Farish di kejarkan ke hospital lalu memanggil doktor peribadinya, Dr Lacey wanita India berusia hampir 40an berlari masuk ke dalam wad kecemasan. Danny bermundar mandir di luar wad kecemas. Tak tahu berapa lama di dalam barulah pintu wad kecemasan buka. Dr Lacey keluar sambil memandang ke arah Danny.
"Macam mana keadaan kawan saya, doktor?"
"Mr.Danny. Tell me, was he..sexual assault?"
Danny diam tidak jawab. Sepertinya doktor itu mengerti, perkara ini melibatkan maruah sudah tentu mana mana mangsa enggan cerita lebih detail.
Dr Lacey, "Pesakit dapati koyakan pada reaktum sehingga alami pendarahan, tidak kritikal tapi koyakan dan kecederaan itu perlu di rawat selama seminggu. Dia perlu rehat untuk 3 minggu untuk pulih sepenuhnya. Change to diet, eating lots of high-fibre foods. Haemorrhoid cream. A warm bath, 10-15 minutes a day. Over the counter pain medications, such as aspirin or paracetamol."
"Is he okay?"
"Kami berikan dia suntikan tahan sakit, buat masa ini dia sedang berehat. Excuse me."
Dr.Lacey pun berlalu pergi, Farish di pindahkan ke wad vip. Danny tak masuk ofis langsung hari ini, dia menunggu Farish sehingga dia sendiri terlelap. Danny terdengar suara serak membuatkan dia terbangun dari tidur. Farish perlahan lahan buka mata, perkara pertama dia nampak ialah Danny. Danny terjah Farish dengan perasaan risau dan cemas.
"Farish! Awak ok? Macam mana keadaan awak?!"
Farish tak respon, dia menatap wajah Danny. Raut wajah gusar, risau, sedih dan sayu terpancar di wajah lelaki berdarah British itu. Farish perlahan lahan sentuh wajah Danny, Danny sentuh belakang tangan Farish. Raut wajah dan emosi Danny sama seperti hidupnya yang lalu, saat dia menghembus nafas terakhir, tak sangka sekarang pun Danny masih gunakan reaksi yang sama.
Air mata hangat Faris menitis, Danny terkedu. Farish sangat sangat sedih, marah dengan diri sendiri, kecewa terhadap dirinya pada masa yang sama rasa bersalah dan terharu terpancul dalam diri.
Farish, "Saya takkan buat apa kecewa, lagi."
Danny tak faham apa yang Farish maksudkan tapi dia abaikan kata kata Farish, segera dia peluk tubuh Farish. Danny usap rambut Farish.
Danny, "I won't let anyone hurt you."
Farish mengimbau balik hidupnya yang lalu, sangat teruk, lebih teruk dari ini. Di mana duit simpanan dari arwah ibunya di pergunakan, Mira pegang kad bank dia, memperlakukan Danny dengan kejam. Akhirnya hanya seorang yang berani bertahan untuknya. Farish baru teringat sesuatu, dia duduk tapi bawahnya terasa amat sakit sekali membuatkan dia tak berani nak bangun semula. Farish tergamam, dia baru teringat dia baru sahaja di liwat. Tubuh Farish menggeletar, Danny nampak perubahan emosi Farish, segera Danny peluk Farish.
Danny, "Lie down, you still hurt. Don't move too much, the wound will reopen."
"Danny.."
Farish memeluk tubuhnya, dia berasa takut dan agakt trauma apa yang berlaku. Memorinya berputar semula peristiwa hitam di dalam hotel, di liwat 2 orang yang sama dalam hotel, di rakam oleh Mira kemudian di dedahkan pada Dato Asfad. Farish rentap kolar Danny, dia kelihatan cemas dan ketakutan.
"Danny, delete gambar dengan video tu.. saya kena..gambar saya kena liwat tu.."
Air mata Farish menitis, Danny genggam kedua dua bahu Farish.
"Ok ok ok. Saya akan delete. Saya delete gambar tu semua."
Danny keluar dari wad, sebelum dia tutup pintu dia lihat Farish terlebih dahulu, Farish sedang termenung. Danny tutup pintu kemudian dia menghubungi seseorang.
YOU ARE READING
Peluang Kedua
Random⚠️⚠️WARNING⚠️⚠️ ⚠️pasal LGBTQ ⚠️man x man Farish menghidap leukemia tahap 4. Ahli keluarga dan kekasih Farish tidak berada di sisi di saat hari terakhir dia akan pergi meninggalkan dunia. Farish selama ini bantu kekasihnya untuk jatuhkan Danny, me...