'Jongens, we moeten wat vertellen.' begint Rob. Alle bankzitters zitten aan tafel. Na een lange draaidag zijn ze eindelijk aan het eten. Alle vijf zijn ze aanwezig en zitten ze aan de eettafel. De pizza's zitten voor ons.
'Wie zijn we?' vraagt Koen dan. 'Matthy en ik.'
'Zijn jullie homo's?' brengt Milo direct uit. Matthy en Rob die krijgen allebei tegelijkertijd een kleine hartverzakking en kijken elkaar met grote ogen aan.
'Hoe weet je dat?' vraagt Matthy dan. 'Ja, dat heb je echt wel door als jullie elkaar leuk vinden hoor. Letterlijk maakte jullie altijd ruzie samen, dat was al super raar, en toen uiteindelijk doen jullie weer normaal. En als jullie normaal doen en bij elkaar zijn dan is het best wel duidelijk dat er iets aan de hand is.' vertelt Milo na de vraag.
Raoul en Koen knikken. Ze zijn het duidelijk eens met het verhaal van Milo. Het viel ze dus echt op. Dit doet Matthy en Rob wel een beetje laten schrikken. Het was niet hun bedoeling dat de andere jongens er al vanaf wisten.
'Vinden jullie het oké?' brengt Matthy dan rustig maar onzeker uit. Aan de manier van spreken te horen kan je merken dat hij erg onzeker is over het antwoord.
'Ja natuurlijk. Waarom zouden we daar tegen zijn?' vraagt Raoul. 'Omdat het misschien gek is en jullie gaan denken dat wij jullie leuk vinden ofzo? Niet dat we dat vinden maar soms kan het wel ff gek zijn ofzo voor jullie. Tenminste sommige hetero mannen vinden dat.'
'Als je mij maar niet gaat neuken of aanraken vind ik het prima. Als jullie maar doen wat jullie gelukkig maakt, voor de rest geef ik echt geen ene fuck.' vertelt Koen aan de twee jongens.
De opluchting bij het koppel is te merken. Allebei vinden ze het fijn dat ze het normaal vinden en accepteren.
'Ik vind het ook oké. Net zoals Koen het boeit me eigenlijk vrij weinig. Of jullie nou een gast of een vrouw neuken het boeit me niet. Maar wel ff,' Milo geeft een beetje een bijzonder gezicht waardoor toch een korte twijfel bij Matthy en Rob komt.
'Jullie moeten wel normaal doen in Bankzitters video's. Want gaan jullie het vertellen tegen andere mensen of wat hebben jullie besloten?'
'Nou, we weten eerlijk gezegd nog niet zo goed hoe of wat of wanneer we het gaan delen met de rest van de wereld. Maar we denken wel dat we dat moeten gaan doen, een keer. Dit kunnen we niet voor altijd geheim houden onder ons snap je. Dan wordt het een beetje te lastig voor iedereen.' Vertelt Rob ze.
Matthy en Rob hebben hier al best vaak over gesproken. Maar ze weten gewoon niet zo goed hoe ze ermee om moeten gaan tegenover de buitenwereld. Het worden nou eenmaal wel grotere beroemdheden.
'Dat snap ik. Het is ook lastig. Je moet al eerst veel over jezelf te weten komen en dan moet je het daarna ook nog gaan delen met de rest van de wereld. Ik begrijp dat dit proces best wel lastig kan zijn voor jullie beide. Ik zou zeggen neem vooral je tijd hiermee. Want je moet er eerst goed over nadenken wat je wilt gaan doen. Het gaat om jullie gevoelens en die staan voorop.' zegt Raoul.
Matthy en Rob hadden het beste antwoord vooral van Raoul verwacht. Natuurlijk is wat Koen en Milo zeggen fijn, en aardig maar Raoul die maakt het nog persoonlijker.
Uiteindelijk hebben de jongens een goede reactie van de andere Bankzitters gekregen. Hier zijn ze erg blij mee. Nu moeten ze vooral het allemaal op orde krijgen in hun hoofd, en naar de buitenwereld. Matthy en Rob hebben nog veel te doen en moeten nog achter veel dingen komen.
Maar dat lieve leeskindertjes,
Is een verhaaltje voor een andere keer.
_______________
630 woorden
YOU ARE READING
Ooit Vijanden, Nu...? | MABBIE
أدب الهواةOoit vijanden, nu misschien wel iets meer...? Matthy en Rob hebben geen goede relatie. Binnen hun vriendengroep kunnen ze niet zo goed met elkaar overweg. Ze zijn zo onaardig tegen elkaar dat ze wel vijanden lijken. Hoe kan het zo ver gaan? Tot een...