H. 8 🚌

61 3 5
                                    

Stemmen zou lief zijnnn

Na een uur mag het maskertje eraf. Ik heb ook natte washandjes meegenomen. Ik haal mijn maskertje eraf en ga dan met een nat washandje over mijn gezicht. De rest volgt.

Het maskertje en het washandje stoppen we in de vuilniszakken naast onze stoelen. "Ik heb echt honger man!" Roept Milo. "Wat wil je?" Vraag ik aan hem. "Wat heb je" vraagt hij en hij draait zich om naar mij. "Snoep, koekjes, chips, chocola, komkommer, paprika, rijstwafels en kauwgom" Antwoord ik.

"Hoeveel past er wel niet in die tas van jou man" zegt Robbie verbaasd. "Hahah, wacht maar" zeg ik. "Maar wat wil je?" Voeg ik nog toe. "Mag ik misschien een rijstwafel?" Vraagt Milo.

"Mag ik er ook een?" Vraagt Raoul. "Tuurlijk. Nog iemand?" Vraag ik. "Nee dankje" zegt Matthy. "Ik hoef niet" zegt Koen. "Ik wil er ook wel een" zegt Robbie.

Ik geef iedereen die wou een rijstwafel en pak er zelf ook een. Ondertussen ga ik gewoon even op mijn telefoon op instagram.

"We gaan hier even stoppen, dus je kan dadelijk even naar het toilet als je moet" roept onze docent door een microfoontje. Het is al weer 2 uur verder. We zijn nu 4 uur onderweg. Het is nu 2 uur s'middags en we hebben al geluncht.

De bus komt tot stilstand. Iedereen staat op. Iedereen gaat even uit de bus, dus het is erg druk. Ik loop achter de jongens aan. We lopen het tankstation binnen en lopen naar de wc. Daar scheiden natuurlijk onze wegen.

Als ik naar de wc ben gegaan was ik nog even mijn handen en loop dan terug. Bij de uitgang van het winkeltje staan de jongens te wachten.

Samen lopen we terug naar de bus. Ik zoek nog even naar Lotte en Amber, maar kan ze niet vinden. Ik ga weer zitten en de docent komt weer langs om te checken of we onze gordel om hebben.

Als de bus in beweging komt ga ik weer op de riem zitten. Ik pak mijn oortjes en zet mijn playlist aan.

Ik luister al een uur naar mijn playlist. Ik denk na. Hoe zou het thuis gaan? Zou alles lukken? Ze zijn nu net uit. Ik besluit Luc te appen.

Leah (U)
Gaat alles goed daar?

Ik sluit mijn telefoon weer en denk weer na. Ik heb niet eens door dat mijn been trilt. Matthy wel, want hij legt zijn hand op mijn been. Ik voel de vlinders rondvliegen in mijn buik. Mijn been stopt meteen met trillen.

Ik kijk hem aan en doe een oortje uit. "Wat is er?" Vraagt hij. Ik zucht. "Ik maak me gewoon zorgen" zeg ik. "Waarover?" Vraagt hij bezorgt. "Mijn broertjes en zusjes" antwoord ik.

"Die redden zich vast wel! Je ouders zijn er toch ook?" Zegt hij. Ik zucht en kijk naar beneden. Hij haalt zijn hand van mijn been.

"Niet?" Vraagt hij zachtjes. Ik schud mijn hoofd. "Ze zijn bijna nooit thuis" Zeg ik. "Wil je erover praten?" Vraagt hij bezorgd. Ik schud mijn hoofd.

Hij aait over mijn rug. Dan voel ik mijn telefoon trillen. Ik draai mijn telefoon om en kijk van wie het was.

Ik zucht. Het was een snap.

Het is al 2 uur later. Ik begin me nu echt zorgen te maken. Wat als er iets gebeurd is? Mijn been is weer aan het trillen. Ik begin met mijn handen te spelen.

Wat nou als ze een ongeluk hebben gehad? Wat nou als ze vergeten zijn dat ik weg ben en me aan het zoeken zijn? Wat nou als Luc zijn telefoon kwijt is? Wat nou als Laila(1,5) niet mee werkt.

Ik schrik op. Matthy aait over mijn been, die meteen stopt met trillen.

Dan trilt mijn telefoon. Ik draai hem om en ontgrendel hem. Het is een berichtje van Luc!

Luc
Ja hoor! Alleen 1 vraag, waar liggen de slingers? Die ga ik vanavond ophangen

Ik glimlach naar mijn telefoon. Hij gaat uit zichzelf slingers ophangen voor de verjaardag van Lucie(9) en Lot(9). Wat schattig!

Leah(U)
Fijn! De slingers liggen in de waskamer in die witte kast de onderste la van links. De cadeautjes liggen in mijn kast. Kan je als je gaat zingen mij even videobellen? Ik zorg wel dat ik wakker ben

Luc
Oké is goed! Veel plezier daar!

Leah(U)
Bedankt!

Ik stop mijn telefoon weer weg. Ik ben best moe dus ik ga tegen het raam aan liggen en doe mijn ogen dicht. Langzaam val ik in slaap.

Pov Matthy:
Ze slaapt. Ze is zo schattig als ze slaapt! Ook als ze wakker is hoor. Maar als ze slaapt slaapt ze zo vredig ofzo.

Alleen ligt ze met haar hoofd tegen het raam aan. Dat lijkt me niet heel lekker. Ik pak voorzichtig haar hoofd vast en leg hem zachtjes op mijn schouder.

Ik had ook nog een dekentje mee, voor als het koud was in de bus. Ik pak die uit mijn tas en leg hem over haar heen.

"Ah moet je kijken!" Roept Milo die nu omgedraaid zit. De rest draait ook om. "Ah, wat schattig!" Roept Robbie. "Cute!" Roept Koen.

"Als jullie nou niet zo hard zouden roepen kan ze zo blijven slapen!" zeg ik lachend. "Jullie passen echt leuk bij elkaar" zegt Raoul zachtjes. Ik voel dat ik begin te blozen dus ik kijk snel weg.


Ik heb net zo hard gehuild. Voor de mensen die 'Moordgids voor lieve meisjes' of 'Good girls guide to murder' nog willen lezen skip dit dan ff want hier komt een spoiler. De hond is dood😭. Ze ging hem gewoon uitlaten en toen raakte ze hem kwijt en was hij 2 dagen vermist en ze heeft alle informatie over de moordzaak vernietigd omdat ze zeiden dat ze dan haar hond terugkreeg. Maar dat was dus niet en toen vond iemand hem dood bij een rivier😭. En nu is ze dus haar hond kwijt en alle informatie waar ze zo hard voor heeft gewerkt. En het ergste is nog dat ik het heb gefilmt toen ik het aan het lezen was dus ik kan het nog terugkijken😭

Maar goed ik heb nu herfstvakantie dus ik zal dinsdag wel weer proberen te posten


999 woorden 😧

The smile you give meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu