6

106 5 0
                                    

Det begynte å bli kaldt, og mørkt ute. Solen gjemte seg bak fjellene, og vinden pustet fortsatt i nakken min. Men det eneste som lå i hodet mitt var å finne Nick.

Men ingen spor etter han. Har det skjedd noe, eller er han på en sånn fest han brukte å være på før?

Jeg begynte å gå nedover gata for å kjekke om det var noe der. Selv om det var mørkt og skummelt, kunne det godt hende han var der sammen med venner og sånt. Nick er sånn. Eller, han var.

"Heia Heia Heia!" Hører jeg en mandig stemme rope. Musikk blir høyere, og glass knuses. Jeg skvetter, før jeg begynner å gå mot retningen musikken kommer sakte. Hvem vet om det er noen fulle folk der?

Jeg åpner forsiktig en veldig stor dør. Det er sement vegger, og spraybokser utenfor døren, og noen har tagget på veggene.

Jeg går inn, og en gjeng med både jenter og gutter står rundt gulvet, som blinker. Folk danser og drikker, og tuller mye der. Jeg kan ikke tro at jeg kommer hit en gang. Det ligger øl på bordet, og når jeg merker at det er kondomer og alkohol og alt mulig annet på et bord, rygger jeg og skal til å gå ut.

"Hey, brunette" roper en mørk stemme, og en hånd drar meg tilbake. Jeg kniper hardt igjen øynene, nøler, og snur meg. En høy gutt med lyst hår står bak meg, og alle snur seg mot meg.

"Hva gjør du her'a?" Spør han og legger hendene i kryss. Han tar et skritt mot meg, og lener seg mot øret mitt. Den varme pusten hans treffer nakken min, og kinnbenet hans treffer kinnet mitt.

"Du er ikke velkommen her, babe" hvisker han inn i øret mitt, og tar et skritt tilbake. Jeg ser ned på bakken, og føler støt i hele kroppen. Og ikke på en god måte.

En jente med langt brunt hår satt opp i en høy hestehale. Hun har på seg svarte danse bukser, og en skjorte som går på skrå fra høyre skulder til venstre albue, slik at venstre skulder vises.

Hun har ildrøde lepper, og ganske kule sko, faktisk. Hun tygger på Tyggis og dytter gutten som visket med i øret svakt vekk, og gir han et tydelig signal om å stikke.

"Hva gjør du her så sent?" Spør hun mye mildere en gutten og nikker oppover meng og fortsetter og tygge tyggegummien.

"Eh, jeg leter etter noen" svarer jeg og ser ned på alle folka som har snudd seg mot meg. Jenta trekker på skuldra, og ser på meg.

"Hvem?" Spør hun.

"En som heter Nick" Svarer jeg fort og ser ned på bakken.

Alle sammen begynner og bable, og jenta, som tydeligvis heter Raylee, rister på hodet og ser skuffet ut. Gutten som hvisket meg i øret, går vekk fra stedet, og sukker. Raylee løfter hodet opp, og blikket hennes lander på meg. Jeg føler meg ikke så behagelig her. Spesielt ikke nå.

"Har ikke sett til han på flere måneder" svarer Raylee fort. "Han sluttet og komme hit, og folk sier det er på grunn av ei jente" 

Jeg ser ned på bakken, og kommer på at den jenta er meg. Men det er ikke særlig bra at han kommer hit og drikker heller, for å si det sånn. Og dessuten, det er hans valg. Men han ville jo bli sammen med meg. Men jeg må finne han, uansett hva.

Raylee merker at jeg driver og tenker mye, og blikket mitt blir nervøst. Hun løfter på det ene øyenbryne, og fytter håret bak skudra.

"Er du jenta hans?" spør hun og ser ut som et spørsmålstegn.

"J..Ne-i.." lyver jeg. Raylee trekker på skuldra.

"Bra" 

"Hvorfor?" spør jeg.

Puslespill 2 - det kan være overWhere stories live. Discover now