5

97 5 3
                                    

'He lul, wat ga je doen vanavond?' vraagt Rob aan Matthy. Matthy ligt op bed te scrollen door TikTok. 'We zijn alleen thuis, zodat je het weet.'

'Ik heb nog geen plannen. Wat ga jij doen?' vraagt Matthy. Rob die kijkt een beetje twijfelen door. 'Geen idee, misschien komt er n vriendin langs maar weet niet goed of ik daar zin in heb.' Matthy kijkt op en kijkt Rob een beetje verdacht aan. 'Een vriendin?'

'Nee dat is niet een vriendin waarmee ik seks heb ofzo, don't worry.' Rob geeft de andere jongen een knipoog. De blonde jongen zijn hart maakt een sprongetje. Waar kwam dat vandaan? Zelfs Rob weet het niet, maar het schoot er ineens uit.

Hij draait daarna om en loopt weer de kamer uit. 'Hoelaat komt ze?' roept Mat nog vanaf zijn kamer de rest van het huis in. 'Denk niet dat ze komt, zoek niet echt.'  

Een uurtje later zitten de jongens beide op de bank. Naast elkaar liggen ze te gamen. Ze spelen een potje FiFa. Gezien het verleden is dit gek, normaal zouden ze elkaar niet eens aankijken als ze met z'n tweeën alleen thuis waren. Zonder dat ze het weten hebben ze het heel gezellig. Ze zijn erg competitief. Niet op de manier zoals vroeger, maar op de manier zoals vrienden doen.

Het lijkt erop dat de jongens echt vrienden kunnen zijn. Maar waar komt dit vandaan? Na het potje FiFa gaan de jongens allebei even wat drinken pakken en naar de wc.

'Nu ga ik winnen jonge!' roept Rob vanaf de keuken. Matthy gaat naar de wc en laat Robs opmerking even langs hem glijden. Op de wc komt Matthy even terug naar de realiteit. Hij denkt terug aan alle momenten dat ze onaardig zijn geweest tegen elkaar. Hij weet niet hoe hij erover moet denken. Maar hij gelooft het wel en gaat dan verder, zo zijn mannen nou eenmaal.

Matthy loopt de keuken binnen en loopt rustig naar de koelkast. Rob die zit achter de bar van de keuken op zijn telefoon. Hij heeft voor zichzelf een glas drinken gepakt en Matthy gaat voor zichzelf ook iets pakken. 'Dus, hoe gaat het verder met je?' vraagt Rob dan, verrassend genoeg legt hij zijn telefoon neer en kijkt me dan aan. 

'Ja, gaat wel oké denk ik. Ben vooral druk de laatste tijd met video's opnemen en vooruit werken, zodat ik wat meer vrij kan nemen.' vertelt Matthy en Rob die luistert echt en met alle aandacht. 'Fijn om te horen.' zegt Rob dan.

Hij staat rustig op en loopt langzaam naar Mat toe. Matthy staat achter de kraan te kijken naar de stappen die Rob zet. Mat weet niet hoe hij hier op reageren en ziet hoe Rob rustig dichterbij komt. 'Dus, nu we toch alleen thuis zijn hè.' De woorden komen langzaam uit Robs mond en met ieder woord komt hij een stap dichterbij.

Bij het laatste woord staat Rob een paar centimeter van de blonde jongen af. Matthy zijn hartslag schiet omhoog en hij begint een beetje zenuwachtig te worden. Zonder dat hij het door heeft gaan Robs handen omhoog en legt ze op Mat zijn wangen. Hij trekt zijn hoofd naar hem toe en geeft hem een kus.

De kus duurt een paar seconden het lijkt alsof er vuurwerk schiet tegelijkertijd. Rob zijn twijfels zijn geen twijfels meer en zijn gevoelens schieten naar boven. Daarnaast kan Matthy nu in een keer verklaren waar alle vijandige gevoelens vandaan komen.

[575 woorden]


Ooit Vijanden, Nu...? | MABBIEWhere stories live. Discover now