"En wat vind je ervan?" Ik kijk op van mijn telefoon. Zoey staat voor me en laat trots haar een van nieuwe cheerleader pakjes zien. "Leuk" zeg ik. Het pakje is van de bovenkant roze en van de onderkant wit met zilver. Zoey draait trots in het rond en loopt weer terug naar haar kast. "Zullen we maandag na school naar het winkelcentum gaan?" vraag ik "dan kunnen we het vieren". "Sorry ik kan niet" zegt Zoey "we gaan woensdag op bootcamp, dus ik moet me voorbereiden enzo". "Maar als ik weer terug ben dan bel ik je oké?". Ik knik en richt me weer op mijn telefoon. "Krijg je nu ook een nieuw rooster?" vraag ik. "Ja" zegt Zoey vrolijk "ik zit vanaf nu iedere dag van 10:00 tot 12:00 bij training, en dan heb ik van 12:00 tot 15:00 les". "O" zeg ik, en ik ga weer verder op mijn telefoon. Ik voel me best wel schuldig, ik had natuurlijk ook super graag in het team gewild, maar dat is me niet gelukt en het doet me pijn dat ik niet blij kan zijn voor Zoey. Terwijl zij hier vol trots haar nieuwe pakjes staat te showen kan ik alleen maar jaloers zitten toekijken. Wat voor een vriendin ben ik eigenlijk?
"OHMYGOD, helemaal vergeten!" gilt Zoey ineens. "Het spijt me heel erg Emilia maar je moet gaan!". "Hoezo?" vraag ik nieuwsgierig. "Ik moet naar het welkoms feest" zegt Zoey. "Welkoms feest?" vraag ik nieuwsgierig. "Ja de cheerleaders van de 4de klas geven een feest voor ons, om daarmee hun tijd als cheerleaders af te sluiten en ons te gaan trainen". Ik begrijp er niks van en kijk Zoey vragend aan. "Het is net als de aankondiging van een nieuwe president" legt Zoey me uit "zodra er een nieuwe president komt stopt de oude ermee, om zich vervolgens bezig te houden met het helpen van de nieuwe president. De 4de jaars zijn straks dus nog wel gewoon cheerleaders, alleen doen ze voortaan niet meer me aan wedstrijden". Ik begrijp er nog steeds niet zo veel van maar ik besluit het maar te laten gaan. Ik pak mijn spullen en geef Zoey een dikke knuffel, daarna fiets ik naar huis.
Onderweg naar huis denk ik nog eens goed na over wat Zoey net tegen me zei. Wat als er nou helemaal geen feest is en Zoey wilde mij gewoon weg hebben. Snel schud ik de gedachte uit mijn hoofd. Zoey zal zo iets nooit doen, ze heeft nog nooit tegen me gelogen en als ze me echt zo graag weg wou hebben had ze dat heus wel gezegd.
Ik pak mijn telefoon uit mijn zak en kijk even hoe laat het is. 15:45, ik besluit even te stoppen bij de Burger King om wat te eten.
Na lang wachten is mijn eten eindelijk klaar en kan ik gaan zitten. Ik zoek een rustig plekje uit en ga zitten. Ik pak mijn telefoon weer en naar de tijd, 16:15. Ik hou van de burger king, als je het mij vraagt is het echt het lekkerste wat er is. Maar dat je in mijn buurt zo lang moet zitten wachten op een menu vind ik toch wel overdreven. Snel maak ik nog even een selfie op snapchat. 'bij de BK' zet ik eronder en ik voeg hem toe aan mijn verhaal. Dan begin ik eindelijk met eten. Het is mijn favoriete menu. Net als ik wil begginnen met eten hoor ik een bekende stem mijn naam zeggen. "Hoi Emilia". Ik kijk op. Het is Leslie. "Hoi" zeg ik en ik neem een hap van mijn burger. "Vind je het goed als ik hier ga zitten?" vraagt Leslie. "Ja hoor" zeg ik"ga je gang. "Oke" zegt Leslie en ze ploft neer op het bankje tegenover me. "Lekker geshopt?" vraagt Leslie ineens. Ik schud mijn hoofd. "Nee ik kom net bij Zoey vandaan" zeg ik. "En je dacht ik stop even bij de BK om iets te eten" maakt Leslie mjn zin af. Ik knik. "Ik wil je niet pesten, maar ik dacht echt dat jij het cheerleaderteam wel zou halen" begint Leslie. Van schrik stik ik bijna in m'n eten. Ik had echt geen idee dat Leslie het daarover wou hebben. "Wat bedoel je daarmee?" vraag ik tussen het hoesten door. "Gewoon" antwoord Leslie "Ik vond je auditie echt heel goed. Het verbaasde me gewoon toen ik hoorde dat je het niet gehaald had". "Heb jij het wel gehaald?" vaag ik. Leslie knikt. Ik kijk haar raar aan. "Moet je je dan niet klaarmaken voor het feest?" vraag ik. Leslie schud haar hoofd "nee, ik ben niet echt in een feeststemming". "Hoe kun JIJ nou niet in een feeststemming zijn" lach ik. "Wat bedoel daar nou weer mee" zegt Leslie beledigd. Ik schrik, het was niet mjn bedoeling om haar te beledigen. "Gewoon" zeg ik "jij lijkt me wel zo'n meisje dat van feesten houd". Leslie lacht "geloof me, als je me beter zou kennen wist je dat ik daar echt niet van hou".
Het is even stil. Ik leun achterover in mijn stoel en staar maar wat naar het plafond. Zoals ik al zei, het whopper menu is mijn favoriet maar je zit er zo ontzettend vol van.
"Ik heb echt een geweldig idee!" gilt Leslie ineens. Ik kijk op "wat is er?" vraag ik verbaast. "Waarom houden we een meidenavond. Dan kunnen we elkaar wat beter leren kennen" zegt Leslie enthausiast. Ik lach maar wat. Ik had me er eigenlijk op verheugd om vanavond lekker op de bank te hangen. "Oke" zeg ik na lang nadenken "maar dan moet ik wel eerst naar huis om mijn spullen te halen en te vragen of het mag". "Is goed, dan fiets ik wel met je mee". Ik sta op en stop het overige eten in mijn tas. Dan kan ik dat later nog wel eten als ik honger heb. Samen lopen we het restaurant uit...
Ik heb jullie echt veel telang laten wachten sorry daarvoor. Ik heb trouwens besloten voorlopig toch nog maar even bij een hoofdstuk te blijven, omdat ik het nu ook nog gewoon veelste druk heb voor drie. Ook zou ik graag jullie mening willen, voor mij is het namelijk handiger als er iedere vrijdag een nieuw hoofdstuk komt, maar als jullie dat toch liever op woensdag willen laat dan even een comment achter.
Groetjes
Snoeziex
Emilia hier! Voor het volgende hoofdstuk spoelen we twee weken verder. Zoey zal dan iets doen dat het begin van onze rivaliteit betekent. Meer kan ik helaas niet zeggen, anders vind Snoeziex dat ik teveel verklap.
Kusjes
Emilia
JE LEEST
High School Story
RandomOp Clinton High kent iedereen elkaar. Leuk zou je misschien denken, maar voor Emilia "Amy" Randall is het een grote hel. Nadat haar beste vriendin Zoey een roddel van haar door de school verteld staat haar leven namelijk compleet op zijn kop. Zal z...