BAB 27

63 12 0
                                    

" Travis.. Jangan pergi.. "

Langkah Travis terhenti. Bahkan nafas yang tadi memburu, kian perlahan.

" Jangan tinggalkan aku lagi... "

Rayu suara itu lagi.

Travis masih kaku, membelakangkan si gadis.

" Travis.. kau tak kesiankan aku ke? "

Travis menelan air liurnya sebelum dengan perlahan dia memusing tubuhnya. Dan matanya disuguh dengan Yujin yang terbaring, namun matanya kedua sudah terbuka.

Dan mata cantik itu kini menatapnya.

" Yujin... "

" Travis.. kau nak pergi mana? " Lirih Yujin. Wajahnya juga pucat.

" Yujin.. kau dah sedar? "

" Aku dah ingat semua, Travis. " Tangis Yujin. Travis tersentak, tubuhnya bergetar.

Dia menunduk, tidak memandang Yujin.

" Maafkan aku. "

Terbungkam, Travis mengangkat wajahnya. Memandang Yujin yang baru menuturkan ayat itu.

" Ke--kenapa minta maaf? "

" Maaf sebab buat kau macam tu dulu. " Tangis Yujin. Dia menutup mulutnya, tidak ingin tangisan semakin lebat.

Klek!

" Sialan! Apa kau buat kat sini? "

Sungchan menapak masuk dan matanya membulat melihat Travis ada disini. Pantas dia menarik tubuh Travis dengan keras.

Matanya jelas marah.

" Sungchan.. "

Sungchan terhenti saat dia mendengar suara Yujin. Dia memandang si gadis.

" Kau--kau dah sedar, Yujin? "

Yujin melirih. Dia menggoyangkan tangannya, meminta Sungchan melepaskan Travis.

" Jangan sakiti Travis. "

" Yujin... "

Ah episod ini kembali berulang?

Sungchan kalah lagi? Dan Travis masih pemenangnya?

" Tinggalkan aku berdua dengan Travis sekejap. " Pinta Yujin. Sungchan nampak teragak.

" Tapi -- "

" Sekejap je. Kau panggilkan doktor ya? Cakap aku dah sedar. " Senyum Yujin. Sungchan menghela nafas.

Dan dia akur.

Sungchan memandang Yujin, dan dia melepaskan tubuh Travis.

" Hati hati Yujin. "

Dan Sungchan menapak keluar, ingin memanggil doktor. Kini tinggal Travis dan Yujin berdua.

Dibelengu kesunyian.

" Yujin.. "

" Travis. "

Yujin terhenti. Meminta Travis yang pertama kali menyampaikan.

" Yujin, aku minta maaf. Sebab buat kau macam tu dulu. Aku minta maaf sebab lari ke Jepun tinggalkan kau sorang. " Ujar Travis. Yujin hanya mendengar.

" Aku minta maaf kalau apa aku buat dulu menyakitkan hati kau. Dan aku minta maaf kalau aku buat kau hilang kepercayaan kat aku. "

" Pandai kau buat tak kenal aku masa kita rebut ramen ya? " Soal Yujin. Travis menggigit bibir bawahnya.

" Aku takut kau teringat. Aku takut kau akan pukul aku kat situ juga. Aku cuma.. taknak ingatan kau kembali. "

Will You Love Me? | HarutoWhere stories live. Discover now