Zaira se întoarse acasă de la spital, dar casa, care odată fusese un loc al iubirii și speranței, era acum învăluită de tristețe. Părea goală și rece, ca și cum toate culorile vieții dispăruseră. Durerea pierderii copilului o bântuia neîncetat, iar trădarea lui Elian îi adâncea rănile. De când revenise acasă, totul era diferit. Nu putea să-și găsească liniștea. Depresia o copleșea, iar fiecare zi trecea într-o ceață grea de suferință.
Nu mai putea să doarmă. Nopțile, care altădată erau un refugiu pentru gânduri, deveniseră interminabile. Zaira se uita în tavan ore în șir, gândindu-se la pierderea copilului și la faptul că Elian nu mai era bărbatul pe care îl iubise odată. Plângea tăcut în întuneric, încercând să nu o trezească pe Maya, care dormea liniștită în camera alăturată.
Zilele erau la fel de dificile. Nu mai mânca, nu mai avea energie să se îngrijească de ea însăși, iar lacrimile curgeau fără oprire. Nu putea să uite cât de mult suferise, atât fizic, cât și emoțional, și cât de singură se simțise atunci când Elian o părăsise în cel mai greu moment al vieții ei.
Mama ei o vizita zilnic, încercând să o susțină, dar Zaira se simțea deconectată de la toți. Lumea părea să se miște în jurul ei, dar ea era blocată în propria durere. „Nu știu ce să fac, mamă,” îi spunea Zaira printre lacrimi, într-o zi. „Simt că nu mai pot continua așa.”
Mama ei o privi cu compasiune, dar și cu îngrijorare. „Zaira, trebuie să fii puternică. Nu pentru tine, ci pentru Maya. Ea are nevoie de tine.”
Maya era singurul lucru care o mai ținea pe Zaira în picioare. Fetița avea nevoie de ea, iar Zaira știa că nu-și putea permite să se piardă complet în depresie. Însă, chiar și cu Maya alături, durerea și confuzia din sufletul ei păreau imposibil de depășit.
---
După o vreme, Elian reapăru. Îi ceruse să vorbească, promițând că s-a schimbat și că își dorea să fie din nou o familie unită. Spunea că a înțeles greșelile făcute și că vrea să repare totul. Zaira, deși rănită profund, încă simțea ceva pentru el. Poate că era din cauza iubirii vechi, sau poate din cauza speranței că Maya merită să aibă o familie completă. Într-o noapte, Zaira stătea pe marginea patului, gândindu-se la toate lucrurile care se întâmplaseră.
„Merită Maya o șansă?” se întreba ea. Simțea că fetița lor are dreptul la o familie unită, la ambii părinți împreună. Într-un moment de slăbiciune și de speranță, Zaira îi spuse lui Elian că era dispusă să îi mai dea o șansă. Îi era greu să uite tot ce se întâmplase, dar pentru binele fetiței lor, își dorea să încerce din nou.
„Am făcut greșeli, știu asta,” îi spuse Elian, cu un aer de pocăință. „Dar îți promit că mă voi schimba. Pentru tine și pentru Maya. Vreau să repar lucrurile.”
Zaira îl privi, căutând sinceritatea în ochii lui. „Nu vreau să trecem iar prin același iad, Elian. Nu vreau să mai suferim. Dacă mă lași din nou, dacă mama ta te influențează din nou... eu... nu mai pot trece prin asta.”
Elian o asigură că lucrurile vor fi diferite de data aceasta. Că nu va mai permite mamei lui să se amestece și că va face tot posibilul să fie un tată și un soț mai bun. Zaira, deși plină de îndoieli, îi acordă încă o șansă. O șansă pentru binele Mayei.
---
La început, lucrurile păreau să se îmbunătățească. Elian era prezent acasă, petrecea timp cu Maya și se străduia să arate că este implicat. Zaira simțea că poate lucrurile chiar se schimbaseră, că poate existau speranțe de a reconstrui ce pierduseră.
Dar nu trecu mult timp și Elena, mama lui Elian, începu din nou să se amestece. Era subtilă la început, apărând din când în când cu sfaturi nesolicitate sau remarci despre cum Zaira ar trebui să facă lucrurile. Elian începu din nou să petreacă mai mult timp cu mama lui, ascultându-i plângerile și critici la adresa Zairei.
„Nu mă pot abține, Elian,” spunea Elena, cu un aer îngrijorat. „Nu e bine să-i dai Zairei atâta încredere. Am văzut ce s-a întâmplat ultima dată când i-ai dat totul. Nu cred că ea este capabilă să fie mama perfectă pentru Maya.”
Elian, deși conștient de promisiunile pe care le făcuse Zairei, începu din nou să cadă pradă influenței mamei sale. Timpul petrecut acasă scădea, iar scuzele sale deveneau tot mai evidente. „Trebuie să merg la mama, nu se simte bine,” îi spunea Zairei tot mai des. De fiecare dată, Zaira își adâncea suspiciunile. În sufletul ei, știa că Elian nu se schimbase.
În curând, discuțiile și certurile dintre ei începură din nou. Zaira înțelegea că Elian nu putea să se rupă de influența mamei lui, iar promisiunile pe care i le făcuse fuseseră doar cuvinte goale. Elian era din nou bărbatul pe care îl cunoscuse în cel mai rău moment al relației lor – un om pierdut între iubirea pentru familia sa și dependența emoțională de mama lui.
---
Zaira, rănită și trădată din nou, simțea că greșise când îi dăduse o a doua șansă. Deși o făcuse pentru Maya, pentru a-i oferi o familie completă, își dăduse seama că o familie fără dragoste adevărată nu poate funcționa. Elian nu era capabil să se desprindă de influența toxică a mamei lui, iar ea nu mai putea suporta aceleași certuri și tensiuni care îi aduseseră în pragul disperării.
Într-o noapte, după o ceartă aprinsă, Zaira își luă inima în dinți și spuse: „Elian, am încercat. Am vrut să cred că te vei schimba pentru mine și pentru Maya. Dar acum știu că asta nu se va întâmpla niciodată.”
Elian o privi fără să știe ce să răspundă. În adâncul sufletului său, știa că Zaira avea dreptate. Și, pentru prima dată, realiză că ar putea să o piardă definitiv.
CITEȘTI
Destinul unei flori de iarnă
RandomZaira, o femeie cu o inimă caldă și generoasă, se confruntă cu numeroase probleme în viața ei. Cu toate acestea, ea găsește mereu forța interioară de a merge mai departe.