Un nou început

8 1 0
                                    

Amina stătea lângă Zaira, încercând să o liniștească. În acel moment, cineva bătu la ușă. Amina se ridică repede și deschise ușa, iar în prag apăru un tânăr pe care Zaira îl recunoscu imediat. Elian. Era o cunoștință din trecutul ei, un băiat pe care îl întâlnise cu câțiva ani în urmă, dar cu care nu mai vorbise de mult timp. Zâmbetul lui ușor și privirea caldă făceau ca orice întâlnire să pară mai ușoară, dar Zaira nu se așteptase să-l vadă în acel moment.

"Elian, ce cauți aici la ora asta?" îl întrebă Amina, uimită.

"Am trecut pe la tine să-ți returnez cartea pe care mi-ai împrumutat-o," spuse Elian, ridicând din umeri. Dar, imediat ce o văzu pe Zaira pe canapea, fața i se schimbă. Ochii i se întunecară de îngrijorare. "Zaira? Ești bine?" o întrebă el, făcând un pas spre ea.

Zaira se simțea copleșită de situație. Îl cunoștea pe Elian din trecut, dar nu se așteptase să-l vadă tocmai în acea noapte. Totuși, când îi auzi vocea calmă, simți un val de alinare. Poate că prezența lui acolo, în acel moment, nu era o coincidență.

"Am plecat de acasă," răspunse ea, fără să intre în detalii, dar era clar că el înțelegea despre ce vorbea. Elian știa deja o parte din povestea ei. Nu era prima dată când auzea de abuzurile tatălui ei și, deși nu se amestecase niciodată în trecut, privirea lui arăta acum că își dorea să o ajute.

"Nu ai unde să stai, nu?" întrebă el, privind direct în ochii ei.

Zaira își plecă privirea, simțindu-se vulnerabilă, dar nu spuse nimic. Amina, văzându-i neliniștea, interveni: "Poate să stea aici cu mine. Nu o las să se întoarcă acasă."

Elian se așeză pe scaun, privind-o pe Zaira. "Asta e bine, dar poate că ar trebui să vină cu mine. Locuiesc singur acum și am destul loc. Plus că e mai sigur acolo decât să rămâi pe străzi, dacă va fi nevoie să te ascunzi."

Zaira se uită surprinsă la el. Îi treceau prin minte tot felul de gânduri contradictorii. Pe de o parte, se simțea copleșită de ideea de a locui cu cineva pe care nu-l cunoscuse decât superficial în trecut, dar, pe de altă parte, ideea de siguranță era extrem de tentantă. Știa că nu putea rămâne la Amina pe termen lung, iar gândul că tatăl ei ar putea încerca să o caute o îngrijora.

Elian continuă, fără să o preseze: "Uite, nu trebuie să te decizi acum. Dar dacă ai nevoie, ușa mea e mereu deschisă pentru tine."

Zaira îl privi și, pentru prima dată în acea noapte, simți că poate avea încredere în cineva. Elian era o figură liniștitoare, cineva care, în mod surprinzător, îi aducea un strop de pace în mijlocul haosului din viața ei.

"Mulțumesc," îi spuse ea, aproape în șoaptă. "Nu știu ce să fac acum, dar apreciez mult oferta ta."

Amina îi privi pe amândoi și spuse: "Elian, rămâi aici în seara asta. Să ne asigurăm că Zaira se simte în siguranță înainte de orice altceva."

Elian dădu din cap, apoi se așeză lângă Zaira. Nu spuse prea multe, dar prezența lui era suficientă. Zaira începea să simtă că, pentru prima dată, nu mai era complet singură.

---

În săptămânile care au urmat, Elian deveni tot mai prezent în viața Zairei. La început, îi oferea sprijinul de care avea nevoie, o asculta și îi dădea sfaturi despre cum să înceapă o viață nouă departe de casa abuzivă în care crescuse. Încet-încet, între ei se născu o prietenie sinceră, bazată pe încredere. Elian nu o întreba niciodată prea multe, nu o presa să vorbească despre lucrurile dureroase. Era acolo doar pentru a o susține, iar asta era tot ce Zaira avea nevoie în acel moment.

Pe măsură ce timpul trecea, Zaira începu să-l vadă pe Elian cu alți ochi. Nu mai era doar un sprijin, ci devenise o persoană care aducea lumină în viața ei. Încet, fără să-și dea seama, sentimentele ei pentru el începuseră să se schimbe. Zâmbetele pe care i le oferea, felul în care o făcea să se simtă în siguranță, dar și liberă, o făceau să-și deschidă inima treptat.

Elian, la rândul lui, își dădea seama că Zaira nu era doar fata vulnerabilă pe care încercase să o ajute. Începuse să vadă în ea o putere interioară imensă, o capacitate de a se ridica din cenușă, chiar și atunci când totul părea pierdut. Era atras de curajul ei, de felul în care își revenea după toate suferințele trăite.

Nu trecu mult timp până când amândoi realizaseră că între ei se născuse ceva mai mult decât prietenie. Sentimentele lor pentru celălalt deveneau tot mai clare cu fiecare zi. Deși povestea lor începuse într-un moment de criză, legătura care se formase între ei era una profundă, bazată pe încredere, sprijin și respect reciproc.

Zaira începea să-și vadă viitorul nu doar ca pe o evadare din trecut, ci ca pe o nouă viață — una în care nu mai era singură, iar iubirea și sprijinul lui Elian o ajutau să înțeleagă că merită o viață mai bună.

Destinul unei flori de iarnă Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum