4

99 6 1
                                    

Hayley

Jeg sto og stirret på Elias og Angel. Jeg så i sidesynet at nick var nervøs.

"Hva er det som skjer?" Spurte jeg utålmodig. Bare fordi Nick klemte meg betyr det heller ikke at jeg har tilgitt han for det han gjorde, altså.

"Vi gikk en tur her, og.." Startet Angel. Hun så bort på Elias. Jeg mistenker at de holder på noe, og at Nick også er med på det.

"Spionerte dere??" Spør jeg. Etter en stund spør jeg om igjen, bare på en litt mer frekkere måte. Jeg snudde meg mot Nick. Han så ned på bakken, og klødde seg på halsen. Og etter en stund skjønte jeg hva som skjer. Nick, som plutselig popper opp. Angel som ber meg komme hit, men ikke møter opp selv, og isteden faller hun og Elias, som jeg i hvertfall ikke forventet å se her, over en busk. De prøver å få meg og nick sammen igjen.

"Hvorfor gjør dere dette?" Spør jeg. "Det blir ikke noe bedre av at dere prøver slik"

"Ja men, Hayley, han sa jo unnskyld" sa Elias og så bort på Nick, som nikket to ganger og prøvde og smile.

"Hvis han trenger hjelp med å si unnskyld til meg, godtar jeg det ikke" sa jeg og trampet vekk fra stedet. Angel kom løpende etter meg og satt hånden sin på skulderen min. Jeg tok tak i hånden hennes og dyttet den vekk.

Hun dro meg litt vekk fra parken og bak et tre før hun satt hendene i kors.

"Du kan ikke fortsette slik, Hayley" sa hun og ga meg et nervøst blikk.

"Hva? Han kysset Catalina!" Sa jeg irritert.

"Men han sa unnskyld, gjorde han ikke?" Sa Angel. "To ganger!"

"Jo..."

"Så hvorfor tilgir du han ikke?" Spør Angel. Jeg trekker på skuldra og ser ned i bakken.

Kanskje fordi jeg er redd for at det skal skje igjen?

"Hva tror du vil skje med nick? Hva tror du vil skje om det virkelig er over? Han vil gå over til den gamle Nick" sier Angel.

"Han liker deg, og du liker han. Det vet jeg" fortsetter hun. "Kom igjen"

Jeg nikker og ser ned i bakken også bortover veien. Nick og Elias prater sammen og ser ikke så glade ut. Etter det som skjedde nå Istad, syns jeg det er litt flaut og tilgi han nå. Altså, jeg mener at når jeg sa at jeg ikke godkjenner det, også skal jeg liksom tilbake og si "jeg tilgir deg" eller noe, er litt rart. Derfor vil jeg gjøre det i morgen på skolen.

"I morgen?" Sier jeg.

"Ja"

Puslespill 2 - det kan være overWhere stories live. Discover now