O AN

7 1 0
                                    

Profesör Doktor Leyla Rotasız yogun bir gün sonunda Türkiye Cumhuriyeti Devleti Dışişleri Bakanlıgına gelmiştir,rutin karşılama yapıldıktan sonra sohbet başlar.


Leyla Rotasız:Sayın Damla Seyhan Metanet Meclisinde neler oldu ?


Damla Seyhan:Bunu iyi anlamak için öncelikli olarak o an'a dönmemiz gerekir.


Leyla Rotasız:O an derken ?


Damla Seyhan:Akif ve Elizabeth'e namluların çevrildigi o gün o an'a dönmemiz gerekiyor.


Leyla Rotasız:Tabiki


Damla Seyhan:Bize 12 Ekim'de Akif'e dogum günü süprizi yapılacagı gece saatlerinde iletildi.Bu süpriz ne olabilirdi,sorusunun cevabı ne olabilirdi ?


Leyla Rotasız:Bilmiyorum.


Damla Seyhan:Bebegimizin babasına Lidya'nın düşük yaptıgı haberi ulaştırılacaktı.Ama biz araya girdik,Amerika Birleşik Devletleri İçişleri Bakanı Hillary Clwest'ten ögrenciler girdikten ve çıktıktan sonra arama yapılmasını tavsiye ettik.


Çok degerli İçişleri Bakanımız Rümeysa Dalgıç O süpriz bende Lidya'nın düşük yaptıgını Akif'e ileteceklermiş dedi.Hillary Clwest'ten özel izin aldıgını söyledi,ben dedim ki,sayın bakanım  bunlar Akif'e saldırmayı planlıyor olabilir mi bizim önümüze yem atmış olabilirler mi 


Sayın Bakan,onun için Amerika Birleşik Devletlerinden üst düzey koruıma talep ettim dedi.Bende Akif'e o gün üstüne basa basa okula gitmesen mi  demiştim.Akif bana,Damla beni korkutamazlar dedi.


Bende 1 günlük Harvard Üniversitesine gidecektim.Sonrasında,devamlı Harvardlı oldum ama şimdi Akif beni okulda gördü ve şaşırdı bende en iyi arkadaşımın dogum gününde bura olmayacaksam neden en iyi arkadaşım dedim.O gün okul çıkışında ''Akif Dikkat Et'' dedigimi  hatırlıyorum.


Biz Elizabeth,Akif ve ben olmak üzre yürüyorduk ben Bakanlıgın  uçagına bindim dönecektim.Etraftan huysuzlandım ve benim huysuzlandıgımı gören biri  Ateş etti.Silah Akif'i hedef alıyordu ve mermi omzunu sıyırdı.Sonra işe polis dahil oldu,bu Lidya'nın duymadıgı kısmı bu saldırı 12 Ekim'de oldu.Normalde ben size Türkiye  Cumhuriyeti Devleti zaman dilimine göre 12 Ekim dedim.Amerika'da 11 Ekimdi,Akif saldırıya ugradıgında henüz 18'e girmemişti.


Çok iyi hatırlıyorum,Akif'in  üzerindeki buliz'i yırttım.Aç bakacam isabet etmiş mi diye dedim,Akif çekimser yaklaştı ve mecburen yırttım.Bu haberin ben üstünü örtülmesini istedim,Amerika'da 13 Ekim'di biz okuldayız henüz dışarda degiliz okulun içine İstibarhat unsurları girdi ve Bizim İstibarhat unsurlarımız sınıfın içine kadar gelmişlerdi.


Koridorlarda Ateş etmeye başladılar,Akif Ateş etti çok iyi hatırlıyorum ve FBI bölge'de bulunuyordu direkt okulun içine girdiler.Bu insanlar tutuklandılar,bir daha gün yüzü göremediler.


Politika bundan sonra,ne Akif'i nede taleplerini dinledi.Çok kısa bir süre sonra,Akif'e ev bakıldı ve evine yerleşti.Bundan sonra Amerika Birleşik Devletleri Birleşik Devletlerindeki süreç başladı.Akif resmen Sistemin Başı olmuş oldu.

Yıl 1945 (2)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin