-6-

3.7K 162 1
                                    

Deniz AKSU ..
Medya : Ayla , Ayaz ve Deniz.

" Korkuyorum. Ailemi kaybettim. Ama abimi kaybetmek istemiyorum. Abim benim tüm hayatım. Abim benim yaşama sevincim. Onsuz yaşayamam. Bunu o da biliyor. Ama abim çok duyarsız biri Ayla Abla. Çok ayarsız. Bazen sinirden gözü döner. En değerlisini dahi tanımaz , bazen öyle duygusal olurki , söylediğin hafif bir kelimede göz yaşı döker , bazen o kadar masum olurki , karşısındakine yeni doğmuş bir bebek gibi davranır . Ama bazen öyle zorba olur ki , karşısındaki bir hayvanmış gibi davranır. Ben onu yıllarca çözemedim. "

" Deniz'im bunu kendine yapma. Bende Ayaz'ı tanıyamıyorum bazen ama o böyle biri. Böyle kabullenmeliyiz onu. Sadece birazcık zaman ver ona. Eminim toparlayacaktır. "

Ayla Abla bana iyi geliyor. Yeni tanıştık ama uzun uzun konuştuk. Gerçekten çok iyi biri. Sonra ayaklandık. Sarılıp uğurlamalar falan. Ayla Ablanın evinden çıktım.

Şimdi nereye gidecektim ? Bilmiyorum. Hiç bilmiyorum. Abimi aradım. 4 kere çaldı ve açtı. Evet ! Açtı.

- Alo abim. Abicim ne olur dinle . Lütfen kapatma. Sana geliyorum.

- Deniz benim ağzımı açtırma. Gelmiyosun bana falan.

- Abim n'olur. Konuşalım. Seni çok özledim abi. Dizlerine yatıp , başımı okşamanı , saçlarımı taramanı özledim. Abi ben seni özledim!

Bunları söylerken göz yaşlarıma hakim olamıyordum. Ağlamaklı sesimi abimde işitmişti kesin.

- Deniz ağlama. Ne yemin etmiştik biz. Sen giderken kulağına ne fısıldamıştım ! Seni 15 sene görmeyeceğimi bile bile kulağına ne fısıldadım Deniz !! Hatırlaa!

Hatırlıyordum. Hemde saniyesi saniyesine hatırlıyordum . Ama göz yaşlarıma ve hıçkırıklarıma engel olamıyordum. Söyleyemedim.

15 yıl önce ,

" Deniz ne olur gitme . Ne olur abicim. Gitme Deniz. Gitme ." Küçük Ayaz bunları söylüyordu. Bunlar son konuşmalarıydı. Sonra kapı çaldı . Deniz'i çağırdılar.

Kapının önünde ağlamaktan gözünde yaş kalmamıştı Ayaz'ın. Kardeşine sımsıkı sarıldı ve ,

" Deniz , canım kardeşim. Ne olur beni unutma. Ve bizi özlersen ne olur ağlama tamammı ? Bak abicim , bende sildim göz yaşlarımı . Beni düşünüp benim için ağlamak asla yok. Ölene dek. Buna söz vermeni istiyorum kardeşim. "

Deniz de ağlıyordu. Belliki gitmek istemiyordu. Ama onu çeken bir güç vardı sanki .

" Tamam abim. Ağlamayacağım. SÖZ. " dedi Deniz.

15 sene oldu o günden bugüne. Ayaz çok kırgındı Deniz'e karşı . Küçük Ayaz bunları fısıldamıştı Deniz'e. O da söz vermişti. Ama Deniz şimdi bu sözü çiğniyordu.

- Yapma Deniz. Verdiğin sözü hatırla.

dedi abim. Sonra bir şey farkettim. Abim ağlıyordu. Güçlü bir sesle ,

- KAHRETSİN BE !! dedi ve telefonu kapattı.

Abim ağlamayı sevmezdi çünkü. Sevmesini bırak kendini sözünü kendi çiğnemişti. Üstelik beni uyarırken. Birden cebime attığım telefonum titredi. Elime aldım.

Gönderen : Bütün Dünyam
Deniz. Bak ben az önce sözümüzü esirgedim. Bunu sende biliyorsun. Gerçekleri söylemenin vakti geldi. Ben sana hiç bir zaman kızmadım kardeşim. Sana bağırıp çağırsamda içimden hep sana destek oldum. Şimdi bana gel. Konuşalım. Bir süre bende kal seviyorum seni Deniz'im.

