Zaira s-a așezat la masă, iar Alex i-a tras scaunul, gestul său elegant și grijuliu punând-o imediat la ușurință. Privirile lor s-au intersectat pentru o clipă mai lungă, iar Zaira a simțit o conexiune subtilă, aproape imposibil de explicat. Era ciudat cum, în prezența lui, simțea că temerile și anxietățile ei dispăreau încetul cu încetul. Încă avea rezerve, dar conversațiile din ultimele săptămâni au clădit un sentiment de încredere de care se agăța acum.
„Ești exact așa cum mi te-am imaginat”, spuse Alex, cu un zâmbet cald. „De fapt, cred că ești chiar mai minunată în persoană.”
Zaira zâmbi timid, simțind că roșește puțin. Nu mai era obișnuită cu astfel de complimente. După ce și-au comandat câte o cafea, conversația a decurs natural, ca și cum se cunoșteau de mult timp. Alex era curios despre viața ei, dar fără să fie intruziv. Vorbiră despre Maya, despre pasiunile lui pentru călătorii și fotografie, iar Zaira se surprinse spunându-i mai multe decât și-ar fi permis în mod normal.
Totuși, la un moment dat, o tăcere apăsătoare se instală între ei. Zaira se juca nervoasă cu marginea cănii, știind că trebuia să atingă un subiect mai delicat. Simțea nevoia să fie sinceră, să-i spună despre trecutul ei, pentru că doar astfel putea construi ceva autentic.
„Alex, înainte de a continua... trebuie să-ți spun ceva,” începu ea, încet, ridicând privirea spre el. Ochii lui erau blânzi, ascultători, și asta îi dădu curaj. „Am trecut prin multe în ultimii ani. Viața mea nu a fost ușoară, iar ceea ce am împărtășit până acum este doar o parte din povestea mea.”
Alex îi prinsese ușor mâna peste masă, un gest plin de empatie și susținere. „Zaira, nu trebuie să-mi spui nimic dacă nu ești pregătită. Îți respect complet ritmul.”
Cu toate acestea, Zaira simțea că era momentul. Dacă voia să meargă mai departe, trebuia să fie deschisă. „Am pierdut pe cineva drag acum câțiva ani... și asta m-a schimbat profund. Maya este tot ce am, dar m-am temut multă vreme că nu voi mai fi capabilă să am încredere în cineva.”
Alex o asculta cu atenție, fără să o întrerupă. Ochii lui trădau o înțelegere pe care Zaira nu o mai întâlnise până acum.
„Îmi pare rău să aud asta”, spuse el cu sinceritate. „Dar știi, cred că puterea de a-ți deschide inima din nou, după tot ce ai trecut, arată cât de curajoasă ești. Și nu trebuie să grăbim nimic. Sunt aici, dacă vrei să fiu.”
Zaira simți o căldură inexplicabilă în piept. Acel amestec de neliniște și curaj o învăluia complet. Alex nu părea să fie intimidat de bagajul ei emoțional, iar asta îi dădea o speranță nouă.
Orele au trecut rapid, iar conversația lor s-a mutat de la subiecte serioase la amintiri amuzante și glume spontane. Zaira râdea, simțindu-se eliberată de tensiunile pe care le purtase atât de mult timp.
Când întâlnirea lor se apropia de sfârșit, Alex îi propuse să o conducă până la mașină. Ieșind din cafenea, aerul răcoros de seară le învălui amândoi, iar Zaira simți că acest moment, deși simplu, era unul semnificativ.
„A fost o seară minunată”, spuse Alex, oprindu-se lângă mașina ei. „Mi-ar plăcea să mai ieșim. Dar vreau să știi că nu pun presiune. Vreau doar să te cunosc mai bine.”
Zaira îl privi cu ochii plini de recunoștință. „Și eu aș vrea asta, Alex. Sincer, nu știu exact unde ne îndreptăm, dar mă bucur că am făcut acest pas.”
După ce s-au îmbrățișat cu căldură, Zaira a pornit spre casă cu un sentiment profund de liniște. Pe drum, mintea ei se juca cu toate posibilitățile care ar putea veni. Era pregătită, mai mult decât credea, să dea o nouă șansă vieții și iubirii.
Când a ajuns acasă și s-a întins în pat, Maya dormea liniștită în camera ei. Zaira și-a verificat telefonul și a văzut un mesaj de la Alex: „Mulțumesc pentru seara asta. Abia aștept să ne revedem.”
Zâmbind în întuneric, Zaira simți că, pentru prima dată după mult timp, viitorul îi surâdea din nou. Acesta era doar începutul, dar un început promițător, fără umbre care să-i întunece calea.
CITEȘTI
Destinul unei flori de iarnă
RandomZaira, o femeie cu o inimă caldă și generoasă, se confruntă cu numeroase probleme în viața ei. Cu toate acestea, ea găsește mereu forța interioară de a merge mai departe.