𝓪𝓵 𝓭𝓪𝓽 𝓸𝓷𝔀𝓮𝓮𝓻 𝓲𝓷 𝓶'𝓷 𝓱𝓸𝓸𝓯𝓭

199 22 1
                                    

"En, hoe is je nieuwe school?" Vraagt Koen. Momenteel is Matthy aan het facetimen met zijn beste vrienden; Koen, Milo en Raoul.

Hij kent hun door zijn oude school, waar ze sinds de brugklas al in de zelfde klas zitten.

Momenteel is de eerste week op zijn nieuwe school voorbij, en zoals afgesproken zitten ze vrijdagsavond om 20:00 met elkaar te bellen.

Matthy haalt zijn schouders op, kijkend naar zijn schermpje waar zijn vrienden zichtbaar op zijn. "Naja, het is school, he? In het algemeen is dat niet leuk. Maar opzich valt het mee, de leraren kregen al snel door dat ik er niet van hou om in het middelpunt te staan, dus ze vragen mij geen dingen van de klas. Opzich is mijn klas ook wel chill, de meeste houden zich niet bezig met mij, dus ik kan gewoon mijn dingetje doen."

"Dat is fijn," Glimlacht Raoul. "Dat ze rekening met je houden bedoel ik. Met wat je wel en niet kan hendelen."

Matthy heeft eigenlijk altijd al moeite gehad met sociaal doen. Hij raakt snel.. uitgeput van sociale activiteiten om het zo te zeggen. Sinds.. het ongeluk is dit wel vergroot.

Matthy vergelijkt dit met een batterij. Soms is die op en moet die opgeladen worden, Matthy heeft dit ook. "Zijn sociale batterij" word het ook wel genoemd.

"Maar je zei bijna iedereen, dus niet iedereen laat je met rust? Is dat op een goeie of slechte manier?" Milo's stem die uit de speaker van Matt zn telefoon komt haalt hem uit zijn gedachtes.

"Naja, er zit een jongen in mijn klas, Robbie. Hem had ik eerder al ontmoet toen ik een rondje door de buurt ging lopen." Het feit dat hij hem ontmoette toen die bij een brug stond, klaaf om zijn leven te beindigen laat die maar even weg. "Net zoals mij lijkt die niet echt van het sociale contact te zijn. Hier door trekken we wel wat meer met elkaar op, ja."

Stel ze moesten samen werken zaten de twee  jongens al snel naast elkaar in het lokaal.

Ook de pauzes werden samen doorgebracht in het crea lokaal, soms zaten ze er in stilte, soms deelde ze oortjes, soms praatde ze wat. Het verschilde heel erg per dag.

Nu weet Matt bijvoorbeeld van hem dat hij in Eindhoven is geboren, en hier later graag wil wonen. Hij is echt een honden mens, terwijl Matthy zelf een katten mens is. Zijn favoriete kleur is blauw, en zijn lievelings eten is Pasta.

Elke zomer gaat Robbie op vakantie naar Spanje wegens famillie die daar woont. Uitgaan is iets wat Robbie vroeger vaak deed. Waarom vroeger en niet nu weet Matt ook niet.

Als ze zijn oortjes delen komt er vaak Taylor Swift, Louis Tomlinson, Gracie Abrams en One direction voorbij.

Ook zit Robbie op voetbal, al sinds kleins af aan en kijkt graag wedstrijden. Ook is hij een grote F1 fan, wat hij en Matthy gemeen hebben.

Zijn beste vak is wiskunde, en zijn minste zijn dan toch echt wel talen.

Matthy weet dus best wel wat van hem af.

"Dat is fijn om te horen," Klinkt Raoul zijn stem. "Dat je vrienden aan het maken bent."

Matthy wou dat aan het begin juist vermijden. Zichzelf afsluiten van alles en iedereen. Maar misschien is hij stiekem zelf ook wel blij dat dis Robbie heeft ontmoet.

559 woorden.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 11 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

ONWEER IN M'N HOOFD || mabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu