1 JAAR GELEDEN
De jongens moeten optreden. Nogsteeds hebben de jongens pijn van de gebeurtenis tussen Matthy en Rob. Het is zelfs zo erg dat het rond is gegaan in de groep. Iedereen heeft gehoord wat er is gebeurd. De meeste horen het van beide en weten daarom precies hoe het ging.
Tijdens het optreden vermijden de jongens elkaar, en dit valt de fans ook op. Er wordt gepost op sociale media wat er allemaal gebeurt.
Het is de fans zelfs opgevallen dat Matthy niet bij de uitvaart van Robs oma was. Het valt fans altijd op. Ze zien altijd wat er gebeurt en weten echt wat er aan de hand is.
Het is dan ook de dag na het optreden, en van beide jongens worden hun telefoon op hol geslagen van de berichtjes. Niet alleen van fans, maar ook van vrienden om hun heen. De roddels worden doorgestuurd naar hun. De beroemde roddelsites en accounts zeggen verschillende dingen over de ruzie
Hebben Rob en Matthy van de Bankzitters ruzie?
Waarom was Matthy niet welkom bij de uitvaart van Robs oma?
Gaan de Bankzitters uit elkaar door een ruzie tussen Rob en Matthy?
'He Rob, kunnen we nog een keer praten?' Matthy is naar Rob toegegaan. Door de berichtjes begint hij zich toch zorgen te maken over de toekomst van de Bankzitters.
'Wat is er?' vraagt Rob bot terug. Het is duidelijk dat hij niet het gesprek wilt hebben. 'Ik weet dat het niet oké is wat ik heb gezegd, en je moet weten dat het niet mijn bedoeling was om het op die manier te verwoorden. Ik wilde gewoon je verdriet verlichten. Het was best heftig allemaal toen en wilde je helpen. En nu hebben we ruzie, zoals gewoonlijk,'
Matthy gaat tijdens zijn betoog zitten op Robs bed. Hier heeft hij al een tijdje over nagedacht, want hij wilde het wel delen. 'maar nu is het ook duidelijk voor de buitenwereld. Ik denk niet dat dat de bedoeling is. Want we moeten als Bankzitters wel een beetje goed overkomen alsof we een grote groep zijn. Ik weet dat het kut allemaal was voor jou, en dat het zo is, maar als je nu zo om blijft gaan met me dan denk ik echt dat de Bankzitters uit elkaar gaan, want de rest van de groep heeft er ook last van.'
Rob die luistert aandachtig naar het verhaal van de blonde jongen. Hij knikt en laat weten dat hij het snapt. 'Ik begrijp wel echt wat je bedoeld, maar ik was echt gebroken daardoor weet je. Het is gewoon lastig als ik net mijn oma heb verloren en dan een vriend van me zo'n dingen zegt.'
Beide jongens zijn bezig met het gesprek. Allebei hebben ze door dat het voor de vriendengroep beter is dat ze het samen beter maken.
Ze leggen zichzelf bij en geven toe dat het beter is voor de jongens als ze het voor de buitenwereld anders doen. Ze gaan ervoor zorgen dat als ze ruzie maken het alleen maar blijft tussen hun twee, en niet voor de buitenwereld.
Hetgeen wat gebeurt tussen hun mag niet in de weg zitten van de toekomst voor de Bankzitters.
___________
Ik zit eraan te denken om nog twee hoofdstukken te schrijven - '12' en '13' die gaan in het heden. Daarna is het verhaal afgerond denk ik hahaha, ik ben nu bezig met een ander verhaal waar ik alle aandacht in kan zetten. Ik merk dat ik een beetje gestresst wordt van verhalen die nog niet volledig geschreven zijn. Komt goed guys bye xx
546 woorden
YOU ARE READING
Ooit Vijanden, Nu...? | MABBIE
FanfictionOoit vijanden, nu misschien wel iets meer...? Matthy en Rob hebben geen goede relatie. Binnen hun vriendengroep kunnen ze niet zo goed met elkaar overweg. Ze zijn zo onaardig tegen elkaar dat ze wel vijanden lijken. Hoe kan het zo ver gaan? Tot een...