Angel
"Hayley, hvorfor skrek du til han?" Spør jeg. Hayley sitter med hendene foran ansiktet, og nærmest rister. Jeg skjønner ikke hva Nick har gjort med henne. Hun løfter opp hodet, og ser på meg. Hun rister på hodet, og kaster seg i senga. Hun legger seg på magen og planter hodet godt inn i puta. Egentlig skal jeg trøste henne, men det blir bare verre om jeg ikke gjør noe.
"Hay -" Jeg får ikke sagt setningen ferdig, før Angel avbryter meg med blikket sitt. Hun snur seg og ser på meg. Øynene hennes er røde, og det ligger tårer nedover skinnet hennes, og til kjeven.
"Hva?" Spør hun irritert. "Jeg vil være alene, Ok?"
Jeg blir overrasket over at hun faktisk sa det. Hun har aldri kastet meg ut når hun har vært trist. Hun vil alltid at jeg skal trøste henne, og være sammen med henne. Men nå kaster hun meg ut. Jeg kjenner et stikk i hjertet, før jeg sleper føttene mine ut av rommet. I det jeg kommer ut, sitter Nick med blikket mot bakken, ved siden av Raylee som har albuen på siden av vente-sofaen. Hun gir meg et frekt blikk, før hun flytter seg nærmere Nick.
Nick ser på henne, med et litt irritert blikk. Forhåpentligvis er hun og lei av han nå.
"Raylee, skjerp deg..." Sukker jeg. Hun ser forskrekket på meg over at jeg plutselig ble sur på henne. "Herregud, hva er problemet deres?" Roper hun nesten og ser en annen vei. Nick ser rart på meg og legger hendene på sofaen. Jeg biter meg på innsiden av kinnet. Nå er sikkert han og irritert.
"Hva har dere i mot Raylee?" Spør han plutselig. Han ser meg dypt i øynene, og venter på svar. Og jeg skal vise han et svar. Etter dette må han slutte å være med Raylee.
"Hun prøver å stjele deg fra Hayley, skjønner du ikke det?" Spør jeg irritert og gir han et oppgitt blikk. "Hver gang du er i nærheten av meg, eller Raylee, hva gjør hun da? Hun klenger på deg!
Raylee åpner munnen for å si noe. "Hva snakk-"
"Hold kjeft, Raylee" avbryter jeg. Hun ser på meg med et forskrekket blikk og trekker på skuldra. Det drepende blikket hennes minner meg om det hun ga til Hayley.
Nick tenker litt, før han snur seg mot henne. "Er det sant?"
Raylee ser et annet sted. Selv om badgirler liksom skal kunne lyve, er hun ikke særlig god i det.
"Eh..."
"Faen raylee, Hayley er helt pissa på meg!" Roper han nesten inn i ansiktet hennes.
"Men vi var sammen først!" Svarer Raylee. Ærlig talt, hun høres ut som en unge. Sammen først, du liksom. For en liten unge. Og mer av det er hun inni seg også. Nick rister på hodet og flyttet deg et hakk fra henne:
"Helvette" sukker han og klør seg på nakken. "Ikke snakk med meg mer, Ok?"
Raylee stønner høyt, og forsvinner bortover gangen. Jeg sukker lettet over at demo hvertfall ikke kommer til å bruke mer tid på hverandre, men Hayley er nærmest forbanna på Nick.
"Jeg stikker" sier Nick plutselig. Jeg løfter blikket mot han. Ærlig talt? Hayley ligger knust der inne, og han skal dra? Jeg trodde han var bedre enn det!
"Hva?" Spør jeg.
"Du hørte henne. Hun vil ikke ha Noe med meg å gjøre. Hva faen mer skal jeg gjøre?" Sier Nick og forsvinner. Og plutselig står jeg alene igjen, i gangen. På sykehuset. Weronica, Sykepleieren kommer bort til WTF meg. Hun tror at ingenting har skjedd, og smiler, før hun forsvinner inn i rommet til Hayley, med et brett med mat. Like etter kommer hun ut med et forskrekket blikk.
"Hva har skjedd? Hun fortalte at hun har veldig vondt i ribbeina, er det sant?" Spør hun. Hva skal jeg si nå?
"Eh...gjorde hun?" Spør jeg nervøst.
"Ja, men hun gråt utrolig mye. Jeg trodde ikke det gjorde så vondt?"
"Eh, jo, hun får veldig vondt veldig fort"
Det stikker i hjertet. Jeg hater å lyve. Weronica nikker og forsvinner i retningen Nick dro. Heldigvis er i hvertfall Raylee vekke fra Nick og Hayley's forhold...
YOU ARE READING
Puslespill 2 - det kan være over
RandomPuslespill - brikken som mangler. Puslespill 2 - det kan være over. Hayley og Nick blir sammen etter alt oppstyret, men det kommer noen problemer for dem også. Vil Hayley tilgi Nick? Skjer det noe mer? Eller, kanskje det er helt over?