1 JAAR GELEDEN
Sinds dat Rob het huis uit is gesprint naar zijn vriendin in plaats van de opnames hebben de andere Bankzitters Matthy getroost. Hij weet niet zo goed hoe het kan dat Rob zo boos doet tegen Matthy. Het vervelende eraan is dat Matthy door de boze Rob nu zelf ook steeds bozer gaat doen tegen hem.
Matthy is normaal niet zo, maar Rob ook niet. Beide zijn ze niet gemaakt om boos tegen elkaar te doen. Zelfs Rob niet. Ook al lijkt het nu dat in dit verhaal het allemaal komt door Rob. Maar het is het tegenovergestelde. Ik ga nu niet meer vertellen in de vierde persoon over de schrijver. (sorry)
Rob die heeft al even gevoelens voor Matthy. Ja, zelfs toen hij een vriendin had. Het ergste hieraan is dat het uit is gegaan met zijn vriendin. Rob die had gevoelens voor Mat, wist niet hoe hij het moest delen en daardoor gedroeg hij vreemd. Toen heeft ze het uitgemaakt met hem omdat hij zo raar deed.
Echter dit gebeurt over ongeveer een maand. Eerst hebben Rob en Matthy nog veel ruzie. Zelfs Matthy gaat onaardig terugdoen, terwijl hij zo niet is als persoon.
*
'Rob, ga je vanavond weer naar je vriendin of eet je mee en doe je mee karaoke?' vertelt de blonde jongen wanneer ze allemaal weer aan de eettafel zit.
Nadat Rob naar zijn vriendin is gevlucht kwam hij de volgende dag ongemakkelijk thuis. Niemand praatte tegen hem, maar hij was terug. De andere jongens hadden een klein beetje respect verloren van hem. Hoe Rob tekeer ging tegen Matthy en hem neerhaalde was iets wat niet vaak gebeurde binnen de bankzitters.
Het was nogsteeds de volgende dag en ze zitten aan tafel te eten. Allemaal het onderwerp ontwijkende en gewoon te genieten van het eten dat Matthy gemaakt had. Zelfs Rob. Verrassend genoeg want anders haalt hij het eten neer wat hij gemaakt heeft.
'Ja ik doe mee. Het is niet dat als ik één keer niet mee doe ik dan nooit meer mee wil doen hè.' vertelt Rob. 'Meestal niet hoor, dan wordt je boos en val je mij aan.' vertelt de ander.
'Nou moet je niet mij altijd de schuld geven hè! Wat denk je zelf dat de ruzies allemaal door mij komen? Jij bent hier degene met spraakgebrek en geen vrienden behalve ons.' 'ROB! STOP!'
'Nee, dit is zo onnodig om mij nu weer boos te maken en hij weet heel goed dat hij dit doet. Dat is zo kut weet je dat.' Matthy zit aan de andere kant van de tafel een beetje te gniffelen. 'Je hoeft me echt niet neer te halen gast, we weten allemaal waar je prioriteiten liggen en dat is niet bij ons youtube kanaal.'
'Jawel! Waarom zeg jij dat? Je liegt echt zo erg, ik doe super veel voor dit kanaal! Echt heel veel maar dat hebben jullie niet door denk ik.' legt Rob ze uit. Koen, Milo en Raoul zitten voor de duizendste keer weer toe te kijken hoe het allemaal escaleert. 'Toch? Koen?' Rob die kijkt hoopvol naar Koen toe, hopend dat hij zijn kant kiest van het verhaal.
'Ja hoor, opzich wel.... Je doet je best.' vertelt hij dan. 'Gast, ik doe zo veel hiervoor. Niet te geloven. Nou deze discussie heeft toch geen zin. Ik doe wel mee met de karaoke in ieder geval. Want we moeten wel een video opnemen.' Hiermee eindigt Rob het gesprek en gaat met zijn afwas richting de keuken
________________
580 woorden
YOU ARE READING
Ooit Vijanden, Nu...? | MABBIE
FanfictionOoit vijanden, nu misschien wel iets meer...? Matthy en Rob hebben geen goede relatie. Binnen hun vriendengroep kunnen ze niet zo goed met elkaar overweg. Ze zijn zo onaardig tegen elkaar dat ze wel vijanden lijken. Hoe kan het zo ver gaan? Tot een...