TELEFON yang terletak di dalam poket seluar dikeluarkan. Jari mula mengetik skrin untuk memasukkan kata laluan dan aplikasi Whatsapp dibuka.
Bro, mana kau.
-you
Muncul perkataan 'online' di bawah nama itu.Typing...
Gym, dengan Rykarl.
-Amir kayaWah tak ajak aku. Ni bukan namanya member!
-you
Dah kawen diam bro. Ada bini kan, ajak la gym.
-Amir kayaBini aku tinggal aku. Dia pergi dating dengan member se alveolus dia.
-you.
Bini takda baru nak ingat member.
Jumpa dekat rumah Rykarl. 11 sharp! Lambat aku suruh Karl kunci pintu.
-Amir kayaOtw!
-youAnak pungut memang macam ni, tak reti sabar. Sekarang dah 10.37 am. Dia ingat aku ni ada 10 kaki ke apa.
Buk! Buk! Buk!
Pintu dibuka.
"Kau ingat ni rumah mak cik kau? Ketuk pintu macam nak roboh. Dah kawen pun adab takda."
Rykarl memeluk tubuh. Dasar Taufiq. Nak roboh rumah aku diketuknya.
"Anyeong Abang Karl yang lagi hensem, lagi poyo, lagi single~. Eh terlepas cakap!"
Taufiq buat muka seakan mengejek Rykarl.
"Nak masuk ke tak?"
"Mana buah pinggang pengarang trakea aku tu?"
"Main guitar, dalam bilik gaming."
Mereka menapak ke dalam bilik yang gelap itu, hanya dihiasi lampu neon berwarna-warni. Maklumlah, Rykarl ni memang suka gaming.
"Oh, her eyes, her eyes
Make the stars look like they're not shinin'~"Gitar dipetik. Kaki disilang di atas sofa kecil itu. Amir kalau dah pegang gitar, ternganga je lah dengar dia menyanyi. Merdu!
"Her hair, her hair
Falls perfectly without her tryin' ""She's so beautiful and I tell her everyday"
Taufiq dan Rykarl duduk di kerusi bertentangan, menghayati bakat sahabatnya itu. Selama mereka bertiga berkawan, memang Amir memiliki bakat yang hebat. Boleh hilang stress dengar Amir menyanyi, lagi-lagi dengan iringan gitar.
Mereka berdua bagai dipukau dengan suara Amir.
"When I see your face,
There's not a thing that I would change...
'Cause you're amazing...
Just the way you are...
And when you smile,
The whole world stops and stares for a while...
'Cause girl, you're amazing...
Just the way you are."Taufiq menepuk tangan dengan muka bangga. You are the best bro.
"Suruh masuk Gegar Vaganza tak nak."
Amir menyandarkan gitar milik Rykarl di rak berhampiran. Apalah nasib dapat kawan kurang alveolus macam ni.
"Fiq, kena halau dengan bini ke?"
YOU ARE READING
Bayangan Takdir
Romance(Maaf sebab story saya ni cringe) (Jangan la tiru cerita saya, penat otak saya proses) -Karya NHSS- Menemukan kamu umpama mimpi terindah dalam setiap doaku, "Kenapa awak suka jadi photographer?" - Syaz Eryna "Aku suka gambar yang indah" - Amir Syazw...