4

107 8 3
                                    

(NOG STEEDS) 1 JAAR GELEDEN


'Die gast is nou zo verdrietig, dat is gewoon sneu.' Hoort Matthy Raoul zeggen, hij wordt er nog verdrietiger van. Tranen schieten uit zijn ogen. Sinds dat het uit is met zijn (ex-)vriendin heeft hij met niemand over zijn gevoelens gepraat. Matthy vertrouwt niemand genoeg om daar echt zijn gevoelens mee te delen.

Uiteindelijk is het daarom ook uitgegaan met zijn ex. Het zat 'm niet in de seks, of affectie, of de kadootjes van Matthy. Maar juist zit het erin dat Matthy niet praat over zijn gevoelens. Zij vond dat hij dat meer moest doen, maar dat deed hij niet, en uiteindelijk is het daarop gebroken. Ze heeft hem gedumpt in een kort telefoongesprek van ongeveer 27 seconden.

Hierdoor is zijn hart in duizend stukken gesproken en weet hij niet hoe hij ermee om moet gaan. Hij werkt steeds meer aan de YouTube video's en dit is dan ook echt zijn afleiding. Via die manier hoeft hij niet te praten met iemand en kan hij zijn gevoelens negeren.

'Nee, maar hij moet niet boos worden op mij dat ik er nooit ben terwijl ik gewoon dingen te doen heb. Ik wil gewoon duidelijk maken dat ik ook tijd nodig heb voor andere dingen, en niet alleen voor de Bankzitters.' praat Rob hardop. Matthy staart nogsteeds naar de muur. Hij weet niet wat hem overkomt. 'Je-...ee...' Hij kan zijn zin niet eens afmaken, en meteen rollen er weer tranen over zijn wangen.

'Gast doe echt even normaal. Ik denk echt dat het een stuk beter is als je maar gewoon naar je vriendin gaat. Hier hoef je vanavond niet te zijn. Matthy moet even bijkomen en jij moet afkoelen.' vertelt Raoul rustig aan. De andere jongens kijken met grote ogen naar Raoul hoe hij deze ruzie weg doet.

'Hoezo sta je nou aan zijn kant!! Jij gaat toch ook naar Lieke? Kom op zeg je moet nu niet Mats kant nemen. Ik mag best iets leuks doen naast de opnames.' Brengt Rob in de verdediging. 'Kom op Rob, we hadden afgesproken om iets op te nemen, maar nu moet jij weer weg. Dat is niet de eerste keer he.'

'Gaaasssttttt' brengt Rob uit. Hij staat op en loopt richting de deur. Je hoort het geritsel van zijn jas en slaat dan de deur dicht, Tien seconden later zien de andere jongens dat de auto heel snel de oprit uit rijdt en weg is.

Alle drie kijken ze de auto achterna. Raoul, Koen en Milo die kijken het raam uit, dan naar Mat en uiteindelijk naar elkaar. Ze kijken elkaar vragend aan en vragen zich af of ze iets moeten doen. 'Mat, wil je iets kwijt?' vraagt Koen dan.

Er komt alleen nog maar een snikkend geluid uit zijn capuchon. Waarschijnlijk lukt het niet om te reageren. De tranen schieten erdoorheen.

Alle dingen die de afgelopen tijd zijn gebeurd en gezegd zijn allemaal een beetje teveel voor hem. Dit was een druppel die de emmer deed overstromen. Matthy heeft naast de break-up de afgelopen tijd veel ruzie gehad met Rob. Dat zorgde ervoor dat Matthy ook niet zo goed over dingen na kon denken over zijn ex.

Hij heeft haar niet meer gesproken de afgelopen tijd. Na die zevenentwintig seconde was het in een keer voorbij. Als een klap. Daardoor gaat Matthy vooral aan zichzelf twijfelen. Het maakt hem onzeker. Hij heeft niet veel kunnen nadenken over de relatie zelf, maar vooral aan zichzelf. Het gaf hem de twijfels of ze het heeft uitgemaakt door hem.

Zijn gedrag zou misschien de reden zijn geweest dat het uit ging, dus dat veranderde Mat een beetje op hoe hij deed. Hij trekt zich veel terug op zijn kamer en probeert niemand tot last te zijn.

Raoul die staat op en gaat naast Mat zitten. Hij legt één arm om hem heen. Meteen draait Mat zich om en verbergt zijn gezicht net onder de schouders van Raoul. Het voelde als een beschermengel die eindelijk hem kwam helpen. Het was nodig. Maar het was nog niet goed. Hij moest nog veel aan zichzelf werken. En Matthy moest nog veel dingen over zichzelf te weten komen.

[691 woorden]

Ooit Vijanden, Nu...? | MABBIEWhere stories live. Discover now