Semangat Redfield terus layu dengan kehadiran Danny di sisi Farish, tapi dia meluruskan badan agar kelihatan positif dan tenang.
Redfield, "Farish!"
Belum sempat Redfield nak bertindak apa apa, Dato Asfad dan Wannie terlebih dahulu bergegas ke arah Farish dengan perasaan bengkek. Farish dan Danny pandang wajah kedua dua Dato dan Wannie yang kelihatan begitu suram.
Dato Asfad, "Farish, kau buat apa kat sini? Papa tak ajak kau pun. Jangan nak malukan aku, pergi balik."
Danny, "Macam ni ke cara awak layan anak lelaki awak?"
Dato Asfad tak perasan Danny berada di sebelah Farish, terlalu marah sangat dengan kehadiran Farish sehingga tak sedar Danny di sebelah Farish, dia menelan air liur, dia terlupa ancaman Danny di berikan hari itu. Farish tunjuk kad jemputan.
Farish, "Awi bagi. Kitorangkan bff, takkanlah dia lupa."
Wannie, "Tapi.." Dia berhati hati pandang Danny takut menentangnya, lalu dia pandang Farish semula, "...korangkan dah break up."
Farish, "Dah tu? Kenapa dia hantar ni?"
Dato Asfad rampas kad jemputan tu, "NI mesti fake!"
Farish tak tahu nak gelak atau marah, "Suka hatilah."
Redfield perhatikan mereka dari jauh sambil menyambut tetamu yang baru datang. Dia yakin Danny akan pertahankan Farish jadi dia tidak terlalu risau, cuma.. dia rasa tak selesa.
Dua pasangan itu meniliti kad jemputan milik Farish, dah tentunya tulen siap ada tandatangan dari Awi dengan nama Farish sebagai penerimanya. Dahi Dato Asfad berdenyut, dia tak pernah bawa anak dia keluar untuk di pertontonkan orang ramai, dia tak nak memperkenalkan Farish.
"EH! Presiden Danny! How are you! Long time no see!"
Seorang lelaki muda mendekati Danny lalu berjabat tangan dengan Danny.
"You very good looking as always. I hope my daughter grow up quickly and marry you." Dia tepuk dada Danny mesra beberapa kali.
Danny, "Mr Johan. Your child is still in kindergarden. Saya tak nak di salah anggap sebagai pedofil."
Gelak ketawa memecahkan suasana tegang. Encik Johan perasan Farish di sisi Danny.
Encik Johan, "Eh, who is this? He really good looking."
Dato Asfad dan Wannie mengeras, mereka enggan memperkenalkan Farish pada Encik Johan.
Danny menghala tangan ke arah Farish, "Mr Johan, this is Farish Harith, legitimate son of Dato Asfad From the first wife. My dear best friend."
Farish, Dato Asfad dan Wannie membulatkan biji mata, begitu bersahaja betul Danny memperkelankan Farish. Encik Johan terkejut, dia sangat teruja, kali pertama dia dengar Danny memiliki kawan baik, gembira berjabat tangan dengan Farish.
Encik Johan, "Oh.. Encik Farish Harith.." Dia toleh pada Dato Asfad, "..dia sangat handsome. Kenapa tak pernah saya nampak dia kat mana mana occasion?"
Dato Asfad mati akal, "Erh..sebab dia sakit. Tak berapa sihat. Jadi.."
"Dia introvert." Wannie jawab dengan pantas.
"Ohh, tapi dia tak macam introvert. Sebab isteri saya pun introvert, dia tak pula malu malu macam isteri saya."
Datang lagi seorang lelaki berpangkat dato, rambutnya dah putih beruban, umurnya dalam lingkungan 50an. Dia membawa segelas cawan di tangannya dan sertai mereka.
YOU ARE READING
Peluang Kedua
Random⚠️⚠️WARNING⚠️⚠️ ⚠️pasal LGBTQ ⚠️man x man Farish menghidap leukemia tahap 4. Ahli keluarga dan kekasih Farish tidak berada di sisi di saat hari terakhir dia akan pergi meninggalkan dunia. Farish selama ini bantu kekasihnya untuk jatuhkan Danny, me...