1 JAAR GELEDEN
'Nou, gaan we nog karaoke doen of wa?' zegt Rob dan. De keuken is schoongemaakt en de tafel is leeg. Rob heeft dat allemaal alleen gedaan om toch nog iets te bewijzen. Tenminste dat idee heeft hij dat hij toch een beetje iets moet bewijzen.
'Je mag wel eerst iets vrolijker zijn.' zegt Matthy dan, met zijn handen over elkaar achterover geleund in de stoel. Zijn telefoon zit in zijn hand en hij kijkt negatief naar Rob.
'Ik word vrolijk wanneer de camera aanstaat.' snauwt hij terug. 'Mooi, dan gaan we toch meteen beginnen? Zijn we er sneller vanaf.' Matthy loopt de hal op, roept de jongens en gaat rustig de spullen klaarzetten. Rob die gaat op de bank zitten, te kijken hoe Matthy alle spullen pakt zodat ze karaoke kunnen opnemen.
'Kan je even helpen?' vraagt Matthy dan. Zijn laptop moet aangesloten worden met de televisie maar dat gaat nogal lastig. Rob die heeft daar wel verstand van en de anderen niet. 'Ik kom eraan.' Rob die gaat naast Matthy staan en samen proberen ze de laptop goed te krijgen. Via de instellingen gaan ze de laptop goed zetten wanneer Koen beneden komt.
'Zijn jullie nou samen iets aan het doen? Dat is ook voor het eerst dat jullie samen overweg kunnen.' Koen maakt er wel een grapje van, maar het is zeker bijzonder dat dat lukt. De ruzies die ze maken de laatste tijd schieten de pan uit.
'Nee hoor, Rob moet gewoon iets aansluiten aan de laptop. We kunnen helaas nogsteeds niet overweg.' vertelt Matthy aan Koen. Hij heeft zijn handen in zijn zij en staat bedachtzaam te kijken naar de activiteiten die Rob op Matthy's laptop doet.
'Joooooooo' Milo komt de kamer in lopen met zijn Ruud van Gullit-pruik aan, 'Ik ben helemaal klaar om te rokkkeeeeeennnnn!' Zijn blik verandert direct wanneer hij Mat en Rob samen ziet staan. 'Dit meen je niet gast.... Zijn ze er allebei?' vraagt hij dan aan Koen.
'He! We staan erbij he!' roept Rob dan, nog steeds concentrerend op de laptop. Hij zet een stap naar achter. 'Als het goed is doet hij het nu.' zegt Rob dan. De grote televisie flikkert aan en direct komt er rollercoaster op te staan. 'Mooi, kan ik direct beginnen!'
'Goed, ik ga me even omkleden en kom er dan aan.' zegt Rob. Hij sprint naar zijn kamer boven en is in een keer weg. Matthy besluit hetzelfde te doen.
Uiteindelijk komen ze weer tegelijkertijd beneden. Een halfuurtje later. Alleen verschilt het humeur van de heren. Matthy die is neutraal, zoals altijd en Rob die ziet er een beetje roder uit, uitgeput. Hij heeft rode doorlopende, natte ogen die lijken alsof ze overuren hebt gemaakt.
'Gaat het Rob?' vraagt Koen dan, als hij het opmerkt. 'Ja hoor,' Rob die snift een keer 'het gaat oké, laten we opnemen.' Het komt een beetje gefrustreerd uit zijn mond. 'Weet je het zeker? Als het niet gaat dan gaan we niet opnemen he, dat is oke.' Gaat Koen verder.
'Nee, het gaat. Ik wil het er niet over hebben. Jullie zeuren altijd dat ik niet bij de opnames ben, en dan ben ik er een keer en dan is het niet oké.' vertelt Rob. De tranen schieten over zijn wangen heen en de andere jongens weten niet wat er gedaan moet worden.
Matthy stond erbij, en keek ernaar. Normaal heeft hij een grote mond wanneer er iets met Rob gebeurt. Maar deze keer zei hij maar niks. Normaal kwamen ruzies niet tot huilen, het bleef bij de ruzie en dan was het de volgende keer weer goed. Rob die zat echt te huilen.
'Rob, doe even rustig aan, je hoeft echt niet bij de opnames te zijn als het niet gaat he? Is er net iets gebeurd. ' zegt Raoul op een rustige en kalmerende toon.
'Nee! Er is niks gebeurd! En zeker niet wanneer hij erbij is!' De vinger van Rob wijst naar de blonde jongen die met grote ogen staat te kijken naar wat er gebeurt. Er schieten nog meer tranen over zijn wangen. Hij zet zijn handen direct voor zijn hoofd en sprint weer terug naar zijn kamer.
'Wat de fuck is er zojuist gebeurd?' Brengt Milo uit. Met z'n vieren staan ze in de woonkamer te kijken wat er gebeurt is.
____________________
711 woorden
YOU ARE READING
Ooit Vijanden, Nu...? | MABBIE
FanfictionOoit vijanden, nu misschien wel iets meer...? Matthy en Rob hebben geen goede relatie. Binnen hun vriendengroep kunnen ze niet zo goed met elkaar overweg. Ze zijn zo onaardig tegen elkaar dat ze wel vijanden lijken. Hoe kan het zo ver gaan? Tot een...