~Bab 15~

3 0 0
                                    

FUH! Penatnya!

"Awak ni, jogging tu perlahan sikit boleh tak? Tahu la kaki panjang. Saya ni pendek je. Jauh awak tinggal saya tau!"

Alah kesiannya koala pendek ni.

"Kau duduk kat kerusi sana tu dulu. Lepasni aku datang."

Laju Syaz menapak ke kerusi yang dimaksudkan Amir. Terus dia duduk. Fuh! Boleh tercabut kaki nak kejar mamat tu.

Selang beberapa minit, Amir berlari anak ke arah Syaz Eryna. Dia menghulurkan sebotol air 100 Plus zero sugar kepada Syaz.

"Terima kasih."

Amir mengambil tempat disebelah Syaz, meninggalkan sedikit ruang ditengah. Boleh seorang duduk disitu.

"Awak memang suka jogging dekat sini ke?"

"Suka la jugak. Kau mesti tak biasa jogging kan? Tu yang cepat letih."

Ish buat malu je Amir ni. Kantoi je yang aku ni malas.

"Ni saya dah teman awak jogging ni kira langsai dah hutang saya pada awak kan?"

"Siapa kata?"

"Berkira betul lah awak ni!"

"Hutang lain tu lain kali aku tuntut. Jom lah, aku hantar balik."

Sedang mereka berjalan, ada satu bau yang menyengat rongga hidung Syaz. Ini macam....ayam gunting! Syaz memandang food truck di tepi taman itu. Dia mula meraba poket seluarnya mencari dompet. Lah, tak ingat nak bawa! Aduh. Syaz pasrah saja. Takpelah harini bukan rezeki aku. Sedapnya ayam gunting. Kecur air liur aku!

Amir membuka kunci kereta.

"Kau masuk la dulu."

Eh? Nak ke mana mamat ni? Nasib dia dah start enjin. Sejuk sikit.

Lama juga Syaz menunggu, muncul akhirnya mamat ni. Amir memasuki kereta lalu menghulurkan satu bungkusan plastik kepada Syaz.

Eh, apa ni.

Bau...ayam gunting?

"Makanlah, kesian aku tengok tadi ada koala ketot  terkial-kial cari duit dalam poket. Intai-intai abang ayam gunting tu."

"Awak belanja ke?"

"Taklah, nanti aku tuntut balik."

"Kedekut! Tapi terima kasih! Tahu-tahu je saya lapar."

"Baru lepas jogging dah makan makanan berminyak. Nanti debab baru tau."

"Suka hati saya lah! Lagipun awak yang beli. Bukan saya."

Perempuan memang macam ni ke?

Tayar kereta bergolek. Syaz menikmati setiap suapan ayam gunting itu. Sesekali dia menyuakan lidi bersama ayam ke mulut Amir. Eh, makan jugak. Tadi kata nanti debab la apa la.

Eh tapi...dah kenapa aku suap dia? Eh?

'Aduh, makan ayam gunting pun comel kau ni koala. Suap kat aku pula tu. Ahakss!'

Bibir Amir mengukir senyuman. Tak boleh tahan blushing lah tu.

"Awak dah kenapa senyum-senyum. Drive elok-elok, saya ni tak kahwin lagi tau!"

"Kalau kahwin dengan aku, nak tak?"

"Apa awak merepek ni?"

"Aku tak merepek ni. Serius."

Erk.

Suasana tiba-tiba terasa janggal. Aduh, menyesal pulak cakap macamtu pada Syaz. Diam pulak budak ni.

Bayangan TakdirWhere stories live. Discover now