5

106 4 2
                                    

Nick er ikke på skolen i dag. Kun Angel. Han var vell ikke dårlig i går? Burde jeg ringe han? Jeg angrer veldig på det jeg gjorde mot han, og har lyst til å tilgi han. Men kan jeg? Eller vil han tilgi meg i det heletatt? Vell, jeg håper han kommer snart, for jeg kan ikke vente med å få han tilbake.

"Hei, Hayley, har du funnet Nick?" roper Angel over gangen og kommer løpende mot meg. Hun bærer på et par bøker, og høres veldig sliten ut. Det høre ut som hun har løpt et lite maraton, og ikke vunnet.

"nei, jeg tror ikke han er på skolen engang" svarer jeg opprørt og ser ned på bakken. Angel sukker og åpner skapet sitt, og kaster alle bøkene sine inn. Jepp, hun kaster alle bøkene. Ingen slenging, ingen putting, men bokstaveligtalt kaster, som en basketball i en kurv.

"Kom, vi går til timen" sier hun beroligende, og går til timen. Jeg sleper føttene etter henne, og vi går inn i klasserommet. Men en gang jeg vender blikket opp, sitter en ukjent gutt, med mørkt hår og grønne øyne på pulten til Angel. Han er veldig søt, men jeg vil ha Nick akkurat nå. Angel trekker på skuldra og ser på meg.

"Jeg setter meg bare ved Will, ok?" sier hun. Før jeg rekker og svare setter hun seg ved Will. Hun liker han veldig, og har ventet på at noe skal skje med plassen hennes, slik at hun har en god unnskyldning for å sitte med Will. Jeg sukker, og setter kursen mot den ukjente gutten, som snakker med tre andre gutter fra vår klasse, og Ben, som går i parallell klassen står her, når han egentlig skal gå til timen. Men han har ti minutter på seg.

Jeg setter meg ved siden av han og legger sekken ned på siden av pulten. Gutten snur seg med et smil, og ser på meg. Jeg later som jeg ikke ser at han smiler til meg, for jeg er litt irritert. Jeg vil at Angel skal sitte ved siden av meg, ikke en ukjent gutt som kan skap problemer. Nick kommer til å bli irritert når han ser at jeg sitter ved denne gutten, som er ganske kjekk. Men ikke min type. Gutten snu seg mot meg igjen, og smiler. Denne gangen kan jeg ikke la vær å smile tilbake.

"Eh, jeg håper ikke det er noen som allerede sitter her?" spør han, og ser seg rundt.

"Jo, men det var en ledig plass, så hun satt seg der" svarte jeg og smilte og så bort på Angel.

"Forresten, jeg heter Jonas" sier gutten.

"Hayley her" sier jeg og finner fram skriveboka mi. "Er du ny?"

Gutten nikker og smiler. Han finner fram samme bok som oss andre, siden fru Jones har kommet inn, og skal undervise Matte. Æsj, jeg hater matte.

"Ben, hva gjør du her?" spør hun med en skjelvende, hes stemme. "Gå til klassen din"

Ben sukker og går ut, og lukker igjen døra.

"Som dere ser, har vi fått en ny en i klassen" sier Fru jones og nikker mot Jonas. Alle snur seg mot han, og smiler. Mens noen bare ser rett ned i boka, og skriver ned mange ting. "Dette er Jonas" fortsetter fru Jones og smiler. Jonas smiler tilbake. Enten til fru Jones eller til hele klassen.

RING RING!

Før jeg viste ord av det, røyset alle seg og gikk ut. Og da var jeg den eneste i klasserommet, med Jonas ved siden av meg. Han snudde seg mot meg og smilte et lite smil. Smilehullene hans vistes, og tennene hans var helt vanlig hvite. 

Jeg begynte å se meg rundt etter Angel, og kom fort på at hun sikkert hadde dratt for å være sammen med Will, siden de sikkert har snakket sammen mye. Hun skulle jo hjelpe med å ringe Nick, skulle hun ikke? Ja Ja, Kjærligheten...

"Hayley" Sier fru Jones med den hese stemmen sin, og er ned på et par ark på pulten. "Du kan vell vise Jonas litt rundt?"

"ehh...ja, ok..." sa jeg og sukket lavt, men ingen hørte sukkingen, heldigvis. Det er ikke det at jeg ikke liker Jonas, han er veldig søt, og virker veldig hyggelig, men jeg ville gjerne ringe Nick akkuat nå, og snakke litt med han. 

Puslespill 2 - det kan være overWhere stories live. Discover now