2

164 7 7
                                    

Viste du at det fins folk som prøver og stjele fra deg noe? Noe dyrebart. Noe du virkelig elsker. Noe, eller noen. De sender deg frekke blikk, og prøver seg. Og etter en kort stund, klarer de det.

Jeg våkner brått, og faller med et dunk av senga. Senga har av en eller annen grunn blitt trang. Jeg ser meg rundt og røyser meg. En dunke med klær ligger på den ene siden av sengen min. Jeg sukker, og kommer på at jeg sorterte klær i går, og sovnet midt i det.

Jeg kaster et blikk mot vekkerklokka mi. 07:45. Jeg sukker, og skjønner at jeg har dårlig tid.

Med en gang kler jeg på meg, vasker ansiktet, pusser tennene, og slenger sekken på ryggen, og løper ut døra.

"Hayley, skal du ikke ha frokost?" Roper mamma etter meg. Jeg snur meg og rister på hodet, og vinker med hånda. Mamma nikker, trekker på skuldra, og går inn i huset igjen.

Ti minutter er ikke mye. Ikke i tillegg til hvor langt unna skolen jeg bor. Et kvarter, og jeg bruker vanlig "speed". Og min vanlige speed, er sånn passe rask. Ikke for treg, ikke for rask. Men nå, hadde jeg på full speed.

Gym.

Jeg svinger inn til skolen, og river opp dørene. Elever som sitter i gangen, stirrer forskrekket på meg, siden jeg braste inn på skolen, men det bryr jeg meg ikke særlig mye om akkurat nå.

Med en fart på 100 kilometer i timen (Neida, hehe), løper jeg inn i jente garderoben. Ingen er der. Kanskje fordi gymmen har startet.

Jeg tar på meg en svart shorts, og en h it Tskjorte og braser inn til gym timen. Alle står der. Angel, Nick, og de andre i klassen. Inkludert Mr. Bowers, som ikke blir så glad når folk kommer for sent.

"Hayley, hvorfor er du så sen?" Spør han. Blikket hans begynner og bli strengere og strengere, og jeg prøver og finne på en unnskyldning.

"Eh.." Jeg står og tenker, mens han venter på min unnskyldning, som jeg ikke klarer å si.

"Bussen ble..tom for bensin" sa jeg. Shit, han kommer ikke til å gå på det. Angel ser på meg. Det samme gjør Nick. Og alle andre i klassen.

Det er et lag i den ene halvdelen av gymsalen, og et lag i det andre. Nick er på lag Nr 1, og Angel på Nr 2. Så da blir jeg fornøyd uansett hvilket lag jeg kommer på.

"Greit.." Sier Mr. Bowers og klør seg på hodet. "Gå på lag 2"

Jeg stiller meg ved siden av Angel, og ballen suser hit og dit. Angel tar tak i den og kaster, før hun ser på meg.

"Den gjorde ikke det, ikke sant?" Spør hun og flirer lavt.

"Hva da?" Spør jeg.

"Bussen?" Spør Angel. Jeg rister på hodet og ler. Det samme gjør Angel. Jeg ser bort på Nick. Han smiler et lurt smil, og prøver og ta meg.

Dust tenker jeg for meg selv og flirer. Jeg prøver og sikte ballen mot han, men bommer. Of course. Jeg er ikke den beste spilleren, altså.

Nick gikk mot meg, kysset meg på skinnet, og gikk videre. Angel sto med hodet på skakke, og awww'et. Jeg himlet med øynene og så inn i skapet mitt, for og legge tilbake gym-baggen min. Angel lente seg inntil skapet hennes og sukket.

"Hva er det?" Spør jeg.

"Lekser..." Søker Angel.

Jeg flirer litt og finner fram en bok. Angel smiler og må stikke. Så nå står jeg alene, igjen her.

"Hey, Hayley!" Roper en stemme. Jeg snur meg, og Inna kommer mot meg og Tar fra meg gymbagen. Hun løper bortover gangen.

"Inna!" Roper jeg og løper etter henne. "Stopp!"

Puslespill 2 - det kan være overWhere stories live. Discover now