Part. 14

41 3 1
                                    

Týdny, které následovaly, byly v celém městě plné napětí a neklidu a na hradě se o nedávných událostech šuškalo. Zprávy o Aemondových činech se šířily jako požár a celé město bylo v napětí. Malá rada pracovala přesčas, aby se pokusila udržet mír a připravit město na případný útok, a zbytek rodiny se snažil pokračovat v normálním životě, ale vzduch byl plný napětí.

Alicent, Otto se neustále scházeli v komnatách, probírali nejnovější vývoj a vymýšleli strategii, jak situaci zvládnout a zabránit případnému konfliktu. Mezitím byla Helaena a její děti neustále pod přísným dohledem strážců a Vhagar se Syraxes hlídkovali na obloze a každý den kroužili nad Královým Přístavištěm.

Aegon se účastnil schůzí a porad v radě a tento tlak se na něm do jisté míry začínal podepisovat. Byl vyčerpaný, ale tlačil se do toho, jak jen to šlo, a snažil se zůstat soustředěný a silný. Věděl, že v těchto časech musí být silným vůdcem, a byl odhodlaný nedat najevo žádnou slabost.

Viserya byla v Heleanině komnatě a hrála si s jejími dvěma dětmi. Malým Jaehaerysem a malou Jaehaerou. Klečela na polštářích před krbem a hrála si s nimi.
Jaehaerys a Jaehaera se chichotaly a smály, když si hrály s Viseryí, šťastné, že mají její společnost a pozornost. Oba byli k Helaeně velmi připoutaní a těšilo je, když s nimi trávil čas i někdo jiný. Sama Helaena seděla na pohovce a pozorovala ty tři s milým úsměvem na tváři.

Viserya zvedla oči a chvíli se dívala na Heleanu. Usmála se na ni a pak jsem se dál věnovala neteři a synovci.

Helaena sledovala, jak Viserya hraje s jejími dětmi, a na tváři se jí objevil malý úsměv. Byla vděčná za rozptýlení, které jí poskytla, a viděla, jak moc se jejím dětem s ní líbí. Dveře do komnat se s vrznutím otevřely, když vstoupil Aegon, vypadal unaveně, ale odhodlaně.

Když Viserya uslyšela kroky, zvedla hlavu a podíval se ke dveřím. Když uviděla Aegona, chvíli ho pozorovala, ale nijak zvlášť na něj nereagovala. Ohlédla se na malého Jaehaeryse a malou Jaehaeru.
Aegon vešel do místnosti, podíval se na Viseryi a na obě děti a pak se zaměřil na Helaenu. Přešel k pohovce, opřel se o ni a vypadal unaveně a vyčerpaně.

"Helaeno..."

Chvíli se díval z ní na Viseryi a na děti a prohlížel si scénu před sebou. Nemohl si pomoci, ale trochu se usmál, když viděl, jak si Viserya hrála s oběma dětmi. Byl to vzácný okamžik klidu a štěstí ve víru posledních událostí.

Pohlédl na Helaenu a jeho výraz opět zvážněl:

"Jak se držíš, Heleano? Od Aemondových činů se město zmítá v chaosu..."

Helaenin výraz změkl, když k němu vzhlédla. Mlčky ocenila jeho zájem a starostlivost.

"Zvládám to... zatím. Děti nás zaměstnávají, což je vítané rozptýlení."

Na chvíli se podívala na Viseryi a na děti a pak se vrátila k Aegonovi.
Aegon s porozuměním přikývl a ve tváři se mu objevily obavy.

"Je dobře, že máš něco, co ti pomůže rozptýlit myšlenky."

Aegon se na chvíli podíval na Jaehaeryse a Jaehaeru a jeho výraz trochu změkl, když je sledoval, jak si hrají s Viseryí před krbem.

Helaena se podívala na své děti.

"Jsou sice ještě příliš malé na to, aby pochopily vážnost situace, ale i tak jsou takovou útěchou."

Na chvíli se odmlčela a její výraz zvážněl, když se podívala na Aegona.

"Jak pokračují jednání? Nějaké zprávy z rady?"

Aegon si povzdechl a protřel si čelo, vypadal vyčerpaně a unaveně.

ZROZENÍ DRAKA [Aemond ⚔ OC]Kde žijí příběhy. Začni objevovat