După săptămâni de certuri și tensiuni crescânde, Zaira știa că ceva trebuia să se schimbe. Viața lor de familie era la un pas să se destrame, iar lipsa lui Elian de acasă devenise tot mai apăsătoare. Într-o seară, după o lungă conversație în care încercase din nou să-i explice cât de mult o afecta influența mamei lui, Zaira își adună curajul și îi făcu o propunere pe care o ținuse ascunsă în suflet de ceva vreme.
„Elian,” îi spuse ea, cu vocea calmă, dar hotărâtă, „cred că singura soluție pentru noi, pentru Maya, este să ne mutăm departe. Să ne îndepărtăm de toate astea... să începem un nou capitol, doar noi trei. Liniștiți, fără ca cineva să ne influențeze.”
Elian o privi în ochi. Pentru o clipă, tăcerea se așternu între ei. Știa că Zaira avea dreptate. Își iubea mama, dar nu putea ignora adevărul – influența ei distrusese armonia din viața lui de familie. După câteva momente de reflecție, Elian oftă adânc și dădu din cap. „Ai dreptate, Zaira. E timpul să plecăm. Trebuie să ne concentrăm pe noi.”
Pentru prima dată în luni de zile, Zaira simți o ușurare profundă. Mutarea departe de mama lui Elian părea singura soluție pentru a-și salva familia. În săptămânile care urmară, Elian și Zaira își găsiră o casă într-un oraș mic, la o distanță considerabilă de părinții lui. Casa lor era mică, dar era perfectă pentru ei. Un loc simplu, liniștit, unde puteau să-și crească fetița în pace și armonie, departe de toate tensiunile din trecut.
Timpul trecu și viața lor începu să revină la normal. Zaira și Elian își recăpătară echilibrul, iar micuța Maya se bucura de atenția și dragostea ambilor părinți. Fiecare zi aducea noi momente de bucurie, de râsete și de apropiere. Zaira se simțea, pentru prima dată, în siguranță în căsnicia ei. Nu mai existau certuri legate de Elena, iar relația lor părea să înflorească din nou.
Zilele deveniseră mai liniștite. Elian era prezent, atent la nevoile Zairei și ale Mayei, iar Zaira simțea că, în sfârșit, trăiau viața de familie pe care și-o dorise mereu. Totul părea să meargă bine pentru ei.
Dar după câteva luni, Elian primi un telefon de la mama lui. Era o conversație scurtă, dar suficientă cât să reaprindă o veche dorință de a-și vizita părinții. „Mă duc să o văd pe mama,” îi spuse el Zairei într-o zi. „N-am mai fost la ei de ceva timp și m-a sunat să mă întrebe cum mai suntem. Mă duc doar pentru o zi.”
Zaira încercă să-și ascundă îngrijorarea. Nu voia să pară controlatoare, dar o neliniște profundă începu să crească în inima ei. În ultimul timp, totul fusese perfect, iar ea se temea că vizita la Elena va reaprinde vechile probleme.
„Bine,” răspunse ea încet, „dar te rog să te întorci cât mai repede. Noi avem nevoie de tine aici.”
Elian zâmbi și o sărută pe frunte. „Promit că mă întorc repede. Nu te îngrijora.”
Vizita lui Elian la părinți părea, inițial, lipsită de complicații. Însă, după ce petrecu câteva ore cu Elena, vechea influență începu să se facă simțită din nou. Elena, folosindu-se de tonul ei obișnuit, începu să semene îndoieli în mintea lui Elian.
„Îmi pare bine că v-ați mutat și că sunteți liniștiți,” spuse ea, aparent binevoitoare, dar cu o subtilitate manipulatoare. „Dar mă tem că Zaira te ține departe de familie. E normal să fii aproape de soție și copil, dar nu ar trebui să uiți de unde ai plecat. Nu cred că mutarea asta a fost cea mai bună decizie. Eu îmi cunosc fiul, și știu că nu e fericit acolo, departe de familie.”
Elian se uită la ea, confuz. „Nu e așa, mamă. Ne-am mutat pentru liniște, pentru binele nostru.”
„Poate așa crezi tu,” continuă Elena, „dar am văzut cum Zaira te schimbă. Te izolează de familie, de tot ce contează pentru tine. O să înțelegi mai bine în timp.”
Cu fiecare frază, Elian începea să se simtă din nou prins între dorința de a-și proteja familia și presiunile mamei sale. Deși inițial era convins că decizia de a se muta fusese corectă, cuvintele Elenei începeau să sădească din nou îndoieli.
Când Elian se întoarse acasă, Zaira simți imediat că ceva nu era în regulă. El era distant, tăcut și mai puțin afectuos. Zilele treceau, iar discuțiile dintre ei deveniseră din nou tensionate. Tot mai des, Elian părea preocupat și rezervat, iar Zaira începu să se teamă că influența Elenei revenise în viața lor.
Într-o seară, Elian izbucni brusc în mijlocul unei conversații aparent banale. „Poate că mama are dreptate,” spuse el, ridicând tonul. „Poate că nu ar fi trebuit să ne mutăm așa departe. Mă simt de parcă am fost forțat să aleg între tine și ea!”
Zaira rămase blocată, neștiind cum să reacționeze. Nu își imaginase că lucrurile vor ajunge din nou aici, după tot ce reușiseră să depășească împreună.
„Elian,” începu ea, cu vocea tremurândă, „nu am vrut niciodată să te îndepărtez de familia ta. Doar am vrut liniște pentru noi, pentru Maya. Nu vreau să te simți prins între două lumi, dar trebuie să înțelegi că mama ta ne-a distrus viața de atâtea ori.”
Elian se ridică în picioare, își trecu mâna prin păr și oftă adânc. „Nu știu ce să fac,” spuse el, vizibil copleșit. „Vreau să fie bine, dar mă simt prins între tine și mama. Și nu știu dacă mai pot face asta.”
CITEȘTI
Destinul unei flori de iarnă
SonstigesZaira, o femeie cu o inimă caldă și generoasă, se confruntă cu numeroase probleme în viața ei. Cu toate acestea, ea găsește mereu forța interioară de a merge mai departe.