"Nick" stammer jeg fram og ser på han, i det Inna og Catalina forsvinner ut av rommet. Han snur seg og ser på meg med et unnskyldende blikk.
Det samme blikket han hadde på Starbucks for noen uker siden. Da han plutselig sa at han liker meg. Jeg har alltid lurt på hvorfor han plutselig bare sa at han liker meg, den dagen. Da han plutselig bare sa: "jeg liker deg".
Men likte jeg han da?
Nei, kun som en venn.
Liker jeg han nå?
Ja. Veldig."Jeg viste ikke at de kom, Hayley" sa han og så på meg. "Jeg hadde ingenting med det å gjø...-"
"Jeg vet det" avbrøt jeg. Han så nervøst på meg. Jeg rev blikket mitt fra han, og alt mulig trist kom fram i hodet mitt.
Hvordan skal jeg og Nick klare å fortsette med forholdet vårt, når Inna og Catalina ødelegger alt?
"Nick.." Stammet jeg fram igjen. Jeg satt meg litt lenger ved siden av han og så han rett inn i øynene. De søte øynene hans.
"Vi kan ikke fortsette slik" sa jeg. "Ser du ikke hva Inna og Catalina gjør med oss?"
Han så på meg med et trist blikk, og sa ingenting på flere sekunder. Til slutt nikket han sakte, to ganger og så på meg igjen.
"Venner da?" Spør han. Jeg nikker.
"Bestevenner?" Fortsetter han og åpner armene. Jeg smiler skjevt og aksepterer klemmen. Jeg ser opp og møter Nick's øyne. Og et lite sekund, føler jeg myke lepper på leppene mine. Hele verden blomstrer. Roser vokser. Hjerter popper fram i hodet mitt.
Jeg trekker meg tilbake å ser på han.
"Venner" mumler jeg.
________
Woaaaah, hva skjer med Nick og Hayley? Er de sammen nå? Hva med den nye gutten?
Omg, skjenner jeg blir litt skeptisk til neste del kommer. Jeg klarer ikke bestemme meg for hvordan neste del skal være, hehe..
Noen spørsmål, gjerne spør i kommentarfeltet. Jeg svarer ;)
Neste del kommer i dag, eller i morgen, stay tuned, folkens!
YOU ARE READING
Puslespill 2 - det kan være over
RandomPuslespill - brikken som mangler. Puslespill 2 - det kan være over. Hayley og Nick blir sammen etter alt oppstyret, men det kommer noen problemer for dem også. Vil Hayley tilgi Nick? Skjer det noe mer? Eller, kanskje det er helt over?