"Vad var det du skulle börja med nu igen?" frågar killen vid namn Oscar som sitter bredvid mig i soffan i studion. Oscar är liksom jag och de andra två killarna vid namn Felix och Omar med i vårt band, The Fooo Conspiracy.
"Om jag ska vara ärlig vet jag inte.", jag skrattat lätt åt mitt eget svar, vilket får Oscar att skratta till han med.
"Men det var något med låtskrivande va?" fortsätter han medan han drar en hand genom sitt blonda fluffiga hår.
Jag rycker på axlarna. "Nej, jag tror det var mer att jag skulle ta piano lektioner eller något."
"Piano lektioner?" Oscar höjer frågande på ögonbrynen samtidigt som han ger mig en frågande blick.
"Jag vet inte Oscar. Men jag ska berätta mer när jag vet bättre.", svarar jag och han nickar.
"Låter bra Ogge.". Hans hand landar på min axel innan han reser sig upp ur soffan.
"Vad tror du förresten har hänt med Felix och Omar? De borde vara tillbaka vid det här laget." Oscar skrockar lite på huvudet innan han räcker mig sin hand för att hjälpa mig upp ur soffan.
"De har väl fastnat någonstans på vägen. Händer de alltid.", svarar jag och han nickar.Fem minuter senare öppnas dörren och instormade kommer två killar. Deras kinder är ljust färgade rosa utav kylan och det syns att vinden rufsat om de i håret.
"Vad har ni gjort egentligen?" undrar Oscar.
"Köpt pizza och blåst iväg med stormen typ!" säger Felix och drar av sig sin mörkblå jacka. Snabbt får han av sina skor.
"Ja, det ser ut som ni upplevt rena stormen.", konstaterar jag och drar lite smått på mungiporna.
"Om vi har, det blåser något sjukt ute alltså! Nästa gång är det er tur att handla pizzan alltså. " utbrister Omar och ställer ner de fyra pizza kartongerna på golvet bredvid sig innan han följer Felix' exempel och får av både skor och jacka.
"Kom.", Oscar vinkar till sig Felix som lydigt går fram till honom. Oscar rättar till Felix' överdrivet rufsiga hår innan han nickar nöjt.
"Så nu ser det någorlunda bra ut."
Felix fnyser lätt, men trots det finns ett litet leende över hans läppar. "Gör det väl ändå?"
"Klart det gör, det var inte så.", Oscar skrattar svagt och himlar med ögonen.|| Ni önskade ju en Ogge- "bok" så då kör vi på det nu. Eller snarare, give it a try.
Jag hoppas verkligen att ni kommer att gilla den. ❤️
YOU ARE READING
If you only knew || o.m
FanfictionTegelbyggnaden framför mig ska jag plötsligt spendera någon timme varje tisdag och fredag framöver. Det känns som bortslösad tid när jag mycket hellre skulle vilja lägga tiden på dansen, som jag verkligen brinner för, eller befinna mig i studion me...