Az önce abimim attığı mesajla gözlerim doldu. Tanrım ! Ne kadar sulu gözüm ben !

***

" Hoşgeldin mavişim. Sana sarılmayı öyle özlemişimki " dedi ve sarıldı. Abim bana sarıldı ! Yıllar sonra , ilk defa.

" Hadi içeri geç gökyüzü gibi bakan gözlerine biraz daha bu kadar yoğunlukla bakarsam ağlayabilirim. "

Ses etmeden içeri girdim. Evi çok güzel beyaz , siyah ve gri tonları hakim bir ev. Bazı odalarda çıkaramadığım kremsi bir renk . Çok güzel dekore edilmiş. Bunların hepsini abim mi yaptı acaba ? Evi de gezdirdikten sonra bir odada durduk.

" Burası senin odan kardeşim. Evde de rahatça takılabilirsin. Sen benim kardeşimsin unutma. " dedi abim. Büyüdüm ve yıllar sonra abimle bir eve yerleştik. Burada beraber kalıyoruz. Bundan iyisini hayal bile edemezdim. Zaten benim hayallerimde abim vardı hep. Onu hep çok merak ederdim.

" Abicim ben birazcık uzanacağım. Zaten akşam oldu. Yarın konuşuruz olurmu ? " dedim. Acaba yanlış bir şeymi dedim ? Bilemiyorum.

Abim tebessümle cevap verdi , " Tabii abicim uyuyabilirsin." dedi. Buna sevindim. Pek konuşmadan gözlerimi yumdum .

***

Ayla ÇETİN ..

Ben yeminlerimi bozdum. Serseri kimliğimden dışarı çıktım. Şara ve ben bunu yapamazdık. Ama artık bir serseri gibi değiliz. Bu konuyu Şara'yla konuşmam gerekiyor. Gerekirse Ayaz'dan ayrılabilirim. Benim ailem vefat ettikten sonra kendimi ruhsuzluğa adadım. Ablamı düşünmeyecektim. Kız kardeşimi , annemi , özellikle babamı asla. Bunları düşünürsem hayatıma odaklanamam. Serseri kimliğimi sürdüremem.

Bu düşüncelerin dışına çıkıp telefonu elime aldım ve odama doğru ilerledim.

Gönderilen : Denizz
Deniz'im uyumadın inşallah. Yarın abini al bana gelin diyorum. Şara'lara da durumu açık açık izah ederim ben yarın.

Deniz'den gelecek mesajı bekledim ama yazmadı. Yatağıma girdim başımı yastığa koydum. Telefonu başucumdaki komidinin üzerine bıraktım ve gözlerimi kapattım.

Aniden gelen bir titreşim sesiyle gözlerimi açtım. Telefonumu elime aldım

1 yeni mesajınız var ..

Gönderen : Denizz
Peki Ayla Abla'cım. Ama sen abimle aramızın düzeldiğini nereden biliyorsun ?

Mesajı okuyup sırıttım. Ah be Deniz. Ayaz bana söylemez sanki. Gülümseyerek mesaja yanıt verdim.

Gönderilen : Denizz
Ayaz bana haber verdi canım :)

Yazıp gönderdim. Telefonu kilitlemeden elimde tutarak gelecek mesajı bekledim.

Gönderen : Denizz
Abim seni çok seviyor Ayla .

Bende onu seviyorum. Aslında aşık değilim . Seviyorum işte. Hoşlantı. Bir dakika . Mesajı daha dikkatli okuyunca ' Ayla ' yazısını gördüm. Ne ara abladan ne ara Ayla'ya geçtik. Neyse ben öyle şeylere çok takılan biri değilim . Varsın desin. Canı nasıl hitap etmek isterse.

Gönderilen : Denizz
Bende onu çok seviyorum. Öp yerime. İyi geceler tatlım.

Çok geçmeden hemen mesaj geldi.

Gönderen : Denizz
Peki Ayla'cım herşey için teşekkürler. İyi geceler.

Deniz gerçekten iyi biri. Ve çok tatlı. Ama garip olan abisine hiç benzemiyor. Ah lanet olası ! Ben ne saçmalıyorum. Sanki kız kardeşim ve ben çok benziyorduk ! Tanrım , bu konuları bir daha açmamak üzere kapatıyorum ! Çok saçmaladım . Ah , evet. Uyuyabilirim.

SERSERİ KIZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin