Bölüm 13

24 3 1
                                    

Barış çitlerin üzerine çıkarak atına öyle bindi. Babam "Bu yaptığın hile ama zekice." dedi. Barış atın üzerinde kendinden emin bir şekilde sabit duruyordu. Çatlak ahıra giderek Safariyi getirdi. Dizginini bana vererek Caner'e yardıma gitti. Binemeyen bir tek o kalmıştı. Sol ayağını üzengi demire koyarak, ellerini eğere sıkıca tutturdu. Kendini yukarıya doğru çekerken alttan onu ittiriyordu. Sonunda oda binebilmişti. Gece'nin üzerine tekrar çıktım. Gece Barış'a doğru yürüyordu. Yanına geldiğimde dizginini uzatmasını istedim. Dizgini benim elimde atına yön veriyordum. Alanın ortasına geldiğimizde "Atın biraz ürkmüş onu sakinleştirmek için sakin bir sesle onunla konuş. Aynı anda boynunu sev". Dediklerimi bire bir uyguladı. Dizgini ona vererek nasıl tutması gerektiğini gösterdim. "Hangi yöne gitmek istersen dizgini o tarafa çek. Çok sert değil yavaş yavaş. Hızlanmasını istediğin saman canını yakmayacak şekilde ayaklarını karnına doğru vur. Onu ürkütme yoksa seni üzerinden atar".

Hepsi yavaş yavaş atın nasıl kontrol edilmesi gerektiğini öğrendiler. Babam "Acıkmışsınızdır bir şeyler yiyin" diyerek masaları gösterdi. Hepsi zorda olsa atlarından inerek yemek yemeye geçtiler. Babam" Görkem kahvaltı da yapmadın gel de bir şeyler ye." dedi. Gece'nin üzerinden indim. Elimi çenesine koyacaktım ki arkamdan ittirdi. Barış'a doğru. Barış elimi tuttu. Yemek masasına doğru yürüyorduk. Gürkan babamın dikkatini dağıtmaya çalışıyordu. Babam bizi el ele görünce öksürmeye başladı içtiği çay genzine kaçmıştı. Gürkan babamın sırtına alabildiğine vuruyordu. Babam Gürkan'ın kolunu sıkıca tutarak "Bu ne demek Gürkan?" diye fısıldadı. Gürkan korkmuş bir şekilde "Ben nereden biliyim babacım!" diyordu. Masada babam kolumdan çekerek kendi yanına oturttu. Anlaşılan bize rahat yok.

Karnımızı doyurduktan sonra atlara tekrar binildi. Allahtan babamı imza atması için iş yerine çağırdılar. Barış atına binemiyordu. Yanına giderek elimi uzattım. Gece'ye ikimiz beraber bindik. Gece'yi o kontrol ediyordu. Ormanın içine doğru ilerliyorduk. Gürkan ağaç evimizin hala durup durmadığını merak ediyordu. Gece Barış'ın komutlarına uymuyordu. Bir anda hızlandı. Barış" Sıkı tutun Görkem'" dedi. Korktuğu sesinin titremesinden belliydi. Kollarımla belini kavradım. Kokusunu içime çektim. Barış ne yaptığımı anlamış gibi "Parfüm hoşuna gitti sanırım.".

KÖRDÜĞÜMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin