Bab 20🔞

37 3 0
                                    

Suasana Korea di musim sejuk, semua memakai baju sejuk yang sangat tebal. Farish berlari di atas karpet          salji sambil di kejar oleh Danny. Hanya mereka sahaja yang ada di taman permainan yang penuh dengan salji tebal. Saling membaling bola salji. Tubuh mereka di baluti dengan baju sejuk dan selendang. Sesekali mereka saling berpelukan lalu terbaring ke atas salji.

Mereka berjalan kaki di sepanjang kota, mata Farish terbeliak melihat suasana kota pada malam itu. Nafas dingin terhembus dari Farish. Danny lihat mata Farish membulat penuh keterujaan. Danny keluarkan penutup telinga lalu di letakkan di kepala Farish. Farish tersenyum lebar pada Danny lalu cium pipinya.

Farish tunding jari dengan teruja, "Kedai sushi! Nak makan sushi! Jom!"

"Jom makan kimbab."

"Tak nak kimbab, nak taste sushi Jepun."

"Dah tu, buat apa datang korea kalau nak makan sushi Jepun?"

Farish melontarkan pandangan tak puas hati.

Dia tarik Danny masuk ke dalam restoran sushi beraneka campuran sushi Jepun dan Korea. Farish order banyak sushi. Danny cuba ingatkan Farish yang sushi Jepun semuanya mentah, Farish dah tergigit terus rasa nak muntah, hanyir makanan mentah menusuk ke tekaknya. Tiba tiba dia rindu sushi kat Sushi King, sekurang kurangnya semua dah masak.

Farish, "Dear Dan. I'm not good with ice skating. Can you teach me?"

"Ok."

Mereka pergi ke Seoul Plaza Skating Park. Danny dan Farish mengenakan kasut luncur ais. Ramai orang awam meluncur di atas ais, ada yang dah mahir sambil menari nari di atas ais ada yang masih baru belajar dan sedang belajar, ada yang sekadar meluncur je, ada yang terjatuh banyak kali.

Danny, "Be careful."

Danny pegang tangan Farish dan bawa dia meluncur ke atas ais perlahan lahan. Kaki Farish menggigil gigil tak boleh nak stabil.

"Dear Dan, kaki I gigil! Tak boleh nak stabil!" Rungutnya.

"You have to stabilize your legs."

"How! I'm scared."

Danny senyum jahat, dia pimpin Farish berpusing satu gelanggang ais dengan perlahan. Farish masih gagal stabilkan kakinya. Danny mengeluh.

"Honey, you look at her. She still a kid, she just like you who just learn ice skate. But she learn fastest than you."

"What? Are you look down on me?!"

"I'm not, I'm stating a fact."

Farish mencebik, "I hate you. Go away. I learn by myself."

Farish berpaut pada palang gelanggang sambil meluncur perlahan lahan, Danny menyilang tangan ke dada sambil menutup mulut menahan gelak. Farish cuba perlahan lahan lepaskan palang kemudian cuba meluncur sendiri. Baru beberapa saat dia lepaskan palang itu, dia tersungkur lalu terduduk. Danny tergelak kat belakang tu.

Mata Farish merah melontarkan pandangan benci pada kekasihnya, kemudian dia toleh ke depan semula berasa sakit hati. DIa cuba bangun tapi gagal. Danny rasa kesian pula lalu dia dapatkan Farish untuk bangunkan dia. Farish menolak Danny.

Danny, "Stop being a stubborn. Awak kena relaks. Meh saya ajar lagi."

Farish tak nak pandang Danny, dia mencebik bibir merajuk. Danny kucup dahi Farish dengan pantas, muka Farish kemerahan. Aksi Danny yang sangat pantas itu tak ramai yang perasan tapi ada segelintir yang perasan terus mereka berbisik pasal mereka sambil tersenyum teruja.

Peluang KeduaWhere stories live. Discover now