12

83 5 0
                                    

'Hè Rob, ik heb nog even nagedacht over ons, ik denk eerlijk gezegd dat ik een klaar ben voor een relatie. Natuurlijk alleen als jij dat wilt.'

Vertelt Matthy terwijl ze met z'n tweeën buiten zitten. Ze zijn alleen thuis en hebben weer besloten om te praten over hun. Wat er gaat gebeuren tussen hun in de toekomst. 

'Ik denk het ook eerlijk gezegd. Dan moeten we het wel snel zeggen tegen de andere jongens. Maar ik weet nog niet hoe eerlijk gezegd. Denk dat dat wel snel zal komen.'

De jongens glimlachen naar elkaar en ze gaan allebei naar binnen. 'Dus, we hebben nu weer een avond samen, wat zullen we gaan doen?' 

Daarna wordt een kort overleg gedaan en de jongens besluiten om samen een film te kijken. Matthy en Rob gaan samen zitten op de bank in het lege huis. Buiten begint het te regenen en de regen tikt zachtjes tegen het raam. Samen gaan ze liggen op de bank tegen elkaar aan, klaar om een film te kijken.

Ze nestellen op de bank onder een dekentje. Matthy pakt de afstandsbediening en scrolt door Netflix heen. 'Wat dacht je van een klassieker vanavond?' vroeg hij aan Rob. Rob geeft hem een kort glimlachje. 'Klinkt goed,' antwoord Rob zachtjes tegen Mat. Hij geniet ervan om onder een deken te liggen met Matthy. Hij kijkt naar Matthy en zijn blik wordt afgeleid door het mooie gezicht van Matthy. 

Uiteindelijk kiezen ze voor een romantische komedie, een genre waar ze beiden van genoten. Terwijl de film begint legt Rob zijn hoofd op de schouders van Matthy. Hij houdt zijn adem zo veel mogelijk in zodat hij niet beweegt en Matthy niet omdraait. De warmte die ontstond onder de deken was heerlijk en ze genoten er beide diep van. 

Tijdens de film lachen ze samen om de grappige scènes, en af en toe wisselden ze een betekenisvolle blik uit die meer zei dan woorden. Rob voelt zich steeds meer op zijn gemak naast Matthy. Matthy legt snel zijn arm om Rob heen en hierdoor krijgt Rob een veilig gevoel. Het was een kant van Rob die hij niet zo vaak had gedacht dat zou komen.

Rob en Matthy hebben dan ook naast de ruzies niet vaak affectie gevoeld voor elkaar. Het is dan ook redelijk betekenisvol voor hun beide dat ze samen op de bank kunnen liggen, zo romantisch als dit. 

Na de film, toen de aftiteling over het scherm rolde, keken ze elkaar aan met een glimlach die de ruimte vulde. 'Dank je voor vanavond,' zei Matthy zachtjes, zijn hand zachtjes over Rob's rug wrijvend. Rob voelde zich warm vanbinnen bij de woorden. 'Ik heb er van genoten,' antwoord Rob. Zijn hart bonst in zijn borst van verliefdheid. 

Ze besloten na de film nog wat tijd door te brengen voordat de andere jongens terug komen. Hier hebben ze het over hun interesses gehad, zoals  favoriete films en muziek, en komen ze er daadwerkelijk achter hoeveel ze gemeen hebben. Dit komt niet omhoog wanneer je ruzie hebt met elkaar. 

'Ik vind het fijn zo.' Het gesprek eindigt een beetje, en Matthy kijkt weer op de klok. 'Shit, de jongens komen zo. Gaan we het vandaag zeggen of doen we dat een andere keer?' 

Rob die kijkt bedenkelijk en meteen  antwoord hij. 'Dat moeten we een keer doen bij het eten schat, niet vandaag.' Bij het horen van het woord schat maakt het hart van Matthy een sprongetje.

'Laten we het een keer doen bij het eten, als alles gewoon een beetje rustig en dit een beetje normaal is.' De gevoelens van de jongens moeten nog een beetje landen voordat ze het de rest van de jongens vertellen.

________
611 woorden

Ooit Vijanden, Nu...? | MABBIEWhere stories live. Discover now