12

98 6 0
                                    

"Ærlig talt Hayley" stønner Angel og legger fra seg drikken sin på restaurant bordet. Jeg holder drikken foran munnen, og tar en slurp av den, på venting for at Angel skal si sin mening om saken.

"De er sikkert bare venner. Ikke stress over det" sier hun etter en kort stund med rare blikk. Jeg trekker på skuldra og sier meg nesten enig i henne. Nesten.

"Men du ser jo måten Raylee flørter med Nick på, right?" Sukker jeg og lar begge hendene gli opp og ned på ansiktet mitt to ganger, før jeg lar dem falle på bordet. Angel stirrer på meg med er du seriøs blikket, og sukker en gang. Et dypt sukk.

"Du husker i andre klasse da du var sammen med han der ... Roger eller noe?" Begynner Angel. Jeg grøsser bare jeg hører navnet hans. Heldigvis går vi ikke på samme skole. Han sluttet i tredje. Han spurte meg og jeg hadde ikke hjerte til å si nei, så jeg sa ja. Men vi kysset aldri. Men han var en utrolig sjalu type.

"Han ble sjalu bare fordi du ble venn med Elias. Husker du? Nå er det du som er den sjalue typen i ditt og Nick's forhold"

"Men jeg vet jo ikke om vi er sammen enda. Vi har en pause. Det er det. Det er hans liv" sukker jeg og prøver å komme over det. Det er jo hans liv. Han bestemmer hvem han liker, hvem han skal date. Men meg, jeg er sikkert trukket unna i noen uker...

"For det første, ikke bekymre deg over det. For det andre, bare fordi dere har tatt en pause betyr det ikke at han skal få seg ny kjæreste. Det er bare en pause. You understand me?" Spør Angel klart og drikker av koppen sin. Jeg nikker to ganger, før jeg og drikker av det.

Lukten av parfyme, svette, og kakao har fylt hele restauranten. Nei, det lukter ikke ekkelt bare fordi jeg sa svette. Men det er svette folk er altså.

Jeg prøver å konsentrere meg om drikken min isteden for Nick, men legger fort merke til at Raylee og Nick kommer inn i restauranten og setter seg ganske nært oss. Gud, hvorfor? Hvorfor?

Jeg sender Angel et blikk. Hun har allerede sett faren.

"Okay, kanskje det er alvor likevel..." Innrømmer hun med et uskyldig blikk, etterfulgt av et skjevt smil. Nick ser bort på oss og snur seg fort igjen. Han ignorerer oss. Hva har Raylee gjort med han? Hjernevasket han eller?

Jeg begynner å få nokk. Sakte går jeger bordet deres, og hører godt at Angel blir usikker, men følger likevel etter. Jeg tar et par skritt mot bordet deres før jeg står bare noen centimeter unna Nick sin rygg, med Angel rett bak meg.

Jeg trekker pusten dypt før jeg snakker. Det virker som Raylee har merket oss allerede. Hun holder menyen for ansiktet sitt og ser rart på meg.

"Sååå..." Begynner jeg uten å si hei. Nick skvetter litt og snur seg. Blikket hans mykner i det han ser at det bare er meg og Angel. Jeg legger armene i kors, gir Nick et strengt blikk, ser rart på Raylee. Og slik fortsetter det cirka to ganger.

"Hva gjør dere?" Spør jeg nysgjerrig. Nick får et litt skuffet blikk, nesten som han ikke vil at Raylee skal være her mens jeg er her. Han smiler skjevt og trekker på Skuldra.

"Vi skal bare ta en drikke. Jeg har aldri vært her, så Nick ba meg hit" svaret Raylee rimelig sikker. Og DER salg hjertet mitt ned i magen, for så å bli knust. Jeg er sikker på at neste gang jeg går på do, kommer biter av hjertet mitt til å bli skylt ned i toalettet.

Jeg kan høre at Angel gisper bak meg, og et skritt fram mot Raylee. Nå står jeg og Angel rett ved siden av hverandre. Og jeg, jeg er snart på gråten

"Vent...Nick ba deg ut?" Spør Angel irritert og kaster et blikk mot Nick.

Nick ser på meg med et unnskyldende blikk. "Nei, det er ikke sli-"

"Ja, han ba meg ut" avbryter Raylee og smiler det falske smilet hennes. Nick ser fortsatt på meg. Jeg lar hånda mi falle på bordet deres, slik at et hardt smell fyller halve restauranten.

"Der er andre gang Nick. Andre gang!" Roper jeg inn i ansiktet hans, før jeg forsvinner ut av restauranten med en trøstende Angel løpende etter meg.

•••••••

Wooooow. Hvordan kunne Nick gjøre noe slik? Oh my god, kjenner jeg blit litt irritert selv! Neida. (Joda).

Såååååå. Endelig lørdag. Altså helg. Jeg er ikke et skole menneske for å være ærlig. Jeg skulle ønske det var ferie all time all day, all year. Noen enig?

Jaja. Man må jo lære. Dessverre. Hehe, Neida. (Joda, igjen).

Comment&vote så gjør dere meg lykkelig❤️

Puslespill 2 - det kan være overWhere stories live. Discover now