Wraak

10 0 0
                                    

Ik kan het nog steeds niet geloven. Dat Zoey zoiets gemeens kon doen, had ik echt niet van haar gedacht. Vooral nu we het net weer goed hadden gemaakt...

Oh ja, ik heb je helemaal niet vertelt wat er nou eigenlijk gebeurt is.

Nou blijkbaar ging er dus een filmpje van mij rond, waarin ik in de badkamer ( ik stond me gewoon op te frissen en ik had mn kleren gewoon aan, niks om je ernstig zorgen over te maken) voor de spiegel sta te zingen. En iedereen die mij goed kent, weet dat als er iets is wat ik niet kan het wel zingen is. Blijkbaar zou Zoey dat dus gefilmpt hebben en heeft ze het daarna op dr insta gezet met daaronder gewoon heel simpel '😂😂😷'. Dat filmpje ging daarna dus echt heel snel rond. De hele school weet er inmiddels van. Toen ik het hoorde was ik natuurlijk superboos, maar ik hield me in en ben eerst rustig met Zoey gaan praten. Niet dat het hielp, want toen ik haar vroeg waarom ze dat had gedaan zij ze dat ik er niet zo'n ding van moest maken en dat het maar een opdracht was van de 'squad'. Een onschuldig grapje 'als cheerleaders onder elkaar'. De gedachte dat ik een paar weken geleden zelf ook meedeed voor de try - outs. Gadverdamme, wat ben ik blij dat ik de selectie niet gehaald heb.

Ik heb Zoey natuurlijk gelijk geblokkeerd. Het feit dat ze niet eens wil inzien dat het begluren van iemand (maakt niet uit wat diegene aan het doen is) en het stiekem filmen gewoon fout is stelt me echt van haar teleur. Ik meende het echt toen ik ( gewoon gister nog wel ) besloot om het weer goed te maken met haar.

Toen ik mn moeder gister na school had verteld wat er gebeurt was, zij ze dat ik misschien maar beter een dagje thuis kon blijven. Ik vond het niet echt nodig maar zij stond erop.

"Als je wat tijd neemt om het goed tot je door te laten dringen, word het misschien makkelijker om het te accepteren" zei ze.

Echt als mn moeder niet bezig is met het ( proberen ) op te bouwen van een gezonde levensstijl, dan is ze wel weer bezig met een of andere cursus psycholoog ofzo... Ze moet echt van het internet af, met al die rare dingen die ze gelooft of haar leven misschien 'helemaal zouden veranderen'. Dat hebben Kira en ik al zo vaak tegen dr gezegd, maar ja...

Nu lig ik dus op de bank voor de tv, terwijl mijn moeder de hele tijd met mijn mentor of de moeder van Zoey aan de telefoon hangt. Ze vind het zelf natuurlijk ook niet echt kunnen wat Zoey gedaan heeft en van mn mentor vind ze dat ze dat ze er gelijk wat aan had moeten doen toen ze ervan hoorde en Zoey niet het voordeel van de twijfel had moeten geven. Zelf vind ik het allemaal nogal overdreven. Ik weet dat mn moeder het goed bedoeld en dat ze nu wil voorkomen dat zoiets nog een keer gebeurt, maar toch.

Leslie heeft me nog een aantal keer geappt om te vragen waar ik was en om ervan te overtuigen dat ze niks van een 'grap' afwist, maar ik heb niet gereageerd. Ik geloof natuurlijk heus wel dat Leslie er niks mee te maken heeft. Leslie is dan wel junior squad captain, toch is ze niet zo close met de andere meiden als dat hun dat met elkaar zijn. Maar ja, ze is nog steeds lid van de cheerleadersquad...

"Ik heb honger zeg" zegt mn moeder als ze de telefoon ophangt.

"Ik ook" zeg ik "lief dat je het vraagt" zeg ik voor de grap tegen mn moeder.

"Dus, wat gaan we eten?" Vraagt mn moeder.

Net voordat ik wil antwoorden gaat mn mobiel over. Het is Emma. Ik sta op en loop naar mn kamer.

Amy: Hoi, wat is er?

Emma: Hoi, waar ben jij?

Ik krijg nog geeneens de kans om mijn zin af te maken

Emma: Komt het door Zoey? Ik moet je daar trouwens over spreken. Ik ga je helpen om haar terug te pakken?

Amy: WAT!?? Nee niet doen laat haar gewoon lekker

High School StoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu