"Jeg tar denne" forsikrer Angel, og holder opp en søt magetopp. Jeg skikker litt rundt meg, og lar blikket gli på nærmeste hettegenser. En søt hettegenser hvor det står «heart» på. Den er liten, og kommer garantertdd til å vise litt av magen min. Men den er stilig da.
"Da tar jeg denne" forsikrer jeg og tar tak i hettegenseren. Vi tar hvert vårt prøverom, og prøver de. Hettegenseren viser magen, men ikke opp til navelen. Jeg putter den inn i en pose, og kler på meg min genser.
I det jeg går ut, står Angel allerede klar. Vi går sammen til kassa, og kjøper tingene.
"Skal dykk ha pose?" Spør dama. Ny norsk. Vi rister på hodet. Vi har allerede poser fra BikBok. Dama gir oss klærne, før vi forsvinner ut av butikken.
Angel smiler lurt og drar meg bort til en mann. "Tid for pranks" sier hun og smiler lurt. Jeg nøler litt først, men blir med på det likevel. Hun drar meg bort til en mann som spiser på en diger bagett.
"Ish mini kamp wisskimo jebs ilvito?" Babler Angel i vei. Tullespråk. Mannen ser rart på både meg og Angel. Angel gir meg et spark i foten, for å få meg til å si noe. Jeg gjentar det Angel sa. Hun ser oppgitt på meg og ler lavt.
"Sorry?" Spør mannen. Angel stopper opp i det hun hører at han er engelsk, men fortsetter.
"I don't understand..." Sukker mannen og klør seg på panna. Like etter drar han. Jeg og Angel blir stående og falle sammen i latterkrampe. Like etter merker jeg en handlevogn står midt i senteret. Jeg hopper opp i den, og Angel dytter meg rundt i butikken. Andre folk som er der, spesielt gamle personer, eller, det var ikke pent. Eldre personer ser stygt på oss.
Rulletrappa begynner å nærme seg, men vogna går forover. Det er sikkert en spøk. Angel kommer nok til å stoppe den ved rulletrappa. Den begynner å nærme seg mer og mer. Hvorfor stopper hun den ikke? Dette er ikke morsomt!
•••••
Angel
Jeg mister grepet ved rulletrappene, og vogna ruller framover. Jeg prøver desperat og løpe fram og stoppe den, men hver gang jeg får tak i vogna, glir taket rundt vogna ut av hånda mi. Akkurat da snubler jeg og faller ned på magen. Desperat løfter jeg på foten.
DONG DONG DONG. Vogna forsvant ned trappa, og et lite krasj høres. Alt blir helt stille. Er..er hun..død?
Jeg løper ned trappa for å kjekke. Flere folk har samlet seg rundt henne i en ring. Jeg kommer fram og får sjokk.
"Hay...Hayley?" Spør jeg redd. Stemmen min skjelver, hendene og. Vognen har tippet, og Hayley ligger halvveis ut av den, uten å røre på seg. Hun har et sår på pannen, og rører seg ikke.
Alt er min feil...
YOU ARE READING
Puslespill 2 - det kan være over
RandomPuslespill - brikken som mangler. Puslespill 2 - det kan være over. Hayley og Nick blir sammen etter alt oppstyret, men det kommer noen problemer for dem også. Vil Hayley tilgi Nick? Skjer det noe mer? Eller, kanskje det er helt over?