De auditie

124 6 4
                                    

De eerste paar schoolweken verliepen goed. Er gebeurde niet veel interresant, maar ik had het wel naar mijn zin. Zoey en ik hadden inmiddels al een paar vriendinnen gemaakt. En we hadden het erg leuk met z'n allen. Op de basischool was ons altijd verteld dat je op de middelbare school soms een andere vriendengroep zou krijgen en dat je misschien uit elkaar kon groeien. Maar tot nu toe had ik daar nog niks van gemerkt. Tot die ene dag...

*TRINGGGG*

Het is pauze. Snel pak ik mijn spullen bij elkaar en ren naar mijn kluisje. Vandaag beginnen de cheerleader audities en Zoey en ik hebben ons daarvoor opgegeven. We zijn al een paar weken lang erg hard bezig met het voorbereiden van onze auditie's. Ik heb me er de hele tijd op verheugd en vandaag is het dan eindelijk zover. Snel prop ik mijn boeken in mijn kluisje en pak mijn gymtas. Ik ren naar het gymlokaal en kleed me snel om.

"Daar ben je" Zoey komt de kleedkamer binnen en begint zich om te kleden "ik ging nog even een broodje halen". "Ja" zeg ik "ik dacht ik ga me gelijk omkleden". "Gaat het wel?" lacht Zoey "je lijkt wel nerveus". Ik geef haar een rare blik "Tuurlijk ben ik nerveus" zeg ik "deze auditie is superbelangrijk, hij kan ons een reputatie geven hier op school". "Een reputatie?" lacht Zoey "waar heb jij het nou weer over?". "Je weet wat ik bedoel" snauw ik "deze auditie bepaalt waar wij staan voor de rest van onze schooltijd, of wil jij bekend staan als die ene nerd van de boekenclub?". "Ieuw nee!" Zoey gilt het uit. Ik begrijp haar wel. Ik moet er niet aan denken lid te worden van de boekenclub. Ik vind het superleuk om te lezen, maar er zijn veel leukere dan boeken lezen en er dan in een groepje over te praten. De deuren van de kleedkamer zwaaien open. Leslie loopt de kleedkamer binnen. "Wat doen jullie nou weer hier?" zegt ze spottend "ik had geen concurrentie verwacht". "Hoi Leslie" zeg ik vrolijk. Zoey geeft me een stoot. "Wat doe je nou" fluisterd ze "je gaat toch niet aardig tegen haar doen, ze mag ons niet!". "Ja maar dat betekent niet dat ik me ook gelijk zo moet gedragen" fluister ik "we zijn hier niet voor haar weet je nog". "Kunnen jullie misschien gaan? Ik wil me graag omkleden". Mijn mond valt open. Op de eerste dag hadden we al gemerkt dat Leslie niet heel aardig was en tot nu toe heeft ze altijd normaal tegen ons, maar soms verbaast het me hoe ijdel ze is. "Geen zorgen uwehoogheid, wij gaan al" zegt Zoey en ze trekt me mee de kleedkamer uit. "Kunnen jullie misschien gaan? Ik wil me graag omkleden" zegt Zoey met een raar stemmetje "als je je niet wilt omkleden waar andere mensen bij zijn dan koop je toch lekker een eigen kleedkamer". "Ik weet het niet hoor Zoey, misschien is ze gewoon heel verlegen. Je moet niet meteen het slechtse van mensen denken". "Misschien" zegt Zoey "maar dat betekend niet dat ze zich gelijk zo moet gedragen". Ik ga zitten en drink een beetje water. Een groep cheereaders komt de gymzaal binnengelopen. "Jullie zijn hier zeker voor de auditie" zegt een cheerleader. Ik knik. Het meisje kijkt me vriendelijk aan en steekt haar hand uit. "Hoi, ik ben Andrea". "Hoi" zeg ik nerveus. Ze lacht en geeft Zoey en mij een blaadje. "Op dit blaadje staat het nummer van het groepje waar jullie in zitten, succes". Voor dat ik het weet is Andrea alweer weg. Ik pak een van de blaadjes en geeft de andere aan Zoey. Ik vouw mijn blaadje open. "Ik zit in groepje 3" zegt Zoey "jij?". Ik kijk op mijn blaadje "groep 5" zeg ik. "Jammer" zegt Zoey teleurgesteld "hebben we voor niks geoefend". "Nee joh" lach ik "het is niet voor niks, uiteindelijk gaat het er toch alleen maar.om dat we in het team komen". Zoey zegt niks. Ze is duidelijk van slag dat we niet in hetzelfde groepje. Ik neem het haar niet kwalijk. Zoey is nu eenmaal gewoon zo, ze verwacht altijd het slechte. Toen ik haar leerde kennen werd ik daar ook wel een beetje depressief van, maar nu ben ik er aan gewend geraakt.

Na een kwartierje is iedereen er en kunnen de audities beginnen. Ik loop naar mijn groepje en ga op een van de bankjes zitten. Er komt een cheerleader met een kladboek in haar hand aangelopen. Een voor een noemt ze onze namen op, daarna maken we drie rijen achter elkaar. "Goed" zegt het meisje "ik ben Noah en ik ga jullie vandaag begeleiden bij jullie auditie. Als ik zometeen de muziek aandoe, laat ik jullie zien wat er moet gebeuren en dan is het de bedoeling dat jullie dat na doen. Let wel goed op, want ik doe het maar een keer voor". De muziek gaat aan en Noah doet het dansje het voor. Ik schrik als ik zie wat ik zo allemaal moet doen. Radslag, handstand doorrol, spilt IN de lucht, salto, radslag en weer een split. Sommigen kinderen haken al meteen af. Gellukig voor mij heb ik een tijdje op turnen gezeten. Ik was natuurlijk niet zo goed, maar ik kan wel wat in elkaar zetten. De muziek begint. Ik haal diep adem en doe het dansje zo goed mogelijk. Radslag, handstand doorrol, split in de lucht en... "AUW!". Snel sta ik op, en ga weer verder waar ik gebeleven was. Een salto, radslag en split! De muziek gaat uit. Noah klapt in haar handen. "Goed gedaan jongens, dat was zeker niet slecht voor een eerstre keer!". Ik loop naar de kleedkamer en kleed me om. Ondanks die val denk ik toch dat het wel goeds is gegaan. Nu maar hopen dat ik in het team zit...

Sorry voor het korte hoofdstuk, ik zou proberen ze wat langer te maken. Omdat ik zo weinig tijd had is het nu maar een hoofdstuk, vanaf volgende week worden dat er drie.

Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden!

Dikke kus

Luviex

Emilia hier!!! Zoey is aangenomen in het team en in het volgende hoofdstuk komen jullie te weten of ik ook geslaagd is voor haar auditie ja of nee en zien jullie hoe ik daarop zou reageren. Meer verklap ik niet. Tot bij het volgende hoofdstuk! ;-)

High School StoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu