"Anak tak guna!!"
Farish melutut di lantai, beberapa keping gambar bertebaran di udara jatuh ke atasnya. Farish tatap setiap satu persatu keping gambar di lantai. Gambar Farish berbogel di atas katil bersama dengan 2 orang lelaki.
"Memalukan!! Aku tak sangka lahirkan anak jijik macam kau!!" Suara Dato Asfad meledak.
Farish geleng kepala, dia menafikannya, "PA! Papa! Ni perangkap! Farish kena perangkap!"
Farish bersungguh sungguh mendapatkan kaki Dato. Dato tendang Farish jauh darinya. Mata Dato Asfad merah, dia benar benar kelihatan sakit hati, malu dan marah.
Dato Asfad, "Mulai sekarang, kau bukan anak aku lagi. Aku tak de anak songsang macam kau!"
"Papa!!"
Farish di heret oleh guard dan campak ke luar kediaman. Farish meraung dan merayu untuk mendengar perjelasannya. Farish nampak Awi dan Mira berpaut tangan berdiri di tepi pagar.
"Awi!! Help me!!" Farish merayu.
Awi berkerut kening, dia kepalkan penumbuknya. Wajahnya berubah sangat perit. Mira perasan emosi Awi bergelora saat ini, Mira peluk Awi dan berbisik sesuatu lalu Mira bawa Awi ke dalam rumah. Awi sempat pandang Farish sekilas, dia melemparkan pandangan "Maaf", lalu dia alihkan pandangan. Farish terkejut, hati dia benar benar terluka hancur lebur.
"PAPA!! AWI!!"
.
.
.
Farish terbangun dari mimpi, matanya terbuntang luas. Dia pejam mata dan menelan air liur. Dia buka mata semula, muka tampan Danny berdarah British terpampang kat depan matanya. Farish terpegun seketika. Dia tak sedar kepalanya mengereng menghadap Danny. Farish berasa sayup, dia tatap wajah Danny. Bila di kenangkan balik, betapa kejamnya dia terhadap Danny, mempermainkan perasaan Danny dan hancurkan hidupnya dan seluruh keluarga Hudson. Mungkin itu balasan atas apa segala dia buat kat Danny. Akhirnya, Danny yang menemaninya di saat terakhir. Dia masih ingat, Danny keluarkan hampir semua balance simpanan yang ada dalam bank untuk mencari penderma sum sum untuk Farish. Akhirnya Farish pergi juga tak sempat temui mana mana penderma sum sum. Farish rehatkan kepala ke atas telapak tangannya sambil menatap wajah Danny, hidung mancung, kulitnya putih melepak kemerahan, lebih putih dari kulitnya."Danny, saya takkan sakitkan awak lagi."
Dia terlalu kusyuk menatap wajah Danny tanpa dia sedar pesawat itu sudah tiba ke AirAsia Airlines, dah pun berjaya mendarat. Suara pramugari mengejutkan semua penumpang, barulah Danny celik mata. Buka je mata, Farish sedang merenungnya. Farish tergamam, dia menjadi malu, mukanya merona merah. Terus Farish luruskan tubuhnya.
Farish, "I I..um.. I have to go."
Farish huru hara capai begnya di atas kabin lalu dia kabur dengan laju dan mencelah di kalangan penumpang yang sedang menunggu giliran untuk turun dan meninggalkan Danny dalam keadaan terpinga pinga. Danny terkebil kebil, dia tersengih. Farish heret 2 bagasi bersama, dah kat pintu masuk utama baru dia teringat dia lupa minta nombor Danny sebab terlalu gemuruh. Dia tepuk dahinya sebab terlalu gopoh sangat. Dia keluarkan henfon untuk panggil grabcar. Satu BMW hitam meluncur di perkarangan pintu masuk utama airport lalu berhenti di hadapan Farish. Farish pandang kereta itu. Pintu penumpang belakang di buka dari dalam, seorang perempuan berpakaian seksi, berskirt jeans, sneaker, rambut beralun ke bahu, mengenakan spek hitam, dia keluar dari kenderaan lalu dia pandang Farish. Farish sangat tak suka dengan perempuan tu. Farish simpan henfon ke dalam poket, matanya pandang ke tempat lain dengan rasa tidak suka.
"Papa hantar kau suruh amik ke?"
Perempuan itu tanggalkan spek hitam, Mira, adik tiri sebapa Farish. Mira separuh darah Cina, sebab ibunya orang Cina. Dia nampak sangat berlagak dan angkuh, gayanya mengalahkan cik muda yang sangat di manjakan.
YOU ARE READING
Peluang Kedua
Random⚠️⚠️WARNING⚠️⚠️ ⚠️pasal LGBTQ ⚠️man x man Farish menghidap leukemia tahap 4. Ahli keluarga dan kekasih Farish tidak berada di sisi di saat hari terakhir dia akan pergi meninggalkan dunia. Farish selama ini bantu kekasihnya untuk jatuhkan Danny, me...