Part. 3

82 6 1
                                    

Jídelna byla prostorná a elegantní, s vysokými stropy, bohatě vyšívanými gobelíny na stěnách a zdobeným mahagonovým nábytkem. Stůl byl skutečně bohatě prostřený, s drahým porcelánovým nádobím, křišťálovými sklenicemi a stříbrnými příbory a krásnou květinovou výzdobou jako středobodem.

Když se Viserya posadila na židli a obdivovala honosnost místnosti a prostředí před ní, uvědomila si, že je tu sama. Zdálo se, že přišla jako první, což bylo neobvyklé.

Viserya se rozhlédla po stole plném jídla, než si na talíř dala pár stehen a nějaké ovoce a zeleninu. Jedla pomalu a vychutnávala si každé sousto.

Když pokračovala v jídle, uslyšela tichý zvuk blížících se kroků. Vzhlédla od talíře a uviděla Viseryse, jak vstupuje do jídelny a vypadá unaveně a vyčerpaně jako obvykle. Když si povšimnul své dcery, na tváři se mu objevil drobný úsměv, přistoupil ke stolu a posadil se do jeho čela.

"Ahoj, otče."

Pozdravila Viserya svého otce a nespouštěla z něj oči, vypadal trochu vyčerpaně. Když se posadil, otočila se a s obavami se na něj podívala.

"Je všechno v pořádku?"

Viserys se unaveně usmál, když ho dcera pozdravila, a všiml si obav v jejím hlase a výrazu. Těžce si povzdechl a pokýval hlavou.

"Ano, má drahá. Jsem v pořádku. Jen... jsem trochu unavený."

Odpověděl a setkal se s jejím pohledem. Vypadal skutečně unaveně, tíha jeho povinností a dlouhé hodiny, které strávil řešením problémů svých poddaných, se projevily na vráskách v jeho tváři a kruzích pod očima.

Viserys ji chvíli pozoroval a jeho oči spočinuly na její tváři. Viděl v jejích očích starost a oceňoval zájem a péči o něj. Opřel se na židli, ve tváři se mu zračilo vyčerpání, a znovu promluvil.

"Jaký byl tvůj den, miláčku?"

Viserya se otočila na otce a usmála se. Bylo hezké, že se o ně i přes své povinnosti stále zajímá a snaží se o ně postarat. Polkla sousto a zhluboka se nadechla.

"Byl to docela obyčejný den. Nic zvláštního se nestalo. Procházela jsem se po městě, lidé jsou pořád stejní ..."

Viserys přikývl a na rtech mu hrál úsměv, když svou dceru poslouchal. Zmínka o tom, že se procházela po městě, upoutala jeho pozornost.

"Ty ses procházela po městě? Sáma?" Optal se, jeho tón byl mírně znepokojený, ale ne odsuzující.

Viserya se obrátila na otce a usmála se. Zdálo se, že jeho překvapení ji docela pobavilo. Nechápala, proč to všem připadalo divné.

"Ano... Neboj se, otče. Umím se bránit. Nikdo mě nenapadl."

Viserys se tiše zasmál, když ho uklidňovala, pobaven její důvěrou ve vlastní schopnosti. Věděl, že není slabá žena a že se dokáže v případě potřeby bránit.

"Já vím že ano, miláčku," řekl. "Ale víš, jak se bojím."

Viserya naklonila hlavu na stranu a podívala se na otce. Mírně se usmála. Chápala jeho obavy, ale zároveň věděla, že je dost schopná na to, se ubránila. Pak se otočila ke svému talíři a pokračovala v jídle.

Viserys pozoroval její bezstarostnou povahu a sebevědomé chování, uklidňoval se její schopností postarat se o sebe, ale přesto nedokázal zcela odstranit své ochranitelské, rodičovské starosti. Několik okamžiků svou dceru dál mlčky pozoroval při jídle, oči stále upřené na její tvář. Po chvíli znovu promluvil a jeho tón zvážněl.

ZROZENÍ DRAKA [Aemond ⚔ OC]Kde žijí příběhy. Začni objevovat