Bab 7 🔞

51 3 0
                                    

Suasana kelab malam itu berdetam detum memecahkan telinga. Pemuda pemudi berjoget terloncat loncat, terhuyung hayang akibat pengaruh mabuk. Di satu sudut ruang VIP, Mira dan beberapa rakannya sedang melakukan aktiviti ghairah saling menyuap arak ke mulut pasangan masing masing kemudian saling berciuman, saling meraba. Mereka tiada rasa segan silu di hadapan orang ramai.

Di hujung bar, seseorang mengenakan kaca mata hitam minum segelas soda. Kerap kali dia menjeling ke arah Mira dan rakan rakannya sedang berseronok.

"Cari biliklah! Pergi cari bilik!!" Semarak semangat rakan rakan Mira.

Mira senyum gatal acah acah tersipu sipu. Mira turun dari pangkuan lelaki Cina itu lalu dia tarik kolar lelaki itu lalu berbisik sesuatu. Lelaki itu pun bawa Mira keluar dari situ, rakan rakan Mira bersorak dengan tindakan Mira. Mira melambai pada mereka lalu mereka berdua masuk ke bilik VIP.

Pakaian berselerak di lantai, pintu tiba tiba di ketuk. Mira dan lelaki itu berhenti menanggal pakaian.

"Tuan, ada 2 orang minta saya kirimkan minuman." Suara pelayan dari luar.

Mira tersenyum pada lelaki itu, "Mesti diorang yang belanja. Baik hati tau." Bertutur bahasa Cina.

"Masuk!"

Pelayan itu pun masuk lalu letak 3 botol alcohol di atas meja. Memandangkan bilik itu gelap, hanya bertemankan lampu malap jadi sukar nak lihat wajah masing masing. Pelayan itu segera pergi setelah selesai berurusan. Mereka berdua teguk segelas terlebih dahulu kemudian mereka terus sambung pelayaran aktiviti mereka. Mereka tak sedar, terdapat kamera mini wireless di tempelkan di bawah tombol pintu. Farish lihat jam di tangan sudah pukul 12 malam, dia lihat Mira dan lelaki itu terhuyung hayang keluar dari kelab. Barter India sedang mengelap cawan, dia sangat kenal pelanggan tetapnya. Dia geleng kepala.

Barter, "Dasar Orang muda, dah pukul 12 baru nak keluar." Dia maksudkan Mira dan pasangannya.

Di tangan Farish masih memegang gelas air soda, dia tersengih dengar kenyataan dari Barter India tadi. Farish bangun lalu beredar. Farish tersebam seseorang, dia tengok orang itu Danny. Nampaknya dia dalam keadaan begitu mabuk. Farish lihat sekeliling orang ramai yang masih terloncat loncat dalam kelab tu kot kot lah ada kenalan bersama dengan Danny.

"Danny...where are you going?" Suara manja lunak seorang gadis sedang mendekati mereka.

Farish tergamam lihat gadis itu, dia sangat kenal gadis itu, Lisa. Masa kehidupan dia yang lalu, Lisa merupakan tunang Danny yang berasal dari Malaysia, telah datang melawat Danny, dia kacukan India dan British. Syarikat Ayah Lisa merupakan salah satu dari partner syarikat keluarga Hudson, Danny Hudson. Farish masih ingat, tujuan Lisa masuk dalam keluarga Danny di sebabkan harta dan kekayaannya. Seingat dia, Lisa sedang mengandungkan anak Danny, dengan kandungan itulah Lisa ugut keluarga Danny untuk berkahwin dengan mereka. Tapi malangnya selepas mereka berkahwin, Lisa keguguran. Iya, Farish dan Lisa berkerjasama untuk jatuhkan syarikat Danny masa tu. Hatinya bagaikan di hiris, Farish mula rasa bersalah atas perbuatan sikapnya. Dia sedang berusaha menahan sebak di dada. Farish tolak Lisa, pada masa ini, Lisa dan Farish masih lagi orang asing.

Farish, "Excuse me, I am his assistant. I will take him."

Lisa menghalang Farish, "No!!"

Farish terkejut, suara Lisa begitu lantang.

Lisa, "I I mean. let me take care of him."

Farish merasakan ada sesuatu tak kena, "It's okay miss, I'll take care him. YOu can go back to enjoy your time."

Farish bawa Danny keluar dari kelab itu. Farish bawa Danny masuk ke dalam keretanya. Dia pandang Danny, dia tahu di mana kondo Danny.

Farish berhenti di hadapan kondo mewah, hanya orang elit dan golongan berada je mampu membeli kondo 2 tingkat. Farish pernah masuk kondo Danny sudah tentu dia tahu password kondo Danny. Farish letak Danny ke dalam bilik utama. Seperti biasa, kondo itu sama style nya seperti 3 tahun dahulu sebelum dia putar waktu. Dia pergi ke dapur dan menyediakan air kosong.

Peluang KeduaWhere stories live. Discover now