "Ik ga nog even kijken waar Lotte en Amber zijn" Zeg ik als we bij de bus zijn. "Ga maar" zegt Matthy.

Ik ga zoeken naar Lotte en Amber. Na een tijdje heb ik ze gevonden. "Oh hey Leah!" Zegt Lotte. Amber rolt met haar ogen, maar ik negeer het. "Hey, waar ergens zitten jullie in de bus?" Vraag ik.

"Best ver vooraan" antwoord Lotte. "Oh jammer, ik zit ergens achter" zeg ik. "Ja heel jammer" zegt Amber sarcastisch. Ik zucht.

"Oh is het al zo laat, kom Lotte, we moeten weer naar de bus" zegt Amber. "Doei Leah" zegt Lotte nog voordat ze meegetrokken wordt door Amber. Ik zucht luid en loop dan ook weer naar de bus.

"Dat was snel" Zegt Matthy als ik weer naast hem kom zitten. "Ja klopt" zeg ik. Ik wil er niet over praten.

Het is 19:00 als de bus weer vertrekt. We moeten zonder stops en file nog 6 uur. De tijd gaat dus echt heel sloom.

Ik pak uit mijn tas mijn schetsboek en een potlood. Op mijn telefoon zet ik een foto open van mij en Lucie(7). Die ga ik natekenen.

"Wat ben je aan het doen?" Ik schrik op uit mijn concentratie. Het was Matthy. "Oh gewoon een foto natekenen" antwoord ik. "Cool, mag ik hem zien?" Vraagt hij. Hij kijkt me aan, ik verdrink in zijn mooie oceaan blauwe ogen.

"Ja hoor, maar hij is nog niet af" Zeg ik en ik draai mijn schetsboek naar hem. "Wow, je kan echt goed tekenen zeg! Hoe lang heb je hier al over gedaan?" Vraagt hij geïnteresseerd. "Half uurtje" Antwoord ik.

"Wow echt goed! Wie is dat?" Vraagt hij en hij wijst naar Lucie. "Lucie, ze word morgen 8" Antwoord ik.

"Echt heel goed!" Zegt hij nog een keer. "Bedankt" zeg ik en ik voel dat ik moet blozen dus kijk snel naar beneden.

"Iemand een koekje?" Vraagt Milo aan ons. "Ik wil wel!" Zegt Matthy. "Mag ik misschien even op de verpakking kijken?" Vraag ik.

"Uh ja hoor" Zegt Milo en hij geeft me de verpakking. Ik lees hem aandachtig. Kan sporen bevatten van: eieren, tarwe, noten

"Sorry die mag ik niet" Zeg ik en ik geef de verpakking weer terug aan Milo. "Ben je ergens allergisch voor dan?" Vraagt hij. Ik knik. "Ja, voor noten" Zeg ik.

"Oh vervelend. Ik heb alleen niks anders, behalve nog een zakje notenmix" Zegt hij lachend. Ik lach ook mee. "Maakt niet uit! Ik heb zelf ook genoeg eten mee" Zeg ik.

Het is nu 21:00. We gaan dadelijk nog een keer stoppen. Ik haal nu mijn make-up eraf zodat ik dadelijk mijn gezicht kan wassen.

Ik doe de watjes in de vuilniszak naast de stoel van Matthy. Ik pak alvast mijn facewash en dan komt de bus tot stilstand.

We lopen met z'n zessen naar de wc, waar onze wegen natuurlijk weer scheiden. Ik hoef niet naar de wc dus ik was alleen even snel mijn gezicht bij de gootsteen.

Al ik dat heb gedaan neem ik mijn facewash weer mee en loop naar de uitgang van het winkeltje, daar wacht ik op de jongens.

Als iedereen er is lopen we weer terug naar de bus. Ik stop mijn facewash weer in mijn tas en niet veel later komt de bus weer in beweging.

We rijden de snelweg op maar staan daar al weer snel stil. Ik zucht. We hebben file. We staan muurvast. Dit gaat nog wel even duren.

Dit zie ik als mijn kans. Ik klap het tafeltje uit en zet mijn telefoon daarop. Ik open de app camera en zet hem op selfie stand.

Dan pak ik mijn kleine toilettas met de dingen die ik alleen vandaag nodig heb. Ik pak een elastiekje eruit en maak een staart. Het is een hele lelijke staart maar het is maar voor even.

Ik doe mijn hoofdband op. "Night routine" Zegt Koen sarcastisch als een meisje. "Hou je bek man" Zeg ik lachend. De rest lacht nu ook.

Na 2 minuten ben ik klaar. Ik doe mijn hoofdband weer af en haal het elastiekje uit mijn haren. Ik kam nog even kort door mijn haren en ruim mijn spullen dan weer op. Ik zie dat ik nog een appje heb van Luc

Luc
Iedereen ligt in bed en de slingers hangen!
*foto*

Ik kijk naar de foto. Hij is op een stoel gaan staan om de slingers op te hangen. Ik ben zo trots op hem! Hij is nog maar 11 en toch fixt hij dit!

"Wat is er? Je glimlacht van hier tot Tokyo!" Zegt Matthy. Ik kijk op. "Oh niks, ik ben gewoon blij dat het thuis goed gaat" Zeg ik. Matthy glimlacht nog en dan stuur ik hem een berichtje terug.

Leah(U)
Wat fijn! Ik ben zo trots op je!

Luc
Bedankt! Ik ga nu ook slapen, zal ik je om 5:30 bellen?

Leah(U)
Is goed! Welterusten!

Luc
Welterusten!

Normaal staan we om 6:00 op door de weeks, maar omdat ze nu jarig zijn moeten ze ook nog cadeautjes uitpakken enzo.

Het is nu 21:30. Ik ben kapot. Normaal blijf ik nog veel langer wakker maar nu gaat dat me echt niet lukken.

Ik gaap. "Ga maar slapen" Zegt Matthy en hij geeft me zijn deken. "Bedankt" Zeg ik en ik ga met mijn hoofd tegen het raam liggen.

Matthy schud zijn hoofd en pakt dan mijn hoofd vast. Hij legt hem op zijn schouder. Ik kijk nog even omhoog en schenk hem een glimlach, maar dan voel ik dat ik begin te blozen. Ik kijk snel weer naar beneden en ga lekker liggen, met mijn hoofd natuurlijk nog wel op zijn schouder.

Ik hoor nog gepraat om me heen, maar langzaam verdwijnt het. Ik ben weg. Weg naar dromenland.


Toch nog een hoofdstukje🙃 Ik ben nu aan het leren voor de toetsweek die ik na de vakantie heb en het is echt zo saai😭 Ik vond dat ik wel pauze had verdient.

Ik weet niet of ik morgen nog een hoofdstuk kan posten maar ik zal mijn best doen en anders woensdag of donderdag.

1248 woorden

The smile you give meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu