3

122 8 5
                                    

1 JAAR GELEDEN

'Wat denk je zelf man, we hebben Bankzitters opnames! Je kan niet weer afzeggen. Eerst ging je al naar PSV en nu ga je naar je vriendin.' zegt Matthy. Ze zitten aan de eettafel en hebben het over de opnames van die avond. Ze hadden gepland staan om naar een café te gaan en daar een adje shotje op te nemen. Maar die moet nu afgeblazen worden doordat Rob andere plannen heeft. 'Ik heb tenminste een vriendin. En ik wil ook gewoon tijd met haar doorbrengen, sorry hoor.' brengt Rob dan in. Matthy reageert geschokt en zijn mond valt open. Zo'n belediging heeft hij nog bijna nooit gehoord.

Matthy is nu iets minder dan een maand single, en krijgt dan dit te horen. Hij is niet vrolijk. Hij heeft het al zwaar gehad de afgelopen tijd en dan voelt deze opmerking als een trap in de ballen. Hij voelt zich alleen in deze tijd. Hij kan met niemand praten over zijn verdriet, en de jongens die proberen het niet eens. Het maakt het er dan ook niet beter op wanneer Rob weer zo'n opmerking maakt. 

Hij besluit dan ook om eigenlijk direct de discussie te stoppen door weg te lopen. Hij stapt op van de eettafel en gaat even op de bank zitten. 'Ga je afkoelen?' vraagt Rob dan. Milo en Koen  moeten daarvan lachen. Raoul die reageert niet, hij kijkt moeilijk en weet niet wat er gebeurt. Matthy moet er niks van aantrekken. Dat doet hij wel. Hij zit op de bank en heeft zijn handen in zijn haar. 'Matthy gaat het?' vraagt Raoul. 

Van de vraag schieten er tranen in de ogen van Matthy. Hij weet echter niet wat nu het slimste is, om ze te laten zien en zich kwetsbaar op te stellen, met de gedachte dat Rob hem waarschijnlijk belachelijk gaat maken, of dan gaan verstoppen in zijn kamer. Matthy besluit om zijn hoofd te keren naar de muur. 'Hij moet even afleiding hebben, want hij kan er niet tegen als hij geconfronteerd wordt met het feit dat hij niet goed met meiden is.' zegt Rob dan.

'Rob, doe normaal, dit is echt onnodig.' zegt Raoul dan. Hij zit letterlijk ertussen in. Rob zit aan de ene kant van de tafel en Matthy zit aan de andere kant van de bank. 'Nee, het is toch waar.' zegt Rob. 'Kom op Rob, het gaat niet eens over het feit of hij een vriendin heeft of niet, het gaat erover dat jij best vaak niet bij de opnames bent omdat je PSV of je vriendin belangrijker vindt dan opnames. En daarnaast weten we niet waarom het uit is gegaan met Mat en zijn vriendin.'

Matthy zit nogsteeds te kijken naar de muur, met de tranen die uit zijn ogen rollen. De andere jongens weten wel dat dat gebeurt maar hebben niet door dat hij zo hard moet huilen. Meteen doet hij de capuchon van zijn hoodie op zijn hoofd en gaat dan naar boven lopen. 

'Wat heeft dat er nou mee te maken Roel, Matthy moet me niet aanvallen voor dat ik soms andere dingen wil doen dan alleen maar opnames.' verdedigt Rob zich. Ze kijken allemaal toe terwijl Rob dit zegt als Matthy naar boven loopt. 'Kijk nou wat je doet gast, je moet niet zo boos worden. Die gast is nou zo verdrietig, dat is gewoon sneu.' zegt Raoul.

Koen en Milo weten dan niet wat ze moeten zeggen of doen, Matthy is weggelopen en Raoul en Rob hebben nu een discussie. 'Ga maar naar je vriendin, Rob.' zegt Koen dan. Hij heeft toch besloten om iets te zeggen. Het wordt te heftig. 'Graag. Tot morgen.' Rob loopt dan redelijk snel de deur uit en rijdt weg naar zijn vriendin. 'Die zien we niet snel terug.' zegt Raoul dan. 

[631 woorden]

Ooit Vijanden, Nu...? | MABBIEWhere stories live. Discover now